Data: 2011-02-11 15:13:09
Temat: Re: Wierzę w Boga
Od: "pochodnie -|.~ Nerona" <j...@w...pln>
Pokaż wszystkie nagłówki
-`@'-
Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał
>>> Jest ostatnim bytem, dalej już nie ma niczego.
>>
>> Jak to dalej ?
>> I jednak jest bytem różnym od absolutnej pustki,
>> tak ?
>
> A czym jest ta absolutna pustka?
Przestrzenią.
> Absolut neoplatończyków jest absolutem, czyli ostatecznym, do niczego już
> nieredukowalnym bytem.
A jak się redukuje byty ?
Na czym ten proces polega konkretnie ?
:o/
>>>>>> A co Mojżesz takiego przekazał,
>>>>>> co by świadczyło o dobroci Boga ?
>>>> Wj 7:2-4
>>>> 2. Ty powiesz mu wszystko, co ci rozkażę,
>>>> a Aaron, brat twój, będzie przemawiał do faraona,
>>>> ażeby wypuścił Izraelitów ze swego kraju,
>>>>
>>>> 3. Ja zaś uczynię nieustępliwym serce faraona
>>>> ====================================
>>> Ale co masz konkretnie na myśli?
>>
>> Zwłąszcza to:
>>>> 3. Ja zaś uczynię nieustępliwym serce faraona
>>
>> I tego następstwa...
>> I czy to można nazwać dobrem...
>
> Przejawia się tu moim zdaniem zmysł teologiczno-filozoficzny autorów tej
> księgi (Ks. Wyjścia), którzy wszystko, cokolwiek się dzieje, przypisują
> działaniu Boga. Dlatego jeśli faraon sprzeciwiał się, to autorzy księgi
> dochodzą do wniosku, że stał za tym Bóg - to Bóg uczynił nieustępliwym serce
> faraona. To jest taki pogląd, który wszystkie zdarzenia oddaje w ręce Boga.
Twoim zdanie Duch Św. nie czuwał nad autorami Księgi ?
> Ten pogląd trudno pogodzić z takim zwykłym antropomorficznym wyobrażeniem
> dobrego Boga.
A w czym antropomorficzne wyobrażenienie jest gorsze
od nieantropomorficznego ?
I czy mozesz dać przykład nieantropomorficznego
wyopbrażenia dobrego Boga ?
>Tu Bóg występuje raczej jako Opatrzność, która za wszystkim stoi. Moim zdaniem
>można to tłumaczyć różnymi nurtami w myśleniu o Bogu u starożytnych Izraelitów.
A co z Duchem Św. ? Nie pomagał im we właściwym
zrozumieniu Boga ?
:o/
>>>> juda.~
|