W sprawie moderowania grupy

11. Data: 2001-09-06 20:18:28

Temat: Re: W sprawie moderowania grupy
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Sep 2001, Jacek wrote:

> Przeciez zrozumiale, ze niedopuszczalna bylaby sytuacja aby polscy lekarze
> moderowali
> dyskusje medyczne w Stanach czy Kanadzie, opierajac sie na wlasnych
> standardach.

jest dopuszczalne chociaz nie opierajac sie na wlasnych standardach,
Problem w tym, ze w najbardziej rozwinietych galeziach medycyny
w Polsce np. w kardiologii nie ma roznic w standardach w Polsce
i za granicy w zakresie procedur diagnostycznych i leczniczych,
zreszta dradam zawsze zaznacza ze jest to postepowanie stosowane
w Kanadzie (czyli w kraju o wiekszym poziomie swiadczen medycznych
niz Polska taka nacked thrue).

Co do mozliwosci moderowania angielskojezycznymi listami dyskusyjnymi
czy grupami o zasiegu miedzynarodowyn przez polskich lekarzy to
nie ma w tym nic nienormalnego. Ja to przez co prawda krotki czas
ale nawet z dosc duzym powodzeniem robilem. Nazwe listy mozna
znalezc jeszcze na niektorych amerykanskich serwerach, wiec
lista byla indeksowana i przez ogol medykow na swiecie akceptowana

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

12. Data: 2001-09-06 21:16:23

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> owner - normalne slownictwo w systemach internetowych dotyczacych
> zarzadzania listami dyskusyjnymi czy grupami.

To moze powiem tak, co kieruje lekarzem ktory sie ubezwlasnowalnia i poddaje swoje
kompetencje ocenie moderatorow ?

> bardzo stary pomysl i stosowany. Jesli wyslesz publikacje do przyzwoitego
> a na pewno juz do renomowanego czasopisma czy zglosisz prezentacje
> na medyczny kongres naukowy to najpierw bedzie on recenzowany
> przez grupe recenzentow czy rade naukowa kongresu - tez lekarzy,
> ktorzy publikacje przyjma badz odrzuca. Jest to tak normalne jak
> to, ze jutro bedzie dzien a po kolejnym dniu noc.

Wszystko to jest normalne jezeli mowimy o wydawnictwie, czasopismie i publikacji
artykulow naukowych, prac badawczych.

Ale na liscie dyskusyjnej nic takiego nie ma miejsca. Dyskusja to jest swobodna
wymiana
pogladow, informacji, wiedzy.
Sklad rady naukowej, nazwiska recenzentow sa jawne.
Jaki jest sklad rady naukowej, recenzentow tamtej listy ?

Moderator to nie synonim do recenzenta, ani czlonka rady naukowej.
Moderator to cenzor.

Jezeli sie myle to prosze mnie poprawic.
Jacek

13. Data: 2001-09-06 21:19:37

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> opinia NIL-u - "po jakiego grzyba" - oni nie zarzadzaja internetem
> medycznym, maja takie same uprawnienia jak inne formalne badz nieformalne
> organizacje lekarskie zajmujace sie Internetem medycznym.

Nie istnieje nic takiego jak internet medyczny.
Stan wiedzy jest niezalezny od tego czy przekazywany ustnie, w formie
drukowanej czy za elektronicznie, za posrednictwem internetu.

Naczelna Izba Lekarska jest jak najbardziej kompetentna aby koordynowac i
ewentualnie nadzorowac poziom naukowy i fachowy takiej grupy medycznej.
Co wiecej, moze odelegowac kilku swoich czlonkow w charakterze recenzentow
grupy dyskusyjnej.

Jacek

14. Data: 2001-09-06 21:28:06

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> jest dopuszczalne chociaz nie opierajac sie na wlasnych standardach,

to prosze nazwe tej amerykanskiej czy kanadyjskiej medycznej grupy dyskusyjnej
moderowanej przez krajowych lekarzy

> Problem w tym, ze w najbardziej rozwinietych galeziach medycyny
> w Polsce np. w kardiologii nie ma roznic w standardach w Polsce
> i za granicy w zakresie procedur diagnostycznych i leczniczych,

Czyli potwierdza to, ze nie ma potrzeby moderowania miedzynarodowych dyskusji
kardiologow

> zreszta dradam zawsze zaznacza ze jest to postepowanie stosowane
> w Kanadzie (czyli w kraju o wiekszym poziomie swiadczen medycznych
> niz Polska taka nacked thrue).

jakie postepowanie ?

Jezeli poziom swiadczen medycznych w Kanadzie jest wyzszy, to
przeciez istnieja oficjalne kanaly informacyjne i mozliwosc nawiazania
wspolpracy miedzy stowarzyszeniami lekarzy w Kanadzie a NIL i organizacja
oficjalnych szkolen, ktorych ukonczenie zostanie potwierdzone dyplomami,
swiadectwami.
Takie satelitarne szkolenia dla lekarzy na swiecie organizowal Global
University, New York

> [...]
> znalezc jeszcze na niektorych amerykanskich serwerach, wiec
> lista byla indeksowana i przez ogol medykow na swiecie akceptowana

Ok.
Napisz na czym polegalo twoje moderowanie, procentowo ile postow odrzuciles,
jakie podales uzasadnienie, jaka byla reakcja lekarzy amerykanskich ktorych
posty odrzucono
i podaj nazwe tej grupy dyskusyjnej z adresem.
Na jakiej podstawie odrzucales wybrane posty ?

lekarz wyslal zapytanie do grupy : mogles odrzucic ?
lekarz odpowiedzial na pytanie: mogles odrzucic ?

Jakie byly kryteria podejmowania decyzji ?
Kompetencyjne ?

Jacek

15. Data: 2001-09-06 22:05:16

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl napisał(a):

> podaj mi wiec definicje "Polaka" a zobaczymy.

Wiem, że jesteś Polakiem.

> Nie jestem perwien co znaczy
> zajrzalam , bo lista dyskusyjna LEKARZE jest lista zamknieta, wiec nie ma jak
> zagladac, wlaczajac archiwum ,ktore jest niedostepne dla publicznosci.

To nie możesz siedzieć sobie dalej na tej zamkniętej grupie?

> Nie mam tego zamiaru. pl.sci.medycyna.moderated dzialac bedzie rownolegle do
> pl.sci.medycyna i tylko od zamiarow osob chcacych wysylac postingi bedzie
> zalezalo to gdzie one sie znajda.

No, chyba, że tak...Wtedy będziesz sobie dyskutował tylko z
lekarzami....więc
wpuść ich od razu na tą swoją stronę kanadyjską.
Mnie odpowiada grupa pl.sci.medycyna, bo to jest grupa dyskusyjna dla
ludzi i
lubię sobie poczytać o babcinych metodach, a nawet o d* maryni, czy
marynia.

> Sadzac po prywatnej korespodencji, docierajacej do mnie, istnieje wcale spore
> zainteresowanie taka grupa "na poziomie" intelektualnym i fachowym".

Po co się fatygować....Wpuść naszych Polskich lekarzy na swoją
stronę....Zobaczysz, że będą woleli udzielać porad "normalnym
śmiertelnikom" niż
radzić się Ciebie.

Pozdrawiam, Kaja
--
*Myśli są wolne od cła; myśl jest swobodna*

16. Data: 2001-09-07 05:31:26

Od: Grzegorz Górecki <g...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik Kaja:

[....]

> To nie możesz siedzieć sobie dalej na tej zamkniętej grupie?

Zabrzmiało to niegrzecznie i nie pasująco do Ciebie MZ.
Dradam jest jednym z niewielu medyków na tej grupie.
Nieraz pomagał.
Protestuję przeciwko wypraszaniu stąd dradama.

[....]

--
pozdr
Gregg

17. Data: 2001-09-07 07:11:42

Od: "Ania" <a...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram przedmówcę.Nie należy doprowadzać to tego,że na liście nie będzie
udzielał się żaden lekarz i wtedy przyjdzie nam polegać na opniach takich
włapozostaną jedynie
Użytkownik "Grzegorz Górecki" <g...@z...com.pl> napisał w
wiadomości news:3b984d89@news.vogel.pl...

18. Data: 2001-09-07 07:14:34

Od: "Ania" <a...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki,
nie dopisałam całości-przyjdzie nam polegac na opiniach expertów w rodzaju
Jacka (przez duże J żeby nie było wątpliwości
Ania

19. Data: 2001-09-07 07:47:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Sep 2001, Grzegorz Górecki wrote:

> Nieraz pomagał.
> Protestuję przeciwko wypraszaniu stąd dradama.

ja tez, chyba ze chcecie aby stad wyniesli sie
wszyscy lekarze ale wowczas nie wiem, czy bedzie
dobrze

P.
----

20. Data: 2001-09-07 08:15:05

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> To nie możesz siedzieć sobie dalej na tej zamkniętej grupie?

Na tej grupie jest i tak niewielu lekarzy (chcących udzielać odpowiedzi)
więc ich stąd nie wyganiajmy.

Sark

Znani o winie...
Do psychiatry, terapeuty: Fobie, leki