Re: Witamina D a nerki i wątroba , pytanie

31. Data: 2016-03-16 01:47:31

Temat: Re: Witamina D a nerki i wątroba , pytanie
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-13 o 18:44, Stokrotka pisze:

> [...]
> sprawy przy nadmiernym miesiączkowaniu, ale ty jesteś panem, więc ta
> część uzasadnienia nie powinna cię dotyczyć.
> Tak więc zestawienie to: witaminy D, A i K wydają się dobrym
> suplementem dla dziewczyn.
>
> Witamina K, poza znaną właściwością zwiększania kszepliwości krwi,
> zapisywana bywa na osteoporozę, ale nie pamiętam już dlaczego.
> Wiem tylko na pewno, że zbadano, że bardzo złe są skoki tej witaminy,
> co może się wydawać dziwne bo jest to witamina potrafiąca się
> kumulować w organizmie, i częściowo jest produkowana pszez bakterie

Sprawdź swoją wiedzę o witaminie D
<http://www.sloncewpigulce.pl/sprawdz-swoja-wiedze-o
-witaminie-d>

Witamina D - witamina słońca <http://www.sloncewpigulce.pl/>

Pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów.
Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mięśni
oraz układu odpornościowego.

* Strona główna <http://www.sloncewpigulce.pl/>
* Suplementacja
<http://www.sloncewpigulce.pl/suplementacja/wszystko
-o-suplementacji-witamina-d>
* Wszystko o suplementacji witaminą D

Suplementacja

* Wszystko o suplementacji witaminą D
<http://www.sloncewpigulce.pl/suplementacja/wszystko
-o-suplementacji-witamina-d>
* Czy preparaty zawieracjące witaminę D są na receptę?
<http://www.sloncewpigulce.pl/suplementacja/czy-prep
araty-zawieracjace-witamine-d-sa-na-recepte>
* Witamina D w ciąży
<http://www.sloncewpigulce.pl/suplementacja/witamina
-d-w-ciazy>

Ulotka
<http://www.sloncewpigulce.pl/media/do-pobrania/Ulot
ka%20VITAbuerD3.pdf>

Wszystko o suplementacji witaminą D

*Nie ulega wątpliwości, że bardzo ciężko jest dostarczyć organizmowi
niezbędną dawkę witaminy D. Słońca jest niewiele w ciągu roku, a nasza
dieta jest uboga w witaminę D. Możemy sobie zatem zadać pytanie: skąd
wziąć ten ważny składnik? Aby pokryć zapotrzebowanie na witaminę D,
zwłaszcza jesienią i zimą, trzeba sięgnąć po suplementy. Naukowcy
twierdzą, że preparaty farmakologiczne z witaminą D można i należy
stosować od pierwszych dni życia do późnej starości oraz, że w
zalecanych dawkach witamina D jest bezpieczna i przy właściwym
stosowaniu tych preparatów nie da się jej przedawkować.*

Maksymalna dobowa dawka

Maksymalne dopuszczalne dobowe dawki witaminy D dla populacji osób
zdrowych wg. European Food Safety Authority są następujące:

o noworodki i niemowlęta: 1000 j.m. / dobę
o dzieci w wieku 1-10 lat, 2000 j.m. / dobę
o dzieci i młodzież w wieku 11-18 lat: 4000 j.m. / dobę
o dorośli i seniorzy z prawidłową masą ciała: 4000 j.m. / dobę
o otyli dorośli oraz otyli seniorzy: 10 000 j.m. / dobę
o kobiety ciężarne i karmiące piersią: 4000 j.m. / dobę

Osoby starsze oraz kobiety w okresie menopauzy powinny szczególnie dbać
o dostarczanie odpowiednich dawek witaminy D. Wraz z wiekiem dochodzi u
nich do utraty masy kostnej, co powoduje osłabienie kości. Synteza
skórna staje się coraz mniej efektywna, a unikanie słońca dodatkowo
utrudnia wytwarzanie witaminy D.

Dzienne zapotrzebowanie na witaminę D - dawkowanie rekomendowane
przez specjalistów

lekarz przepisuje witaminy

*Noworodki i niemowlęta:*
o w wieku 0-6 miesięcy: 400 j.m./dobę (10 ?g/dobę); suplementacja
powinna rozpocząć się od pierwszych dni życia,
o w wieku 6-12 miesięcy: 400-600 j.m./dobę (10- 15 ?g/dobę), zależnie
od podaży witaminy D w diecie.

*Dzieci i młodzież:* 600-1000 j.m./dobę (15-25 ?g/dobę) zależnie od masy
ciała, w miesiącach wrzesień-kwiecień lub przez cały rok, jeśli nie jest
zapewniona synteza skórna witaminy D w lecie.

*Dorośli:* 800-2000 j.m./dobę (20-50 ?g/dobę) zależnie od masy ciała, w
miesiącach wrzesień-kwiecień lub przez cały rok, jeśli nie jest
zapewniona synteza skórna witaminy D w lecie (seniorzy, osoby powyżej 65
roku życia, powinni otrzymywać suplementację w takiej dawce przez cały rok).

*Kobiety w ciąży:* 1500-2000 j.m./dobę (37,5-50 ?g/dobę). Suplementacja
w takiej dawce powinna rozpocząć się nie później, niż od drugiego
trymestru ciąży.

*Wcześniaki:* 400-800 j.m./dobę (10-20 ?g/dobę) do momentu uzyskania
wieku skorygowanego skorygowanego 40 tygodni; następnie suplementacja
tak jak dla noworodków urodzonych o czasie.

*Dzieci i młodzież otyła:* 1200-2000 j.m./dobę (30-50 ?g/dobę), zależnie
od stopnia otyłości, w miesiącach wrzesień-kwiecień lub przez cały rok,
jeśli nie jest zapewniona synteza skórna witaminy D w lecie.

*Dorośli otyli:* 1600-4000 j.m./dobę, (40-100 ?g/dobę), zależnie od
stopnia otyłości, przez cały rok.

*Pracownicy nocnych zmian oraz ciemnoskóre osoby dorosłe:* 1000-2000
j.m./dobę, (25-50 ?g/dobę), zależnie od masy ciała.

Jeszcze do niedawna rekomendowane dawki witaminy D oraz maksymalne
dobowe dawki były ustalone na dużo niższym poziomie. Co więcej, analiza
różnych badań opublikowanych do roku 2011 określa nawet obecny poziom
jako zbyt restrykcyjny i niezgodny z dostępnymi badaniami klinicznymi.
Postuluje się, aby podnieść górną bezpieczną dawkę dla witaminy D do
poziomu 10 000 j.m. - jest to dawka równa ilości witaminy D
syntetyzowanej podczas syntezy skórnej.

Tweet <https://twitter.com/share>
<http://pinterest.com/pin/create/button/?url=http%3A
%2F%2Fwww.sloncewpigulce.pl%2Fsuplementacja%2Fwszyst
ko-o-suplementacji-witamina-d&media=http%3A%2F%2Fwww
.sloncewpigulce.pl%2Fcache%2Fartukuly%2Flekarz-specj
alista.jpg_nc-wp_200x133.jpg>

Oceń artykuł:
1 2 3 4 5

Średnia ocena: 4.2 Ilość głosów: 45

Kontakt

v...@t...pl <mailto:vitabuerd3@takeda.pl> +48 22 608 13 00
+48 22 608 13 01 + 48 22 608 13 03 Takeda Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 146 A
02-305 Warszawa

Poznaj naszego Eksperta!

*Mgr farmacji Barbara Bielska* - absolwentka Wydziału Farmacji Akademii
Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista
farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a
później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

You Tube <https://www.youtube.com/watch?v=SWyIQQQoRNk>

* Witamina D3
<http://www.sloncewpigulce.pl/witamina-d/po-co-nam-w
itamina-d>
* Niedobór
<http://www.sloncewpigulce.pl/niedobor/czy-polacy-ma
ja-niedobor-witaminy-d>
* Źródła
<http://www.sloncewpigulce.pl/zrodla/slonce-najwazni
ejsze-zrodlo-witaminy-d>
* Suplementacja
<http://www.sloncewpigulce.pl/suplementacja/wszystko
-o-suplementacji-witamina-d>
* Badanie poziomu witaminy D
<http://www.sloncewpigulce.pl/badanie-poziomu-witami
ny-d/jak-zmierzyc-poziom-witaminy-d-w-organizmie>

(C) 2014 TAKEDA POLSKA SP. Z O.O. ALL RIGHTS RESERVED. CREATED BY ATOM
Agency <http://atomagency.pl>

--
animka

32. Data: 2016-03-16 02:14:14

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-13 o 15:59, Endriu pisze:
> tyle tej witaminy D zeżarłem, a i tak mnie połamało, że musiałem
> znaleźć sie na stole operacyjnym, a może dało by się tego wszystkiego
> uniknąć stosując "combo":

No i jak tam operacja i po operacji? :-)

--
animka

33. Data: 2016-03-16 06:16:09

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.03.2016 o 03:47, Animka pisze:

Ty się Animka przyznaj, jaką kasę płacą za taki spam, to może i ja się
najmę? :)

Bo bzdur tam zamieszczono ponad miarę ale za to nagonka na kupowanie
suplementów potężna.

Nie wdając się w jałową dyskusję przypomnę tylko, że witamina D wcale
nie jest trudna do uzupełnienia, jak piszesz, bo zawierają ją ryby i
tłuszcze spożywcze, które są łatwo osiągalne.

Przypomnę tylko, że Eskimosi się nie opalają i nie jedzą suplementów a
jakoś żyją :)

--
Wiesiaczek (dziś z ??????a - Białoruś)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

34. Data: 2016-03-17 03:28:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-16 o 06:16, Wiesiaczek pisze:
> W dniu 16.03.2016 o 03:47, Animka pisze:
>
> Ty się Animka przyznaj, jaką kasę płacą za taki spam, to może i ja się
> najmę? :)

Mnie też by sie kasa przydała, ale witaminy D nie biorę. Tekst
skopiowałam cymbałowi z jakiejś strony.

> [...]
> tłuszcze spożywcze, które są łatwo osiągalne.
>
> Przypomnę tylko, że Eskimosi się nie opalają i nie jedzą suplementów a

Tak.
Ja brałam tylko Vitroft (okulista kiedyś zapisał) na ciałko szkliste oka
po wypadku. O dziwo pomogło i muchy mi przed nosem już nie latają.

--
animka

35. Data: 2016-03-17 20:47:07

Od: "Endriu" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i jak tam operacja i po operacji? :-)

Już po 2-gi miesiąc. 3/4 bólu zniknęło ale coś tam pozostało. Da się już
żyć, chodzę, ale są jeszcze pobolewania są lekkie. Zobaczymy jak to pójdzie
dalej.

Endriu

36. Data: 2016-03-18 17:12:41

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-17 o 20:47, Endriu pisze:

> Już po 2-gi miesiąc. 3/4 bólu zniknęło ale coś tam pozostało. Da się
> już żyć, chodzę, ale są jeszcze pobolewania są lekkie. Zobaczymy jak
> to pójdzie dalej.

No to OK :-)

--
animka

Re: Witamina D a nerki i wątroba , pytanie
Porost Islandzki
Po co ruszanie nogami we śnie się leczy?
Re: Co to jest refundacja 50%?
Re: Co to jest refundacja 50%?