Wino czerwone - jakie??

51. Data: 2005-07-08 09:18:17

Temat: Re: Wino czerwone - jakie??
Od: "tarator" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości
news:3j6u6jFonuh7U1@uni-

> tak, dlatego nadaje się na prezent ;-) Oprócz tego, jest bardzo dobre. U
> nas jest w cenie rzędu 6-15EUR za litr i uważam, że jest jak najbardziej
> warty tej ceny. Niestety nie wiem, czy da się toto w Polsce kupić. Ja
> kupuję bezpośrednio u producenta. Do picia domowego polecam jeszcze Blauer
> Portugieser i Trollingera z tego samego regionu, lub, trochę bardziej
> wytrawne, z Frankonii. Wina frankońskie też się świetnie nadają na
> prezenty, bo oprócz smaku mają także eleganckie butelki (tzw.
> Bocksbeutel).
Otóż wydaje mi się Waldemarze, że Twoja znajomość rynku niemieckiego może
być trochę (tak jak to nazwałem) egzotyczna. Wina niemieckie (oprócz
reńskich i może kilku mozelskich) są zupełnie nieobecne w powszechnej sieci
dystrybucyjnej. Nawet piwa raczej z trudem się przebijają poprzez zalew
tandety reklamowej.
Nie wiem, co o tym decyduje, może genetyczna niechęć do Niemców.
Jeśli bym miał ustawiać jakiś "swój" ranking rynku win, to na pewno wina
włoskie (tu z naciskiem na sylijskie), potem wina argentyńskie i
chilijskie... a potem... no zawsze jest dobrze coś wychlać :)
tarator

52. Data: 2005-07-08 09:18:36

Od: "Aśka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wino to chyba do końca nie jest ale nalewka wino podobna. Nazywa się ERISTOF
(cos koło tego).

Jest to produkt słodki, smak około truskawkowego chosć jest jeszcze ciemny
ale truskawkowy jest chyba lepszy. Cena pewnie zależy gdzie w moich stronach
23-28 zł.
Moja mama bardzo ucieszyła się z tego prezentu i w ramach rewanżu wypiłyśmy
je we trzy jeszcze z jedną siostrą. Wszystkie byłyśmy z tego prezentu
baaaaaaaaardzo zadowlone i nieźle się bawiłysmy.

Tylko zwróć uwage bo jest też wódka o takiej nawie.
Trunek godny polecenia.

Pozdrawiam - Aśka

53. Data: 2005-07-08 09:19:22

Od: "tarator" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aśka" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> je we trzy jeszcze z jedną siostrą. Wszystkie byłyśmy z tego prezentu
> baaaaaaaaardzo zadowlone i nieźle się bawiłysmy.

Nawalone białogłowy zawsze się dobrze bawią w swym towarzystwie!
tarator

54. Data: 2005-07-08 09:25:27

Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj spokój, Marek, z tym protekcjonalnym tonem. Dlaczego Mama Kasi nie
> mogłaby być smakoszką dobrych win??? Cóż Cię w tym dziwi aż tak, że nie
> dopuszzcasz tej myśli do głosu? Nie potrafisz doradzić jakiegoś dobrego
> wina?

Ojej, wzruszyłam się... Nareszcie ktoś, kto wraca do tematu, bez dyskusji czy
moja mama jest już stara, lubi "wisienki" itp...
Kasia

55. Data: 2005-07-08 09:27:21

Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem też, gdzie Kasia mieszka, bo może by się kopnęła za zachodnią
> granicę.

Kasia mieszka w warszawie, więc nie ma jak "kopnąć się" za zachodnią granicę...
Kasia

56. Data: 2005-07-08 09:27:22

Od: "tarator" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> Dnia Fri, 8 Jul 2005 10:40:48 +0200, Waćpanna lub Waćpan *tarator*, w
> wiadomości news:<news:daleg9$33t$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
> następuje:

> ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTFL
> BP, NMSP
Ależ Tak Olu, choć się z tym nie zgadzasz.
tarator

57. Data: 2005-07-08 09:36:31

Od: "tarator" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Kasia mieszka w warszawie, więc nie ma jak "kopnąć się" za zachodnią
> granicę...
> Kasia

No to posuwaj, Dziewczę, na Kredytową do sklepu firmowego PWW i tam zanabądź
to, co doradzałem.
tarator

58. Data: 2005-07-08 09:40:23

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tarator" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> Ależ Tak Olu, choć się z tym nie zgadzasz.
> tarator

To w sumie chyba miłe, że dżudżu nie umie bez nas żyć, no nie?

Margola Poszukiwacz Szczęścia W Nieszczęściu

59. Data: 2005-07-08 09:43:29

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 8 Jul 2005 11:40:23 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Margola*, w
wiadomości news:<news:dalhno$fll$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> To w sumie chyba miłe, że dżudżu nie umie bez nas żyć, no nie?

Bardzo. I ta jego dbałośc o szczegóły, indywiduwalne dopasowanie do każdego
grupowicza...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

60. Data: 2005-07-08 09:45:52

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

tarator wrote:

> [...]
> powszechnej sieci dystrybucyjnej. Nawet piwa raczej z trudem się
> przebijają poprzez zalew tandety reklamowej.
nie wiem czy egzotyczna, ale raczej znam swój rynek. Co do win, to
faktycznie, w hamburskim Aldim czy Lidlu nie dostaniesz win
wirtenberskich czy frankońskich, ale na południu nawet czasami w Lidlu
dostaniesz dobre wino z okolicy. Nie takie na prezent, ale do picia.
Wina reńskie i mozelskie są przereklamowane i przez to za drogie. Wino
frankońskie podobnej klasy jest dużo tańsze.

> Nie wiem, co o tym decyduje, może genetyczna niechęć do Niemców.
no to szkoda, że mnie nie lubisz, ale jakoś przeżyję. Ja do Polaków jako
nacji nie mam uprzedzeń, tylko do pojedynczych jednostek.

> Jeśli bym miał ustawiać jakiś "swój" ranking rynku win, to na pewno wina
> włoskie (tu z naciskiem na sylijskie), potem wina argentyńskie i
> chilijskie... a potem... no zawsze jest dobrze coś wychlać :)

też prawda. Mój ranking to wina niemieckie, francuskie, włoskie,
hiszpańskie potem ogólnie amerykańskie (Chile, Kalifornia) i
australijskie ex equo.

Waldek

Enchilades
Strona food-info.net (Polski)
morwy
OT do znajomych na ziemiach brytyjskich...
jaka zalewa do kurczaka z rożna ?