Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
t-for-mail
From: "intuicjonista" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wesołych...
Date: Thu, 2 Jan 2014 21:37:37 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 122
Message-ID: <la4jgp$ggd$1@mx1.internetia.pl>
References: <l9bvpo$h3h$1@mx1.internetia.pl>
<1uc0a2b6xglr4.rwmy0m52fz8p$.dlg@40tude.net>
<l9ertv$c3p$1@mx1.internetia.pl>
<17odgqti8s7ru$.1320me46s4t0g$.dlg@40tude.net>
<l9fngs$st$1@mx1.internetia.pl>
<1u5rbwmkycdeq$.108hv1550ziqj.dlg@40tude.net>
<l9i75a$lg4$1@mx1.internetia.pl>
<19m909k113ota$.1sde7sarfh9i1.dlg@40tude.net>
<l9ih7t$kk7$1@mx1.internetia.pl>
<hr9s7qogna4l.z6ms766hkl6j$.dlg@40tude.net>
<l9km00$91v$1@mx1.internetia.pl>
<tuvid2evhbs3$.e1hwrfce11zs.dlg@40tude.net>
<la3fm5$v1e$1@mx1.internetia.pl>
<72x1dd5vvjqv.1h2tgqgh28l93$.dlg@40tude.net>
<la40s2$lcb$1@mx1.internetia.pl>
<njduxs1txsq3$.1lmmkl9alulbi$.dlg@40tude.net>
<la47hl$agv$1@mx1.internetia.pl>
<1vpefr0hczhc7$.1vhap6gkipmak.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 77-253-61-148.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: mx1.internetia.pl 1388695897 16909 77.253.61.148 (2 Jan 2014 20:51:37 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Jan 2014 20:51:37 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:676765
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1vpefr0hczhc7$.1vhap6gkipmak.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 2 Jan 2014 18:13:17 +0100, intuicjonista napisał(a):
>
>> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:njduxs1txsq3$.1lmmkl9alulbi$.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Thu, 2 Jan 2014 16:19:22 +0100, intuicjonista napisał(a):
>> ..
>>>> Ale tego inaczej nie da się sprawdzić - pokazujesz
>>>> komuś stereogram i pytasz co widzi ?
>>>>
>>> W przypadku stereogramu każdy widzi to samo. Pozostaje kwestia techniki
>>> patrzenia, ale ona w sumie nie ma znaczenia. W przypadku interakcji
>>
>> jeśli widzi ? a o to tu chodzi
>>
> No tak, masz rację. Może nie widzieć ;)
> Moze nie widzieć, bo nie chce widzieć, lub może nie widzieć, bo nie umie
> patrzeć...
To raczej nie tak - sugerujesz technike patrzenia.
A ja o niemożności zobaczenia czegoś czego sie nie zna :
http://autorytetnauczyciela.wordpress.com/2009/07/09
/stalosc-spostrzezen/
..
>> upraszczając maksymalnie - to jak w tym
>> przedszkolnym dowcipie o erotomanie i sadyście
>>
> Uuu, a w jakim to przedszkolu takie dowcipy serwują? :)))
no to chyba było w drodze z przedszkola do domu
jak mi kolega opowiadał - ale na poziomie przedszkolnym
:))))
...
> Ano właśnie. I tu imo jest pies pogrzebany. Nawet otrzymując całkiem
> konkretną odpowiedź, możemy odczytywać ją po swojemu... Co wcale nie musi
> oznaczać, że dający odpowiedź miał to na myśli, co my myślimy, że miał :)
> Niuanse, niuanski... :) A już w przypadku rozmów za pośrednictwem słowa
> pisanego, to w ogóle można polec w interpretowaniu... Dlatego raczej jestem
> zwolenniczką emotek. Same słowa, bez możliwości usłyszenia intonacji, bez
> możliwości spojrzenia w oczy, przyjrzenia się mimice, mogą być
> zinterpretowane na tak wiele sposobów...
nie całkiem tak - Ty mówisz tylko o przypadku
kiedy odbiorca może odebrać - a nieodbiera
przez przypadek/nieuwagę/inne_nastawienie
A mi chodzi o sytuacje kiedy naprawdę nie odbiera
bo tak jak ten Pigmej nie wie o co chodzi.
W warstwie słownej tego nie widać i możesz się
nie zorientować, że mówicie o innych sprawach.
Po pewnym czasie nauczył by się twoich słow
i dalej myśląc po swojemu o owadach
mówił by bawół. Powstało by wrażenie
porozumienia - ale fikcyjne.
Oczywiście tam gdzie chodzi o percepcje
zmysłową ( wspólne podłoże biologiczne)
to się praktycznie nie zdarza - ale w warstwie
abstrakcji i obszarów nie odbieranych
wprost zmyslami to już inna bajka :)))
I teraz skok dalej - zrozumieć, że to tak działa
i że, nie da się prosto sprawdzić/ustalić
o czym sie naprawdę rozmawia z partnerem
jak się nie uzgodni wspólnej płaszczyzny :)))
Tylko jak to zrobić ? No więc ja robie tak
jak opisałem :)))
...
>> czyli po - jeszcze sam bym wyczołgam się
>> z jednym okiem nie podbitym ?
>>
> Z jednym na pewno :)
no to jest nadzieja :))))
>>
>> czy jak nie zaliczę -
> Ekhm... Od kiedy to nauczyciel zalicza? :)))
>> bede mógł/musiał
>> powtarzać te sprawdzające ćwiczenia ? :))))
>>
> Powtarzanie to problem ucznia,
> nauczyciel tylko sprawdza
> i wystawia oceny :)
jakos dziwnie to odbierasz ?
Pomijając, że mylisz mnie z jakimś
nauczycielem - jakies wspomnienia
WF-mena na drążku ze szkoły ? :)))
Zakładasz, że nauka to tresura
a to przeciez nie tak. Niepowodzenie
ucznia to jednocześnie niepowodzenie
nauczyciela :)))
>> coraz ciekwaiej sie robi :)))
> Jak to u psy.. psycho... Jak to na psp :)))
aha :))))
>> pokombinuj sama :))))))
> Żebym tylko nie przekombinowała ;)
jak sie nie przewrócisz to się nie nauczysz
:)))))
pozdrawiam
|