Wok i nie tylko

1. Data: 2005-11-30 10:54:00

Temat: Wok i nie tylko
Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy gdzies we Wrocławiu można kupić coś takiego, poza hiprmarketami? Może we
Wrocławiu jest jakiś sklep z z artykułami do gotowania "chinszczyzny"tj.
akcesoria, przyprawy itd?

2. Data: 2005-11-30 11:02:46

Temat: Re: Wok i nie tylko
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy, dnia śro 30 lis 2005:

> Czy gdzies we Wrocławiu można kupić coś takiego, poza hiprmarketami? Może we
> Wrocławiu jest jakiś sklep z z artykułami do gotowania "chinszczyzny"tj.
> akcesoria, przyprawy itd?

Ale jakiego woka chcesz?

Ten jest całkiem OK:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc
tDisplay?catalogId=10103&storeId=19&langId=-27&produ
ctId=15041

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

3. Data: 2005-11-30 11:14:15

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
Jerzy, dnia śro 30 lis 2005:

> [...]

Ten jest całkiem OK:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc
tDisplay?catalogId=10103&storeId=19&langId=-27&produ

Jesli sie nie myle to wok z powloka teflonowa - bardzo cienka i bardzo latwo
"schodzaca" przy nawet delikatnym myciu
Chyba ze wyglad mnie zmylil
Mam takiego woka (bez "nadstawki" do ociekania tluszczu, gotowania na parze
i innych funkcji) kupionego na handelku u ruskich za 25 zlociszy
Widzialem tez w Tesco woki - wygladaly na lepsze i solidniejsze

4. Data: 2005-11-30 11:57:17

Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> Jerzy, dnia śro 30 lis 2005:

> we
>
> Ale jakiego woka chcesz?

Powiedzmy jak najbardziej zblizonego do oryginalnego, dlatego tez pytalem sie o
sklep z "chinszczyzna" bo zakladam, ze tam powinny byc wok'i zblizone do oryginalu:)

> [...]
> i innych funkcji) kupionego na handelku u ruskich za 25 zlociszy
> Widzialem tez w Tesco woki - wygladaly na lepsze i solidniejsze

Tak jak pisalem wyzej pytalem sie o mozliwosc zakupu wok'a poza hipermaketami (
w zwiazku z ym, ze chcialbym jak najbardziej zblizony do oryginalu - tj.
prezentujacy wlasciwy poziom wykonania itd).

5. Data: 2005-11-30 12:40:37

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy, dnia śro 30 lis 2005:

> Powiedzmy jak najbardziej zblizonego do oryginalnego, dlatego tez pytalem sie o
> sklep z "chinszczyzna" bo zakladam, ze tam powinny byc wok'i zblizone do
oryginalu:)

Takie oryginalne to są ze stali węglowej i generalnie to są najtańsze
noname właśnie w sklepach z azjatyckimi opcjami.

Z tym, że taki prawdziwy wok jest ciężki do użytku w warunkach domowych
- po każdym użyciu musisz go dokładnie umyć i oskrobać, po czym sprawić
(mnóstwo dymu i ogólnie specjalna procedura) - zabezpiecznyć. Przepalić
olejem.

Więc generalnie takiego prawdziwego to nie da rady. No chyba, że masz
*bardzo* dużo samozaparcia. :)

(...)

> Tak jak pisalem wyzej pytalem sie o mozliwosc zakupu wok'a poza hipermaketami (
> w zwiazku z ym, ze chcialbym jak najbardziej zblizony do oryginalu - tj.
> prezentujacy wlasciwy poziom wykonania itd).

Poziom wykonania to jest żadny (w przypadku prawdziwego). :) Po prostu
kawałek blach i uchwyt - żadna technologia rakietowa. Do domu raczej
bardziej nadaje się wok teflonowy czy żeliwny (te chyba lepsze).

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

6. Data: 2005-11-30 13:12:21

Od: Jacek Kos <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):
> [...]
Spoko. jest taki sklep we Wrocławiu. Na ulicy... hm... Igielnej? takiej,
co wychodzi na nią tył Emipiku i Zubera? Taka wąska, łącząca Szewską i
ODrzańską...
Inna sprawa, że byłem tam rok temu, woki były, ale nie zachwyciły
mnie... Używam takiego ikejowego...

--
JackOss

7. Data: 2005-11-30 13:31:48

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
Jerzy, dnia śro 30 lis 2005:

> [...]

- po każdym użyciu musisz go dokładnie umyć i oskrobać, po czym sprawić
(mnóstwo dymu i ogólnie specjalna procedura) - zabezpiecznyć. Przepalić

--------

No jakoś nie chce mi się wierzyć, że Chińczycy się z nimi po każdym użyciu
tak cackają.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

8. Data: 2005-11-30 14:14:33

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ODrzańską...
> Inna sprawa, że byłem tam rok temu, woki były, ale nie zachwyciły

Dzieki:)

9. Data: 2005-11-30 14:18:06

Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kawałek blach i uchwyt - żadna technologia rakietowa. Do domu raczej
> bardziej nadaje się wok teflonowy czy żeliwny (te chyba lepsze).

Rozumiem. No coz leniwy jestem :) Musze sie zastanowic. Dzieki

10. Data: 2005-11-30 15:31:26

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> Rozumiem. No coz leniwy jestem :) Musze sie zastanowic. Dzieki

Poszukaj w archiwum tej grupy - temat woka wraca tu jak bumerang i jest niezle
opukany.

Moja rada - nie kupuj woka pokrytego teflonem, chyba ze jest to wok elektryczny. A
jesli juz teflon to jakis bardzo drogi (niestety, za co placisz-to dostajesz.) A
jeszcze lepiej - znacznie lepiej niz pokryty teflonem - zanabadz wok pokryty tytanem
(choc te sa nieco $$$.) Wybierz wok o plaskim dnie i konserwuj go - jesli to wok ze
stali "rdzewnej" - dobrze i czesto roztopionym smalcem (ponoc lepszy niz oliwa) a juz

na pewno umyj go i zakonserwuj (po rozgrzaniu) po kazdym uzyciu - bedziesz mial wok
na lata.
--
><eM eL><

Jak glupi do sera