Wszystkim czubom,

31. Data: 2018-12-29 01:38:11

Temat: Re: Wszystkim czubom,
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-29 00:41, silvio balconetti wrote:

> Wzruszylem sie i poszukalem przykladow:
>
> np.
> https://tinyurl.com/y8vru56m
> https://tinyurl.com/yb5thqbu
> https://tinyurl.com/y95n39sk
>
> https://tinyurl.com/y746enkn

Sam widzisz, że to antychrześcijańska propaganda.

Chociaż, ostatnia czarownice spalono 1701 w Słupsku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trina_Papisten

32. Data: 2018-12-29 09:54:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 28 grudnia 2018 23:43:57 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> I bardzo to chwalebne!
> Również i oni stworzyli cywilizacje techniczną, do której osiągnięć
> dzisiaj się nieśmiało powraca.
> http://argonauta.pl/powazna-hinduska-instytucja-nauk
owa-oraz-noblisci-zajma-sie-vimanami/

> A czy poza życzliwą miłością do bliżniego istniał wtedy system kastowy?
> Zdaje się, że jeden ówczesny hippis rodem z Betlejem, gdy tamtędy
> podróżował, do tego stopnia sprzeciwiał się owemu, że aż został
> administracyjnie wydalony.

System kastowy, jak również cywilizacja, która zbudowała vimany - nie były
buddyjskie. Zresztą ona się na wieki przed pojawieniem się Śakyamuniego
samozniszczyła w wojnach atomowych, co opisują Ramayana i Mahaharata.
kiedy historyczny Buddha się pojawił, wtedy już powstawała z gruzów, ale była
na poziomie mniej więcej takim jak inne klasyczne cywilizacje starożytne.
Buddyzm nie był po to, żeby potwierdzić cywilizację wedyjską, ale żeby naprawić
jej błędy, co powiodło się tylko częściowo i na krótko, ponieważ w średniowieczu
buddyzm poza jakimś nielicznym ok. 1% wyznawców znikł z większości subkontynentu
indyjskiego a utrzymał się w Chinach i Japonii. Jedną z cech buddystów
indyjskich było to, iż uważali system kastowy za niebyły i chociaż nie zwalczali go
politycznie, to wewnątrz samej hierarchii buddyjskiej go nie stosowali,
z jednym wyjątkiem wykluczenia rzeźników, garbarzy, kuśnierzy i w ogóle ludzi,
których zawód był związany z mordowaniem zwierząt. Mahasiddhowie czyli najwięksi
cudotwórcy i mistycy Mahajany nawet tego nie uznawali ani żadnej formalnej
hierarchii wewnątrz buddyzmu. Takie postawienie sprawy powodowało
prześladowania buddyzmu przez wyznawców braminizmu i w trakcie podboju
islamskiego Indii buddyści poparli ogólnie muzułmanów, którzy przez kilkaset lat
chronili ich przed motłochem podburzanym przez braminów. Po kilku wiekach się
to zmieniło, gdy w Delhi doszedł do władzy sułtan, który poparł braminizm /
hinduizm, urządził ekspedycję karną muzułmanów na uniwersytet przyklasztorny
w Nalandzie, burząc tę uczelnię, a współpracujący z nim wyznawcy hinduizmu spalili
książki nie tylko buddyjskie, ale także z dziedziny nauk ścisłych,
logiki i psychologii, które były tam nauczane. Na szczęście większość tych tytułów
była już wtedy przełożona na arabski w rękopisach, ale także na
języki chiński i tybetański. W Chinach buddyści stosowali już wynalezione
przez nich drukarstwo od kilkuset lat, więc zachowało się sporo tytułów ze
względu na krążącą dużą ilość egzemplarzy, natomiast buddyści indyjscy w samej
Nalandzie niestety nie przejęli tego pożytecznego wynalazku. Dopiero po
zniszczeniu uniwersytetu rozpoczęto drukowanie sanskryckich oryginałów pismem
tybetańskim najpierw w Chinach, a następnie w samym Tybecie.

33. Data: 2018-12-29 14:06:47

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 29.12.18 um 01:38 schrieb Ilona:

> Sam widzisz, że to antychrześcijańska propaganda.
>
> Chociaż, ostatnia czarownice spalono 1701 w Słupsku.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Trina_Papisten

Czyli na ziemiach polskich milosierdzie zaczelo dzialac po 1701 roku?
Dobre i to! A pozniej juz bylo OK i nie ma sensu wypominac minionych
bledow i wypaczen. Inkwizycji, polowan na czarownice, krucjat, pogromow,
wojen religijnych (np. ostatnia w Irlandii Pln.), ludobojstw (np.
Balkany), obozow koncentracyjnych (tez Balkany) itd.
Ale to jest antychrzescijanska propaganda, choc o Wolyniu, Holokauscie,
nazistowskich obozach i terrorze oraz gulagach, Katyniu etc. trzeba
pamietac i wspominac.

Ciekawostka z dziejow milosierdzia w Panstwie Koscielnym: na dwa
miesiace przed zajeciem przez wojska wloskie i likwidacja panstwa
papieskiego w 1870 roku odbyla sie ostatnia egzekucja. Agatino Bellomo
byl ostatnim na liscie papieskich skazanych. Papieski kat Giovanni
Battista Bugatti (Mastro Titta) dostawal za egzekucje 3, do tego
mieszkanie, zwolnienie od podatkow i emeryture. W ciagu przeszlo 65 lat
pracy usmiercil 516 delikwentow, tzn. zgilotynowal, uzyl Mazzolata
(ogluszyl mlotem i podcial gardlo), powiesil, wypatroszyl i
pocwiartowal. ;-) Poprzednicy uzywali topora, stryczka i stosu.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_people_execute
d_in_the_Papal_States

https://pl.wikipedia.org/wiki/Powieszenie,_wypatrosz
enie_i_po%C4%87wiartowanie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Battista_Buga
tti

Panstwo Watykanskie przyjelo ustawodawstwo wloskie z roku 1929, w ktorym
kara smierci grozila za zamach na zycie glowy panstwa oraz wezwanie do
powstania. Papiez Pawel VI w 1969 roku skreslil te kare, nie ma jej tez
w nowej konstytucji (2001), choc Watykan nie podpisal europejskiej
konwencji praw czlowieka. Do sierpnia 2018 roku najwyzszy wymiar kary,
dopuszczalny dotad przez papiezy w najciezszych przypadkach, zostal
kategorycznie odrzucony przez Franciszka.

--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie
zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają
Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała
Rodzina Radia Maryja" (MM).

34. Data: 2018-12-29 14:35:25

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-28 o 19:48, Ilona pisze:

> Katolicyzm wymyślił miłosierdzie.

Powtarzasz po kimś, czy sama wymyśliłaś to kłamstwo?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

35. Data: 2018-12-30 02:13:05

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-29 09:54, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
> zniszczeniu uniwersytetu rozpoczęto drukowanie sanskryckich oryginałów pismem
> tybetańskim najpierw w Chinach, a następnie w samym Tybecie.

Krótko mówiąc, nie zdążyli stworzyć cywilizacji, nim zostali zdominowani
przez Islam.
Dzisiaj w Chinach, też pewnie nie maja wiele do powiedzenia.

36. Data: 2018-12-30 02:55:59

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-29 14:06, silvio balconetti wrote:
> [...]
> dopuszczalny dotad przez papiezy w najciezszych przypadkach, zostal
> kategorycznie odrzucony przez Franciszka.

I chwała temu Franciszku.

A wracając do spalonej w Słupsku czarownicy, to czasem warto coś
poczytać, nim sie cokolwiek napisze.

Słupsk wówczas, bo od 1648, znajdował sie w granicach Elektoratu
Brandenburgii i zasiedlony był głównie przez niemieckich Protestantów.

Ta spalona czarownica, to była Polką i Katoliczką, urodzoną w Westfali.
Nazywała się Katarzyna Zimmermann, z domu Nipkowa.

Oskarżenie o czary wniósł słupski aptekarz, (pewnie dziewcze
nieopatrznie sprzedawało przyprawy i zioła, męża w miesnym).

'Opinię prawną zezwalającą na zastosowanie tortur wobec oskarżonej o
czary, wydał Wydział Prawa Uniwersytetu w Rostocku.
Kobieta uznawana za ostatnią czarownicę Słupska została skazana za czary
przez protestancki sąd pruski 30 sierpnia 1701 roku i spalona na stosie
w Słupsku przy Baszcie Czarownic po wielu dniach tortur. "
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trina_Papisten

i znamienny dopisek autora:

"W oczach Prusaków uosabiała to, czego nienawidzili: słowiański język,
lokalne zwyczaje i katolicką wiarę. W sposób typowy dla prześladowań w
państwach protestanckich cały proces odbył się pod nadzorem magistratu."

37. Data: 2018-12-30 02:57:50

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-30 02:55, Ilona wrote:

> [...]
> lokalne zwyczaje i katolicką wiarę. W sposób typowy dla prześladowań w
> państwach protestanckich cały proces odbył się pod nadzorem magistratu."

i nawet Biedroń, zachował się raz, jak trzeba .

https://niezalezna.pl/82720-wielka-pomylka-biedronia
-uczcil-nie-czarownice-ale-katoliczke-zabita-przez-p
rotestantow

38. Data: 2018-12-30 03:13:15

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-29 14:35, Kviat wrote:

> Powtarzasz po kimś, czy sama wymyśliłaś to kłamstwo?

Juz mowiłem.
Katolicyzm spowodował, że u niektórych ludzi pojawiło się coś takiego,
jak sumienie i tylko dzięki temu fenomenowi, nie zostałeś jeszcze
sprzedany, za skrzynke wódki, jakiemuś handlarzowi niewolników.

Jednak, obserwując uważnie to co się dzisiaj wyprawia w Europie, nie
jest wykluczone, że wkrótce nie trafisz w ręce samego praprawnuka
Ibrahima ben Jakuba.

39. Data: 2018-12-30 11:25:30

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-30 o 03:13, Ilona pisze:

> Juz mowiłem.

I co z tego?
Płaskoziemcy mówią, że Ziemia jest płaska.

> Katolicyzm spowodował, że u niektórych ludzi pojawiło się coś takiego,
> jak sumienie

Brednie.
Przed katolicyzmem ludzie nie mieli sumienia? Przecież to absurd.

> i tylko dzięki temu fenomenowi, nie zostałeś jeszcze
> sprzedany, za skrzynke wódki, jakiemuś handlarzowi niewolników.

Bredzisz.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,581

> Jednak, obserwując uważnie to co się dzisiaj wyprawia w Europie, nie
> jest wykluczone, że wkrótce nie trafisz w ręce samego praprawnuka
> Ibrahima ben Jakuba.

Sugerujesz, że pislam i narodowcy zajmą się sprzedawaniem ludzi?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

40. Data: 2018-12-30 13:01:51

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 30 grudnia 2018 02:13:42 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> [...]
> przez Islam.
> Dzisiaj w Chinach, też pewnie nie maja wiele do powiedzenia.

Zdążyli - w Japonii. W kraju, który stanął tak szybko na nogi po przerwaniu
izolacji, ponieważ w czasie tych 300 lat, w których był izolowany, uczeni
Japońscy intensywnie studiowali książki sprowadzane z Holandii nt. nauki
i techniki.

Nawet Stany Zjednoczone, które zwyciężyły Japonię w II wojnie światowej
i sprowadziły na nią horrendalne zniszczenia materialne, nie były w stanie
zniszczyć etosu pracy stojącego u podstaw japońskiej cywilizacji, która
kolejny raz stanęła na nogi w kilka lat.

Mnie tez malo dziwi
Nie dziwi nic.
Niemcy - imigranci z Afryki PRACUJĄ!
[Z cyklu: Inna Polska] Znacie te bajki... to poczytajcie:
Przestawienie akcentów ?