Re: Wczorajsze pączki/bread pudding

następny post »
From: Magdalena Bassett <i...@b...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wczorajsze pączki/bread pudding
Date: Fri, 15 Dec 2006 08:59:52 -0800

Księżniczka Telimena (gsk) wrote:

> Wczoraj mnie natchnęło i zrobiłam pączki[...]Co można z
> tego zrobić? może jakieś ciasto z pokrojonych pączków i czegoś tam
> jeszcze? Macie jakieś pomysły?
> Pozdrawiam
> Teli.

Mozesz zrobic bread pudding:
czerstwe ciasto kroi sie w kostke i umieszcza w zaroodpornym naczyniu.
Zalewa sie mieszanka smietanki i jajek, mniej wiecej 4 jaja na 1
szklanke. Gdy wszystko wsiaknie w suche ciasto, polewa sie wierzch
odrobina stopionego masla i do goracego piekarnika, az sie upiecze, a
calosc spuchnie i bedzie przybrazwiona.

Podaje sie gorace kwadraty polane sosem rumowym albo karmelowym.
Sos karmelowy: roztopic pol szklanki cukru na patelni az bedzie
jasnozloty, dodac pol kostki masla i pol szklanki wody, polaczyc i juz.
Mozna dodac smaku rumowego, lub kilka lyzek prawdziwego rumu zamiast
wody. Albo dla dzieci smak waniliowy, czy zamiast wody sok z pomaranczy.

tu mozna zobaczyc zdjecie takiego deseru:
http://images.google.com/images?hl=en&q=bread+puddin
g&btnG=Search+Images

Magdalena Bassett