Re: Wszystkim

From: gazebo <g...@j...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wszystkim
Date: Sat, 2 Mar 2019 21:40:47 +0000
<q4cdi8$a5v$1@node1.news.atman.pl>
<5c6d0840$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
<q4keo8$sa$1@node1.news.atman.pl>
<5c71164c$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
<q4sf83$ng1$1@node2.news.atman.pl>
<5c72c47c$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<q4vgam$kr1$1@node1.news.atman.pl>
<5c77e4af$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<q5935r$24e$1@node1.news.atman.pl>
<5c7a5e26$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
<q5eno7$j5k$1@node2.news.atman.pl>
<e...@g...com>

W dniu 02/03/2019 o 21:31, Jakub A. Krzewicki pisze:

> A może ja kurwa nie chcę.
>
> Wywodzę się z rodziny, w której prawie wszyscy przed październikiem 1956
> walczyli z czerwonymi i niektórzy nawet siedzieli, ale po wypuszczeniu
> i rehabilitacji przeprosili się z czerwonymi, powstępowali co poniektórzy
> do różnych ZBoWiD-ów i podobnych. Bardzo dużo ludzi, którzy byli w lesie tak miało.
Siostra cioteczna Babci i jej mąż to nawet na fali popaździernikowej
> odwilży tow. Wiesława zapisali się do PZPR mając przeszłość AK-owską.
> Pokolenie starszych uznało, że innej Polski przez lata nie będzie i będą
> wychowywać dzieci i wnuki tak, żeby im się dobrze żyło w PRL, przekazując
> z drugiej strony po cichu, jak jest naprawdę.
>
> Dlatego przy takim wychowaniu do wielu ludzi pracujących w PRL jako naukowcy,
> artyści, przedsiębiorcy mam szacunek pomimo tego, że zdaję sobie sprawę,
> jakimi kompromisami mogli okupić swoje kariery. Nie jestem za tego rozdrapywaniem,
bo nie chcę odbrązawiania ludzi którzy są dla mnie osobistymi
> autorytetami jako naukowcy, artyści, wykładowcy, pracodawcy czy nawet rodzice
> kumpli, z którymi w czasach studiów trzymałem sztamę. Potworzyły się przecież
> kręgi "starych dobrych ziomków", w których zwraca się uwagę na czasy obecne,
> a nie na to, czy dziadek Jana donosił w latach stalinowskich do budynku na
> Cyryla i Metodego na dziadka Pawła. Dlaczego ktoś chce je rozbijać na podstawie
> czegoś, co działo się jakieś 70 lat temu?

moj dziadek pracowal jako koniuszy u hrabiego, drugi dziadek po wojnie
przyjechal w zalutowanej trumnie, tak troche pozniej po wojnie, no ale,
kazdy z nich w cos wierzyl, zdecydowanie nie jestem za rozgrzebywaniem i
tlamszeniem ludzi, ktorzy podejmowali decyzje w imie racji na tamte
lata, to smutne i chore
--
gazebo