Wiadro chemii!.

31. Data: 2013-06-24 20:01:21

Temat: Re: Wiadro chemii!.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 19:49:18 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> naturalnego?
>
> Techniki stosowane w inżynierii genetycznej znacznie różnią się od
> tradycyjnego krzyżowania, w którym łączy się ze sobą organizmy pochodzące z
> tych samych gatunków, natomiast za pomocą inżynierii genetycznej, geny
> przenoszone są między gatunkami. W rezultacie wprowadza się geny ropuchy do
> ziemniaków, geny skorpiona - do kukurydzy, a ludzkie geny - do świni i
> ryżu. Produkując nowe organizmy, firmy agrochemiczne chcą dla swego użytku
> wykorzystać żywe istoty. Zmutowana natura ma w ten sposób służyć interesom
mo/pytania-i-odpowiedzi/

Polecam całość tekstu.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

32. Data: 2013-06-24 21:03:05

Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-24 19:49, Ikselka pisze:

> [...]
> wykorzystać żywe istoty. Zmutowana natura ma w ten sposób służyć interesom

Greenpeace jakby zapomniał o istnieniu wirusów oraz mutacji ;-(

Czasami zastanawiam się, jaki przemysł zyskuje najwięcej na walce z GMO,
w czasach wyścigu o coraz wydajniejsze źródła pokarmu. Jest Nas na Ziemi
coraz więcej, więc oczywistą rzeczą jest potrzeba przełamywania barier
produkcji żywności z dzikiego ryżu czy prosa. GMO to droga podobna jak
wykorzystanie energii atomowej - pewnie nieunikniona, choć budząca obawy.
Zanzi

33. Data: 2013-06-24 22:18:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 21:03:05 +0200, Zansibar napisał(a):

> [...]
> produkcji żywności z dzikiego ryżu czy prosa. GMO to droga podobna jak
> wykorzystanie energii atomowej - pewnie nieunikniona, choć budząca obawy.

Gdyby światu rzeczywiście zagrażał brak żywności, nie przeznaczano by
ogromnych obszarów na produkcję roślin na najnowszy wymysł - durne
biopaliwa. Biopaliwa to zakamuflowane wyłączanie ogromnych!!! terytoriów z
produkowania żywności wyłącznie w celu OGRANICZENIA jej ilości i w ten
sposób utrzymywania wysokich cen.

34. Data: 2013-06-24 22:24:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 22:18:17 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> biopaliwa. Biopaliwa to zakamuflowane wyłączanie ogromnych!!! terytoriów z
> produkowania żywności wyłącznie w celu OGRANICZENIA jej ilości i w ten

...a nie żadna tam ekologiczna idea.

35. Data: 2013-06-25 08:28:52

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Co ty qrwa pierdolisz za komunały wydajniejsze zródła pokarmu i doplaty
Unii zeby nie obsiewać pól.

Żarcia jest w qrwe a jest jeszcze do obsiania cała afryka.

36. Data: 2013-06-25 12:05:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biopaliwa. Biopaliwa to zakamuflowane wyłączanie ogromnych!!! terytoriów z
> produkowania żywności wyłącznie w celu OGRANICZENIA jej ilości i w ten

http://www.wprost.pl/ar/247308/Biopaliwa-i-dramat-Af
ryki/

37. Data: 2013-06-25 12:34:43

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-25 12:05, Ikselka pisze:

> http://www.wprost.pl/ar/247308/Biopaliwa-i-dramat-Af
ryki/

A myslisz że cena cukru jest taka wysoka bo jego produkcja jest droga?
Nie cena cukru w polsce wzrosła tylko i wylacznie ldatego ze kilka
hurtowni sie dogadało i podniesli cene cukru a rzad im w tym pomogl i
wszelkiej masci pismaki bo podatki wieksze.
Na szczescie mamy za granica niemcy u ktorych mozna kupic kazda ilosc
cukru za polowe polskiej ceny.

Farszafka i mazowieckie buractwo rzaDZA W TYM KRAJU.

38. Data: 2013-06-25 12:45:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:34:43 +0200, LeonKame napisał(a):

ryki/

> A myslisz że cena cukru jest taka wysoka bo jego produkcja jest droga?

Nie, ja po prostu MYŚLĘ, więc wiem jak jest.

> Nie cena cukru w polsce wzrosła tylko i wylacznie ldatego ze kilka
> hurtowni sie dogadało i podniesli cene cukru a rzad im w tym pomogl i
> wszelkiej masci pismaki bo podatki wieksze.

Dokładnie. Przecież to wiadome jest.
http://tiny.pl/hsjrr

> Na szczescie mamy za granica niemcy u ktorych mozna kupic kazda ilosc
> cukru za polowe polskiej ceny.
>
> Farszafka i mazowieckie buractwo rzaDZA W TYM KRAJU.

Nihil novi sub sole. Ale cóż, skoro tak sobie naród wybrał, no to ma co
wybrał, skoro durny :-/

39. Data: 2013-06-25 16:27:50

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:45:44 +0200, Ikselka napisał(a):
ryki/
> Nie, ja po prostu MYŚLĘ, więc wiem jak jest.

> Dokładnie. Przecież to wiadome jest.
> http://tiny.pl/hsjrr

Zaraz zaraz - piszecie o roku 2011 ?

Wtedy owszem, w Niemczech byl za polowe ceny, ale tylko po 5kg na
jeden zakup. Przy czym cena u nas byla wysoka. Teraz nasza spadla, u
nich jest chyba po ~0.85 euro, i to jest mniej wiecej tyle samo.

A wysoka byla ... ludzie mowia ze powodz w Australii i ciagla
spekulacja gieldowa.
A cukier w Unii to towar pod specjalnym nadzorem, i nie wiem jak sie
te cene ustala, ale cos tam bylo.

W momencie gdy Unia placi rolnikom za ugorowanie gruntow, to chyba
mozna biopaliwa na tym uprawiac.

J.

40. Data: 2013-06-25 17:17:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Jun 2013 16:27:50 +0200, J.F. napisał(a):

> W momencie gdy Unia placi rolnikom za ugorowanie gruntow

A jak myślisz, DLACZEGO Unia płaci za ugorowanie?
33333-|
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a
spłynie na twoje barki." A. de Mello.

sos tajski, ale który
Marynata do mięs na grilla
keks bez proszku
ogorki kiszone
Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?