Re: Wierzę w Boga

Data: 2011-02-07 14:32:12
Temat: Re: Wierzę w Boga
Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl>

W dniu 2011-02-07 15:24, _|) pisze:
> -`@'-
>
> Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał

> Czyli jak konkretnie ? :o/
>
> juda.~

Trudno mi to opisać. Chodziło mu o dobro mniej więcej w takim znaczeniu,
jak w innej sprawie mówimy "piękno". Według niego istniało piękno samo.
Nie tylko więc istnieją rzeczy piękne czy osoby piękne, ale istnieje też
coś takiego jak samo piękno. Podobnie jeśli chodzi o dobro. Według
Platona, konkretne rzeczy czy osoby są piękne, bo uczestniczą w pięknu.
Pewnie to samo mógłby powiedzieć o dobrych czynach - są dobre, bo
uczestniczą w Dobru.