Re: Wykonczenie mieszkania

Data: 2001-05-15 07:15:04
Temat: Re: Wykonczenie mieszkania
Od: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>

Andrzej Zbierzchowski <n...@o...spamerze> wrote:
> Zbiorczo: Piękne dzięki za porady. Wydrukowałem sobie wszystkie opinie i
> dzięki Wam czuję się nieco mądrzejszy. Jeszcze raz dziękuję!

Jesli bedziesz brac fachowca do polozenia kafelek - wez takiego,
ktorego ktos inny (koniecznie znajomy) polecil. Dobrych trzeba
zamawiac i trzy miesiace przed terminem!. I ... warto poczekac,
nie brac nikogo z zadnego ogloszenia, chyba ze samemy sie zna na ukladaniu
kafelek i ma sie doswiadczenie z fachowcami robiacymi rozne rzeczy.

Ja z innej beczki - przed odbiorem mieszkania polecam lekture

http://www.softax.com.pl/prywatne/marcink/mieszkanie
/mieszkanie_odbior

Poza tym:
- nie podpisywac odbioru zanim usterki nie zostana usuniete
- sprawdzic wszystko dokladnie
- nie podpisywac odbioru zanim usterki nie zostana usuniete
- szczegolnie czy okna i drzwi sie dobrze zamykaja, jesli nie -
niech naprawia albo obniza koszt 1 m2
- jak sa rysy na szybach - niech wymienia;
- nie odbierac mieszkania zanim nie bedzie wszystko podlaczone
np. woda (zaraz hudraulik przyjdzie i pion odkreci), potem okazuje
sie, ze uszczelki "zapomnieli" wlozyc do kolanka, muszla klozetowa
jest peknieta - na prawde, czego to oni nie wymysla przy robieniu
mieszkania to glowa boli. Ale na poczatku czlowiek sie nie zna ...
- poza tym sciany musza byc proste, przeswity w normie itd.

Niestety problemem przy odbiorze mieszkania jest tez to, ze nie ma
obowiazkowej normy na ustalenie powierchni mieszkania. Ostatnio
w jedne spoldzielni mi powiedzieli, ze do pow. mieszkania wliczaja
balkon. U mnie wliczyli "tylko" stopien/prog na balkon, ale nie wliczyli
scianek dzialowych. Problem mieli jednak z wyliczeniem 1.5m na szafe wnekowa
- z przodu jest 150cm a z tylu juz tylko 149cm :).

Piotr Klaban