Wysoka lodówka

1. Data: 2009-03-23 15:33:17

Temat: Wysoka lodówka
Od: Agnieszka Bohosiewicz <a...@N...screech.rychter.com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
W najbliższym czasie chciałabym wymienić lodówkę (obecna została kupiona w
komplecie z mieszkaniem :) ), zrobiłam rundkę po różnych mcdonaldach z agd
i wiem mniej, niż na początku. Stąd mam garść pytań:
-- gdzie w Warszawie lub niedalekich okolicach można pooglądać i pomacać
wysokie (2 - 2.15m) lecz wąskie (ok 60 cm) lodówki? Tak, żeby i obsługa
była komunikatywna i kompetentna
-- dwa agregaty czy jeden? dwa termostaty czy jeden? Raczej nie przewiduję
długich wyjazdów i zostawiania wyłączonej części lodówkowej z wciąż
działającym zamrażalnikiem
-- w jednym ze sklepów dowiedziałam się, że im grubsze ściany zamrażalnika
tym lepiej - mniej ucieka zimno. Prawa to? Zależało mi na jak największym
zamrażalniku a tu taki zonk.
-- podobają mi się lodówki Boscha, Siemensa, Samsunga - jak jest z
trwałością, cichością, bezawaryjnością? Jak się sprawuje serwis? (miałam
kiedyś starcie z warszawskim serwisem Whirepoola, *nigdywięcej*)
-- głupie pytanie estetyczne: czy naprawdę przesmarowanie metalicznego
frontu jakimś magicznym preparatem/woskiem chroni przed zostawianiem
śladów palców? Czy to bujda, żeby mi sprzedać kolejną chemię do domu?
-- i ostatnie pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może
nie powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

pozdrawiam,
Agnieszka

2. Data: 2009-03-23 17:01:14

Temat: Re: Wysoka lodówka
Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Bohosiewicz" <a...@N...screech.rychter.com>
napisał w wiadomości news:slrngsfatu.jqv.agnes@screech.rychter.com...

> [...]
> -- i ostatnie pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może
> nie powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

polecam hurtownie na ul. Kolejowej chyba nr 12 jak dobrze pamietam
duzy wybor i kumata obsluga
--
Andrzej
www.hana.com.pl

3. Data: 2009-03-23 17:28:36

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> -- dwa agregaty czy jeden? dwa termostaty czy jeden? Raczej nie
> przewiduję długich wyjazdów i zostawiania wyłączonej części
> lodówkowej z wciąż działającym zamrażalnikiem

Dwa agregaty zamiast jednego to dwa razy większa szansa awarii
któregoś. To samo z termostatami. Poza tym chyba nie wierzę, że
lodówka z dwoma agregatami pobiera tyle samo energii co równowazna
jej lodówka z jednym.
Jesli nie przewidujesz wykorzystywania opcji "wyłączamy pół lodówki"
to taka opcja nie ma sensu moim zdaniem.

> -- w jednym ze sklepów dowiedziałam się, że im grubsze ściany
> zamrażalnika tym lepiej - mniej ucieka zimno. Prawa to? Zależało
> mi
> na jak największym zamrażalniku a tu taki zonk.

Teoretycznie ma to sens, im grubsza ścianka, tym grubsza izolacja i
w wyniku ciepło mniej ucieka, ale pytanie, czy faktycznie za grubszą
ścianką zawsze będzie szła lepsza (bo grubsza) izolacja. Tu już nie
wiem, nie chcę się mądrzyć w ciemno.

> -- podobają mi się lodówki Boscha, Siemensa, Samsunga - jak jest z
> trwałością, cichością, bezawaryjnością?

Bosch i Siemens to ten sam producent, generalnie OK, choć z designem
i rozwiązaniami mam wrażenie, jakby się trzymali krok w tyle za
innymi producentami. Samsung jest OK, do Twojej listy osobiście
dokładam Electroluxa.

> (miałam kiedyś starcie z warszawskim serwisem Whirepoola,
> *nigdywięcej*)

I racja! Whirlpool tylko mikrofalki robi dobre.

-- głupie pytanie estetyczne: czy naprawdę
> przesmarowanie metalicznego frontu jakimś magicznym
> preparatem/woskiem chroni przed zostawianiem śladów palców?

O ile wiem, to nie ma siły, Magiczne preparaty do Inoxu cośtam
podobno dają, ale efekty nie są warte kasy na nie wywalanej - tak
słyszałem, sam nie próbowałem nic z takich wynalazków.

> pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może nie
> powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

Na bezawaryjny kombajn nie licz, czasy lodówek chodzących
bezproblemowo przez kilkanaście lat lub dłużej minęły już jakiś czas
temu, obecnie o lodówce można mówić że jest bezawaryjna, jak 5 lat
wytrzyma, niestety. Więc kalkuluj ten wydatek nie na zasadzie "a
wydam na lepszą, ale będzie na lata", tylko raczej "wydam na lepszą,
bo będzie lepsza/wygodniejsza w codziennym użytkowaniu". Więc jesli
kostkarka do lodu, półka do wina, zegarek z budzikiem, wbudowany
telewizor, czy co tam teraz droższe lodówki mają, Ci się przydadzą -
warto. Jeśli nie - wiadomo :-)

J.

4. Data: 2009-03-23 19:44:05

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Mar 2009 15:33:17 +0000 (UTC), Agnieszka Bohosiewicz
napisał(a):
> -- i ostatnie pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może
> nie powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

Ja tam kupiłem sobie taką za 4 tysiaki... Ale ona jest szeeeeeroka ;)

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

5. Data: 2009-03-23 21:16:38

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> -- dwa agregaty czy jeden? dwa termostaty czy jeden? Raczej nie przewiduję

Jeden - dwa byłyby dobre, gdyby się mogły zastępować. A że nie mogą - to
masz 2x większe ryzyko awarii. A pół lodówki do serwisu przecież nie
wyślesz.

> -- w jednym ze sklepów dowiedziałam się, że im grubsze ściany zamrażalnika
> tym lepiej - mniej ucieka zimno. Prawa to? Zależało mi na jak największym
> zamrażalniku a tu taki zonk.

Jak ci zależy na przestrzeni, to musisz pogodzić się z wyższym kosztem
eksploatacji. I vice versa.

> -- podobają mi się lodówki Boscha, Siemensa, Samsunga - jak jest z
> trwałością, cichością, bezawaryjnością? Jak się sprawuje serwis? (miałam
> kiedyś starcie z warszawskim serwisem Whirepoola, *nigdywięcej*)

Zwróć uwagę na Liebherra - to dobra firma. O Miele nawet nie wspominam, bo
mnie tu niektórzy zjedzą ;o)
Jest jeszcze Sharp, ale będę mógł cos o nim powiedzieć za jakiś czas - oby
same pozytywy, bo jutro maja mi przywieźć nówkę :)

> -- głupie pytanie estetyczne: czy naprawdę przesmarowanie metalicznego
> frontu jakimś magicznym preparatem/woskiem chroni przed zostawianiem
> śladów palców? Czy to bujda, żeby mi sprzedać kolejną chemię do domu?

Są preparaty do czyszczenia stali - skuteczne, ale raczej nie
zabezpieczają. Stal ma swoje zalety i wady, jak wszystko. Praktyczniejsze w
utrzymaniu są tworzywa udające wgląd stali. Ale nie są tak trwałe, no i z
czasem przestają tak dobrze wyglądać, jak na początku.

> -- i ostatnie pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może
> nie powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

Trudno powiedzieć. Na pewno lodówki, jak wszystkie AGD, zjechały z
trwałością. Można się spodziewać, że drogie modele dobrych firm -
Liebherra, Miele, Siemensa/Boscha, może jeszcze japońskie i niektóre
koreańskie, będą bardziej trwałe niż rynkowa masówka i wytrzymają te 15 lat
powiedzmy. Ale kto wie?

T.

6. Data: 2009-03-24 11:19:07

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -- dwa agregaty czy jeden? dwa termostaty czy jeden? Raczej nie przewiduję
> długich wyjazdów i zostawiania wyłączonej części lodówkowej z wciąż

Dwa agregaty to nonsens - 2x większa szansa awarii, to samo lub wyższe
zużycie prądu. Tak jak już ktoś tutaj napisał: nie działa to na zasadzie
backupu, pół lodówki do serwisu nie zawieziesz, a skoro nie zdarza Ci się
wyjeżdżać na 3 miesiące by zostawić tylko zamrażarkę to w ogóle nie ma o
czym mówić :) Inna sprawa, że przy tak długich wyjazdach to lepiej po
prostu wyłączyć lodówkę w ogóle ;)

> -- w jednym ze sklepów dowiedziałam się, że im grubsze ściany zamrażalnika
> tym lepiej - mniej ucieka zimno. Prawa to? Zależało mi na jak największym
> zamrażalniku a tu taki zonk.

To oczywista sprawa, po prostu kwestia kompromisu. Zobacz parametry zużycia
prądu (ile zużywa rocznie) i będziesz wiedziała czy warto mieć grubsze
ścianki czy nie.

> -- podobają mi się lodówki Boscha, Siemensa, Samsunga - jak jest z
> trwałością, cichością, bezawaryjnością? Jak się sprawuje serwis? (miałam
> kiedyś starcie z warszawskim serwisem Whirepoola, *nigdywięcej*)

Z cichością wielka loteria - jedyna możliwość to znalezienie opinii kogoś
kto ma dokładnie model który Ciebie interesuje...

> -- głupie pytanie estetyczne: czy naprawdę przesmarowanie metalicznego
> frontu jakimś magicznym preparatem/woskiem chroni przed zostawianiem
> śladów palców? Czy to bujda, żeby mi sprzedać kolejną chemię do domu?

Obawiam się że raczej to drugie.

> -- i ostatnie pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może
> nie powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

Jak masz możliwość, to weź coś o dłuższym okresie gwarancji - albo dokup,
np. w EuroRTV można było przedłużyć gwarancję kupując ubezpieczenie za chyba
15% ceny sprzętu. Generalnie rzecz biorąc, wszystkie obecne sprzęty AGD są
dużo mniej trwałe niż kiedyś, a płacenie np. 3x więcej za lodówkę Miele
tylko dlatego żeby wytrzymała 15 lat jest nieco pozbawione sensu: lepiej
co 5 lat kupić nową lodówkę, niż za 15 lat mieć taką staruszkę (choć
sprawnie działającą).

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

7. Data: 2009-03-24 11:58:54

Od: "Krzysztof" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy od dwoch lat Siemensa z dwoma agregatami i 3 szufladami.
Jak to Siemens chodzi cicho bezawaryjnie, porownujac ten sprzet to
Elektroluxa moich rodzicow kupionowego w tym samym czasie-to mieli juz dwie
awarie-odkleila sie guma wokol drzwi ,zbiera sie bryla lodowa z tylu,jednak
oni zaplacili 700 zl mniej.Ale raczej juz przestali sie z tego cieszyc

8. Data: 2009-03-30 16:45:55

Od: Agnieszka Bohosiewicz <a...@N...screech.rychter.com> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.rec.dom, Tomasz Nowicki splodzil(a) nastepujacy tekst:

> Zwró? uwag? na Liebherra - to dobra firma. O Miele nawet nie wspominam, bo
> mnie tu niektórzy zjedz? ;?)
> Jest jeszcze Sharp, ale b?d? móg? cos o nim powiedzie? za jaki? czas - oby
> same pozytywy, bo jutro maja mi przywie?? nówk? :)

Obmacałam Liebherra w MM (btw, cud się wydarzył, trafiłam na komunikatywnego
i kompetentnego sprzedawcę), fajne te lodówy, fajne.. Cena trochę wybija z
trampek, ale jak się chce coś dobrego to trzeba płacić. Póki co kandydatami
są: CBPes 40560 (lub wersja biała: CBP 40560), CNes 40560 lub CN 39130 (ach
ten wielki zamrażalnik).

Dziękuję wszystkim za rady!

pozdrawiam,
Agnieszka

Dom na pokaz w TVN Style
[W-wa] Firma od domofonów / kontroli dostepu.
KUPA MIECI...
Prysznic.....
Tefal Quick and Hot