Wiadro chemii!.

21. Data: 2013-06-24 13:08:01

Temat: Re: Wiadro chemii!.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 12:54:39 +0200, LeonKame napisał(a):

> GENETYCZNIE MODYFIKOWANA TO BYLA ALE CHYBA W usa BO U NAS JEST ZAKAZ
> UPRAWY GENETYCZNIE MODYFIKOWANEGO GOWNA.

Nowe odmiany to też ingerencja w geny, ale innymi sposobami, niż robi to
inżynieria genetyczna (
http://pl.wikipedia.org/wiki/In%C5%BCynieria_genetyc
zna ).

Modyfikuje się geny także poprzez KRZYŻOWANIE oraz następnie USTALANIE
nowych odmian (hint: odmiana ustalona - powtarzająca pożądane cechy w
kolejnych pokoleniach) i o tym mowa.
http://www.e-biotechnologia.pl/artykuly/genetyka-men
dlowska-klasyczna
itp.

> Ostatnio chinczyki zaczeli produkowac i podawac swoim sportowcom
> doustnie srodki dopingujace modyfikujace genom ludzki, i jak sadzisz czy
> genetycznie modyfikowane zarcie jest obojetne na nasz organizm?

Przecież cały czas prezentuję pogląd, że GMO to paskudztwo.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

22. Data: 2013-06-24 13:11:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 12:55:59 +0200, LeonKame napisał(a):

> Ale co ma gluten do chemii?

http://www.youtube.com/watch?v=aaihb6L-ZUY
:-]

23. Data: 2013-06-24 13:22:20

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 13:08:01 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> Modyfikuje się geny także poprzez KRZYŻOWANIE oraz następnie USTALANIE
> nowych odmian (hint: odmiana ustalona - powtarzająca pożądane cechy w
> [...]

zobacz jacy ci ludzie mądrzy. Wymyślili GMO tysiące lat temu
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

24. Data: 2013-06-24 13:26:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.jamardps.pl/?site=oferty&id=21
http://www.jamardps.pl/?site=oferty&id=22
http://www.jamardps.pl/?site=oferty&id=1
http://www.jamardps.pl/?site=oferty&id=10

25. Data: 2013-06-24 13:28:05

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Ej tam ej tam a Seitan ?

Bardzo smaczny jest tylko pseudopedalstwo mazowieckie tego nie je.

https://www.youtube.com/results?client=opera&hs=RO6&
channel=suggest&biw=1650&bih=899&q=seitan&ie=UTF-8&g
l=PL&sa=N&tab=i1

26. Data: 2013-06-24 13:38:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 11:22:20 +0000 (UTC), masti napisał(a):

dlowska-klasyczna

> zobacz jacy ci ludzie mądrzy. Wymyślili GMO tysiące lat temu

Trochę przesadziłeś - raczej nie krzyżowali kukurydzy ze swinią ani
szczurem :->

27. Data: 2013-06-24 13:41:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 13:28:05 +0200, LeonKame napisał(a):

> [...]
>
> https://www.youtube.com/results?client=opera&hs=RO6&
channel=suggest&biw=1650&bih=899&q=seitan&ie=UTF-8&g

Nosz czysty gluten to przecież! Jak ktoś chce, to niech ji.

28. Data: 2013-06-24 13:57:22

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 13:38:57 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

dlowska-klasyczna

> Trochę przesadziłeś - raczej nie krzyżowali kukurydzy ze swinią ani
> szczurem :->

a teraz krzyżują? i jedzą?
zdecyduj się co piszesz. bo twoja definicja GMO, którą podałaś powyżej
oznacza, że wszystko co jesz jest GMO. Bo wszystkie organizmy istniejące
na ziemi powstały przez krzyżowanie gatunków.

29. Data: 2013-06-24 14:02:27

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Jun 2013 08:27:23 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

>procesy syntezy chemicznej zachodzą w twoim organiźmie nonstop. nawet jak
>umrzesz.

Nie mówiąc już o tym, że te niby "naturalne" i "zdrowe" rośliny od
zawsze uprawiały foto-Łojezu, bać się!!!-SYNTEZĘ. Chciałbym zobaczyć,
jak bez syntezy chemicznej zrobić z wody, dwutlenku węgla, makro- i
mikroelementów występujących w glebie takiego np. pomidora. Albo kłos
żyta. Czy cokolwiek zdatnego do jedzenia.

--
Maciej Bójko

30. Data: 2013-06-24 19:49:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 11:57:22 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> a teraz krzyżują? i jedzą?

"Przykładowo naukowcy wprowadzili materiał genetyczny skorpiona do
kukurydzy, bakterii do soi albo ropuchy do ziemniaków. W trakcie procesu
manipulacji genetycznych zachodzi prawdopodobieństwo usunięcia pewnych
fragmentów i rearanżacji przestrzennych DNA. Technikę wstawiania obcych
genów do organizmów roślin czy zwierząt można porównać do wstawienia wirusa
do systemu komputerowego - nie ma możliwości sprawdzenia, gdzie faktycznie
gen będzie się znajdował i jak będzie się replikował. Zjawiska tego typu
mogą prowadzić do nieprzewidywalnych i niespodziewanych skutków, jak np.
utrata odporności na dany rodzaj wirusa, negatywny wpływ na rozrodczość
pożytecznych owadów albo zaskakujące zmiany w organizmach szczurów
konsumujących transgeniczną żywność.

Czy techniki stosowane w inżynierii genetycznej różnią się od krzyżowania
naturalnego?

Techniki stosowane w inżynierii genetycznej znacznie różnią się od
tradycyjnego krzyżowania, w którym łączy się ze sobą organizmy pochodzące z
tych samych gatunków, natomiast za pomocą inżynierii genetycznej, geny
przenoszone są między gatunkami. W rezultacie wprowadza się geny ropuchy do
ziemniaków, geny skorpiona - do kukurydzy, a ludzkie geny - do świni i
ryżu. Produkując nowe organizmy, firmy agrochemiczne chcą dla swego użytku
wykorzystać żywe istoty. Zmutowana natura ma w ten sposób służyć interesom
przemysłu."
http://www.greenpeace.org/poland/pl/co-robimy/stop-g
mo/pytania-i-odpowiedzi/
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a
spłynie na twoje barki." A. de Mello.

sos tajski, ale który
Marynata do mięs na grilla
keks bez proszku
ogorki kiszone
Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?