Re: Z Iraku do domu!!! - dobrze że broni nie czy?cił

Data: 2004-01-20 14:36:51
Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - dobrze że broni nie czy?cił
Od: "Specyjal" <s...@o...pl>

Użytkownik "Andrzej Garapich" <g...@n...ma.maila> napisał w
wiadomości news:0qaq00di19eaon8k2bvg9ktq9mkpog4mi6@4ax.com...

> Na kogo to też napadła Korea....?

O prosze jak poznac ze krecisz, a czemu to wyciales moje zdnaie "lu
bchodzilo o konflikt
dwubiegunowego swiata -z sowietami" Nie zmiescilo sie co?

> czyli zgadzasz się, że był to błąd? Bo ja nie rozumiem już
> Twoich wypowiedzi. Albo obalenie Sadama było dobre,
> więc szkoda że tego nie zrobiono w 1991 i dobrze ze to
> zrobiono w 2003, albo bylo zle i wtedy dobrze, ze go zostawiono
> 12 lat temu i fatalnie, ze obalono teraz. Gdybys sie zdecydowal,
> ktora z tych opcji jest "twoja", latwiej by sie z Tobą dyskutowalo.

Ja sie zdecydowalem popieralem atak na Irak i popieram okupacje, chociaz
teraz mam wiecej watpliwosci i widze ze USA nie potrafia zrozumiec
innych nacji poza swoja, sa butni.
Natomiast jesli ktos oszukuje i kreci jak wlasnie propaganda USA to nie
moge "dla dobra sprawy" zamykac oczu na ewidentne klamstwa.
Jesli policjant lapiac zlodzieja wykreci mu reke lub nawet zlamie, to
nie bede raczej scigal tego policjanta (chyba ze zlamal reke "za kare").
Natomiast jak mi policjant zacznie wygadywac, ze zlamanie reki to sama
przyjemnosc dla zlodzieja a tak w ogole to on mial 20 granatow w
kieszeni, ktore sprytnie schowal w skarpetkach to nie bede potakiwal i
udawal ze wierze w takie bzdury.

> Nie wiem i nikt tego nie wie. Ale wiemy, ze sami sie nie
> obronimy. I wiemy też, czym pachną sojusze z Francją.

Wietnamczycy wiedza czym pachna sojusze z USA, Somalijczycy, Kubanczycy
(ci ktorych gnebil dyktator). Sorry ale tak samo nie wiemy czy pomoze
nam Francja co, czy pomoga USA. Jak wskazuja ostatnie lata to USA
zdradzaly przyjaciol. Najpierw mowili szyitom "tak, zrobcie powstanie
przeciw Saddamowi" i jak ci posluchali to USA sie wycofaly i powiedzialy
Saddamowi "rób co chcesz z naszymi przyjaciolmi"

> Jaaasne. Przygotowywanie broni biologicznej i chemicznej
> nie było żadnym zagrożeniem dla USA.

Ale stary co ty gadasz eksperci ONZ orzekli ze nie maja dowodow na
istnienie broni, po zajeci CALEGO kraju przez USA broni NIE ZNALEZIONO a
przeciez "w 45 minut Husajn mogl zaatakowac USA" to jak on to mial niby
zrobic? Z takiej super procy do USA strzelal?
I wiesz co ale ja w domu w lodowce mam chyba juz zepsuta kielbase, co
oczywisce potwierdza ze produkuje bron biologiczna -jad kielbasiany.
Boje sie teraz wyrzucic na smietnik bo powiedza ze jestem terrorysta i
rozsylam groxne zarazki.

Trujacych substancji jest multum i zawsze da sie komus przypisac zle
zamiary.

> Kompletnie nie znasz historii najnowszej. Z tych krajów
> USA została wyrzucona. Nie udało się tam wprowadzić
> demokracji i wolnego rynku właśnie dlatego, że tam nie
> było amerykanów. Amerykanie byli i są w Japonii, Niemczech,
> Korei Południowej i tam generalnie gospodarki kwitną
> a poziom swobód obywatelskich nie daje się porównać
> z wymienionymi przez Ciebie krajami.

To chyba ty nie znasz historii. Z Wietnamu USA same sie wycofaly, bo nie
chcialy sie wysilac nadmiernie w obronie sojusznika. Zostawili
przyjaciol na pastwe komunistow. Zreszta "żółtków" i tak specjalnie nie
powazali.
Somalia -a jakiez tam ogromne bylo wojsko ze Ameryaknie dali sie
wyrzucic? Ile czolgow mieli Somalijczycy?
W Korei PLD nie bylo demokracji az do lat 90 ub.w.
Nie wciskaj mi kitow ze Niemcom jest tak dobrze bo okupowali ich 50 lat
Amerykanie. Takoz nie wciskaj mi kitow ze istnienie bazy na Okinawie to
gwarancja stabilnosci gospodarki Japonii.

> Nie byłem. Ale podobno nie jest źle.

Korwin-Mikke to napisal?

> Nędza wymienionych przez Cieie krajów wynika właśnie
> z faktu, że tam nie a Amerykanów, a nie że tam byli.

Taa to rozumiem ze Francuzi zyja w nedzy bo nie maja u siebie US Army?

Ale ta nedza d. karjow jest dowodem ze USA nie potrafia odleglym krajom
pomagac. 50/50 raz sie uda (Korea/Japonia) a raz nie (Somalia/Kuba)
Zreszta na ww. Kubie USA mialy bazy w czasie dyktatury i jakos nie dbaly
o demokracje, prawa czlowieka i Kubanczykom nie zylo sie dobrze. (teraz
tez)

> Ty to piszesz poważnie? Niemcy były bogate przed wojną?
> A słyszałeś o Traktacie Wersalskim, kontrybucjach, Wielkim
> Kryzysie i genezy dojścia Hitlera do władzy...

To moze mi jeszcze powiesz ze Niemcy zyli w nedzy w porownaniu do reszty
swiata? Rownac sie im mogla w Europie chyba tylko Wielka Brytania.
Mimo kontrybucji itd. NIemcy byly lepiej rozwiniete gdospodarczo niz ich
sasiedzi (w tym Polska, nawet Francja).
A Hitler doszedl do wladzy m.in. w wyniku kryzysu
ogolnoswiatowego-amerykanskiego, chociaz jak pisze Suworow palce maczali
w tym tez Sowieci.

> A Japonia, to już kompletne pudło. Potęga Japonii wzięła
> się generalnie z eksportu swoich towarow do USA.
> PO II WS.

Taaa, a nie wiedziales moze ze reformy przemyslowe, edukacyjne itd. w
Japonii rozpoczeto jescze w XIX wieku.
Powiedz mi jak zacofany gospodarczo i biedny kraj moze wybudowac
lotniskowce, samoloty, okrety wojenne. Do tego jeszcze okupowac Chiny i
dobrze rozwinieta Koree (wtedy polnocna)
Ciekawe jak?

> Dlatego np. bogaty Kuwejt napadł na biedny Irak.
> Zawsze tak jest w historii, że to bogaty napada
> na biednego :-)

Silniejszy napada na slabszego.
Irak byl silniejszy a Kuwejt byl marionetka w rekach Zachodu. Zreszta
powstanie Kuwejtu przypomina powstanie "Ulsteru". Po prostu potegi
imperialistyczne jak m.in. GB chcialy miec taki starszak na Irak nad
ujsciem do morza.

> Automatycznie oczywiście nie. Ale na razie nie słyszałem
> o państwie okupowanym przez USA, w którym panowałaby
> nędza. I w którym gwałcono by wolnośc tak,
> jak w Wietnamie albo Kubie, skąd Amerykanów wyrzucono.

Czemu wyzrucono Amerykanow z Kuby? I to tak ze sami Kubanczycy woleli
komune? Dlatego ze USA wspieraly okrutny rezim.
Okupowana kilka lat temu byla ww. Somalia. Czemu ten przyklad tak
omijasz? Przeciez najbardziej pasuje w porowniau do Iraku. Nie
wspominajac o Afganistanie gdzie wlasciwie nie wiadomo co sie dzieje.
To ze USA okupuje akurat 2 kraje ma niewielkei znaczei. Trzeb apatrzec
jak robily to kilka, kilkanascie lat wstecz, wtedy mozna myslec jak im
to wyjdzie w przyszlosci.
Ptarzenie na zasadzie "tylko teraz, tylko w tej chwili" nie ma sensu, bo
jak dobrze wiesz licz ie historia konfliktow.

Proponuje konczyc to nie pl.soc.polityka.