Re: Wielkanoc już bliziutko

Data: 2013-03-23 18:14:49
Temat: Re: Wielkanoc już bliziutko
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sat, 23 Mar 2013 17:50:21 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
tunki-miesa/konina-kozina-inne

> Domowego koźlaka. A tak w ogóle ta Wielkanoc będzie chyba raczej
> przypominała Święto Bożego Narodzenia.. U nas w Wielkopolsce leżą góry
> śniegu a na dworze -11 stopni. Ja nie pamiętam takiej Wielkanocy..

Nie opowiadaj Waćpan.

"W 2008 roku święta były bardzo zimne. W poniedziałek Wielkanocny
przechodziły w Polsce śnieżyce z prawdziwego zdarzenia, miejscami w
środkowej i południowej Polsce mieliśmy dobrych kilkanaście centymetrów
śniegu. Nocami słupki rtęci obniżały się do minus 9 stopni."
http://krolowa-superstar.blog.onet.pl/2012/04/09/wie
lkanoc-na-przestrzeni-ostatnich-lat/
A i wcześniej nie zaręczę, ze zimniej nie bywało.

Poza tym Swięta Wielkanocne to święta ruchome, między 22 marca a 25
kwietnia, a to potrafi uczynić ogromną różnicę, więc nie ma co się dziwić,
że ta tegoroczna akurat będzie zimna. No będzie, poniewaz o tej porze ma
prawo być różnie - nie bez kozery powstało przysłowie "W marcu jak w
garncu", zresztą kwiecień też nie bywa lepszy - "Kwieceiń-plecień, bo
przeplata troche zimy, trochę lata". Ja pamiętam śnieżyce w kwietniu.
Pamiętam też czerwcowy pad rzodkiewek u mnie w ogródku - wymarzły jednej
nocy do cna.
--
XL