Wiara tylko dla plebsu.

161. Data: 2013-09-07 22:10:24

Temat: Re: Wiara tylko dla plebsu.
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

news:522b807c$0$1464$65785112@news.neostrada.pl...
> Dnia 2013-09-07 20:39, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Że co?

Ty już wiesz, co
:-)))))

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

162. Data: 2013-09-07 22:21:43

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Celowo jątrzysz?
Naprawdę tak to odebrałaś? Jeśli tak- to jest mi przykro.
:-(

> Nie rozpatruję, wyobraź sobie. Potrafię też po prostu przyjąć, że niektóre
> osoby mogą do siebie nie pasować, nie nadawać na tych samych falach, czy
> się zwyczajnie nie lubić.
OK- to fakt.

> A Ty - który podobno uważasz, że nie ma winnych w relacjach (albo że
> odpowiedzialność jest obustronna) - najczęściej starasz się kogoś takiego
> wynaleźć. Najgorsze jest to, że projektujesz taką postawę na innych.
Daję Ci konia z rzędem jak znajdziesz w tej dyskusji choćby taką moją
sugestię. Wyraźnie podkreślałem, że winnego ani znaleźć sie nie da, a
szukanie spowoduje tylko same problemy. W ogóle wspomniałłem o winie tylko
po to, żeby nie próbować jej szukać. No ale wyszło chyba jak w tej anegdocie
o bogatym szejku i biedaku, który chciał pojąć za żonę jego córkę. Szejk się
zgodził, pod warunkiem, że tamten ani razu nie pomyśli przez 3 dni o
chrzanie (nieznany u Arabów).

> Gdzie napisałam, że uważam, że tak _zawsze_ jest i powinno być?

"Wiem. Wiem też, że gdyby z Twoimi niektórymi poglądami wyskoczył ktoś
inny, np. ktoś z nickiem FEniks, reakcja XL byłaby właśnie szydercza,
prześmiewcza. Dlatego ta relacja między Wami wydaje mi się jakaś
sztuczna. Zdecydowanie wolę to, co jest między mną a XL, bo przynajmniej
wtedy mogę liczyć na szczerą jej reakcję. :)"
Skoro tak nie uważasz, to_dlaczego_relacje_Iksi_i_moje_są_sztuczne? Sztuczne
w Twojej opinii są przecież dlatego, że mając różne opinie-
nie_reagujemy_na_nie_szyderstwem. Wasze w Twojej opinii są szczere, bo - jak
piszesz- możesz liczyć na szczerą reakcję Małgosi

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Sziron

163. Data: 2013-09-08 12:19:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 07 Sep 2013 21:19:38 +0200, FEniks napisał(a):

> Tak, to oczywiste, ale jeśli te wyjątkowe okoliczności dotyczą całego
> społeczeństwa, to się potęgują - jak tłum.

Przecież to samo dzieje się w grupie sekciarskiej... Ci wszyscy ludzie
znajdują się tam z powodu TŁUMNOSCI tego samego przypadku...

> Cóż to za "siła wyższa" zmusiła Cię do wykupienia abonamentu w firmie,
> która już nie istnieje??? Teraz jest nc+
> ;)

No tak, ale ja znam ją pod tą nazwą od znajomych i już tak mówię. A "siła
wyższa" jest taka, że MAMY telewizor i poczta żąda od nas płacenia
abonamentu RTV - z tym będę walczyć, bo jeśli już, to wolę płacić Cyfrę, a
TVP1 i TVP2 niech się gonią, niech sobie dochodzą należności od C+ skoro ta
ma je w swej PŁATNEJ ofercie. Albo niech się zakodują.
Byłam już u prawnika i wiem, ze mam rację - prawnik stwierdził, że
niedopuszczalna jest podwójna opłata.

164. Data: 2013-09-08 12:22:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Sep 2013 22:21:43 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> nie_reagujemy_na_nie_szyderstwem. Wasze w Twojej opinii są szczere, bo - jak
> piszesz- możesz liczyć na szczerą reakcję Małgosi

Ano własnie, własnie... Dobra obserwacja, dobra!

165. Data: 2013-09-08 14:18:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-07 22:21, Chiron pisze:

> Naprawdę tak to odebrałaś? Jeśli tak- to jest mi przykro.
> :-(

Musisz niestety wziąć na siebie odpowiedzialność za tę przykrość, bo ja
nie mam z nią nic wspólnego. ;)

> [...]
> szukanie spowoduje tylko same problemy. W ogóle wspomniałłem o winie
> tylko po to, żeby nie próbować jej szukać.

Wyobraź sobie taką sytuację. Jesteś w jakiejś grupie i mówisz: "Nie
twierdzę, że jest wśród nas złodziej, ale zginął mi portfel, więc proszę
nie opuszczać pomieszczenia, bo muszę go znaleźć".
Niby oczywiście nie sugerujesz, że ktoś portfel ukradł, ale...

Hm, w ogóle to mam deja vu, bo coś mi się wydaje, że już nie raz o tym
rozmawialiśmy, a nawet ten przykład z portfelem się pojawił.

> [...]
> córkę. Szejk się zgodził, pod warunkiem, że tamten ani razu nie pomyśli
> przez 3 dni o chrzanie (nieznany u Arabów).

No, coś w ten deseń.

> [...]
> nie_reagujemy_na_nie_szyderstwem. Wasze w Twojej opinii są szczere, bo -
> jak piszesz- możesz liczyć na szczerą reakcję Małgosi

Tak, ale ta moja opinia nie jest uniwersalna, a dotyczy relacji z
konkretną osobą, która to osoba ma w dyskusji dużą potrzebę polaryzacji
i oceniania. :)

Ewa

166. Data: 2013-09-08 14:24:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-08 12:19, Ikselka pisze:

> Przecież to samo dzieje się w grupie sekciarskiej... Ci wszyscy ludzie
> znajdują się tam z powodu TŁUMNOSCI tego samego przypadku...

Powiedzmy - znajdują się w grupie. A tłum i grupa to jednak nie to samo.
Pewnie są i tłumne sekty, ale chyba nie aż tak tłumne jak cały naród.
Choć oczywiście zjawiska występują podobne, ale mam wrażenie, że jednak
z tłumu trudniej się wyrwać, bo nie bardzo jest dokąd.

> [...]
> TVP1 i TVP2 niech się gonią, niech sobie dochodzą należności od C+ skoro ta
> ma je w swej PŁATNEJ ofercie. Albo niech się zakodują.

Ja płacę i za satelitę i abonament, głównie dlatego że słucham radia, a
na TVP też oglądam niektóre programy.

> Byłam już u prawnika i wiem, ze mam rację - prawnik stwierdził, że
> niedopuszczalna jest podwójna opłata.

Taaak, wielu się wydawało, że ją ma. Ale walcz, może wywalczysz
zwolnienie z abonamentu i dla nas. :)

Ewa

167. Data: 2013-09-08 16:41:23

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma je w swej PŁATNEJ ofercie. Albo niech się zakodują.
> Byłam już u prawnika i wiem, ze mam rację - prawnik stwierdził, że

Jak już wygracie, prawnikowi postawią pomnik. Albo kopiec usypią w
czynie społecznym.

168. Data: 2013-09-08 16:55:26

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma je w swej PŁATNEJ ofercie. Albo niech się zakodują.
> Byłam już u prawnika i wiem, ze mam rację - prawnik stwierdził, że

Bzdurna nazwa, w rzeczywistości jest to nie abonament a podatek
radiowo-telewizyjny. Abonament to się płaci za NC+, CP bądź kablówkę, a
podatek radiowo-telewizyjny od posiadanych odbiorników.

169. Data: 2013-09-08 16:55:51

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-07 16:17, glob pisze:
> Trybun biblia jest stekiem zaprzeczających sobie bzdur jak też jest totalnie
nielogiczna jakby jakiś wariat podczas srania wymazywał obsesje na ścianie kibla , no
takie coś to jest dopiero potężnie interpretacyjne, pastuchy to pisały więc jest
bezsensowna lub spisem urojeń itd.

Żeby zrozumieć przesłania Biblii nie wystarczy ja przeczytać, wymagane
jest jej przestudiowanie, bo istotnie dla zwykłego czytelnika może być
za bardzo zagmatwana i tym samym niezrozumiała.

170. Data: 2013-09-08 17:24:46

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To że debilom wmawia się że to mądrość to debilie czczą, tak jakby kronikę kryminalną
spakować i rozdawać jako świętość, debile za sĺowa boga wezmą.

anty- ghost
Katolicka "mądrość"
Syndrom Madonny i Ladacznicy już 60% polaków
To jest właśnie "sprawiedliwość" z koziej wólki.
Dobranoc