Re: Wynajmujesz mieszkanie?

Data: 2015-05-14 14:20:22
Temat: Re: Wynajmujesz mieszkanie?
Od: j...@g...com

> Piłeś - nie pisz

Zgadzam się z Kogutkiem w kwestii ładowania kasy we własne "M" lub w dom. Przy
obecnych cenach i kosztach kredytów moim zdaniem zupełnie nie warto. Lepiej mieć
pieniądze i swobodę wyboru jak i gdzie żyć niż wielki kamień u szyi w postaci
mieszkania/domu który w przypadku złośliwości losu lub ludzi można utracić.

Co do tego kto gdzie woli mieszkać- kwestia indywidualna. Jeden woli centrum miasta,
inny bezludną wieś. Gdybym miał teraz kupować mieszkanie lub dom - nie kupowałbym.
Uważam że to bez sensu i nawet jeżeli nieruchomość uznać za lokatę kapitału, to
wolałbym mieć ten kapitał w żywym pieniądzu.

Wynajmując, działa to także w drugą stronę. Jeżeli najemcy coś się nie podoba, tak
samo może olać wynajmującego i iść gdzie indziej. Relacje na tym rynku już teraz
normalnieją a za 10 lat będą się ludzie prosić żeby ktoś wynajął od nich lokal i będą
walczyć o klienta zapewniając mieszkania w pełni wyposażone i zmieniając meble wg
życzenia najemcy (ja tak już miałem 5 lat temu w Krakowie)
Oczywiście nie wszędzie po równo. Są miejsca mniej i bardziej atrakcyjne ale globalna
tendencja będzie właśnie taka. Gdy prowadziłem usługi instalatorskie zetknąłem się
np. z właścicielem mieszkania który obsługiwał etażowe CO swojemu najemcy. Najemca
płacił za to że ma mieć ciepło i nie obchodziło go jak to będzie realizowane.
Właściciel przychodził, palił, czyścił piec itd.

Teraz jeszcze banki mają ostatnie lata łapania jeleni na "kredyty do końca życia". Za
chwilę to się skończy: umowy śmieciowe, niskie zarobki, migracje ludzi do innych
krajów za lepszym życiem.
Jackare