Zaleglosci!!!

1. Data: 2001-06-27 16:12:34

Temat: Zaleglosci!!!
Od: n...@w...pl (natinati) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Ostatnio tak sie zlozylo, ze nie mialam czasu przez pewien okres czytac
postow z grupy, wiec kiedy dzisaj rano zasiadlam do komputera, zeby nadrobic
zaleglosci, czakalo na mnie ok. 3500 maili. Wyobrazacie to sobie?! Nie wiem,
jak to przezylam, ale udalo mi sie (choc niezbyt sumiennie) przejrzec (bo o
szczegolowym przeczytaniu raczej nie moglo byc mowy) ten ogrom. Teraz jestem
wykonczona.
Na dodatek czekaja mnie teraz dwa wyjazdy, wiec przez 2 tygodnie znow sie
pewnie duzo uzbiera (badzcie litosciwi i nie piszcie zbyt duzo przed 13.VII
(to był zatr, oczywiscie)).
A tak a propos wyjazdow, to wybieram sie do Wloch i chcialam Was zapytac, co
(w temacie kulinarnym) warto sobie stamtad przywiezc. Licze na rady znawcow.

Tina!

1. Data: 2001-06-27 17:59:24

Temat: Re: Zaleglosci!!!
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-06-27 18:22:16

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze cos mi sie przypomnialo, jesli bedziesz we Florencji sprobuj
koniecznie "macedonii" (podaja ja takze w innych regionach, ale najlepsza
pilam wlasnie we Florencji) - sa to pokrojone owoce: melon, arbuz,
brzoskwinie zalane winem macedonia i zmrozone na kosc - super na upaly i
bynajmniej nie upija. Jesli bedziesz nad M. Tyrrenskim na wysokosci Rzymu -
na wybrzezu - ale nie w miejscowosciach turystycznych, tylko przy dzikich
plazach i w normalnych wioskach - sa takie male delikatesy i miniknajpki
jednoczesnie. Wlosi sprzedaja tam roznorakie marynaty - glownie rozne
warzywa w oliwie lub occie z przyprawami - niektorych nie bylam nawet w
stanie rozpoznac, ale byly pyszne. Wloszki wpadaja tam, zeby kupic jakiegos
marynowanego karczocha albo inne zielsko, tak jak my kupujemy w warzywniaku
kiszone ogorki, ale mozna tez poprosic o przyrzadzenie swiezej salatki
caprese z soczystych pomidorow, bialej mozzarelli i dopiero co zerwanych z
krzaczka listkow bazylii a wszystko skropione aromatyczna oliwa. A jesli
lubisz owoce morza, to zdecydowanie polecam taka marnate z tychze - sa to
swiezutkie malze i mini-osmiorniczki (welkosci malego palca), zalane oliwa z
oliwiek z przyprawami i o ile mnie pamiec nie myli z kawalkami selera
naciowego. Obzeralam sie tym jak prosie.
Herbatka (jakze ci zazdrosze tego wyjazdu)

1. Data: 2001-06-27 18:37:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>oliwe truflowa i inne aromatyzowane, ocet balsamiczny (prawdziwy z Modeny),
>szynke parmenska, pancette, salami, prawdziwa mortadele, pepperoni (i
>kielbaski i papryczki), karczochy w oliwie, suszone pomidory w oliwie,
itd, itp...

Herbatko!
Sama bym tego lepiej nie wymienila...chyba uwzglednilas wszystko
co tam najlepsze... i juz mi sie zamarzylo...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-27 20:17:43

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:015b01c0ff32$761c7cc0$0200a8c0@BeataMoryl...
> [...]
piniowe, dobra make na
> makaron (???), ryz arborio do risotta, trufle
> Wszystko zalezy od tego, gdzie bedziesz. Ja jak widac,

....a dla mnie krzyczacego ale przystojnego Włocha ( bez
szczególnej regionalizacji)
AgataW.

1. Data: 2001-06-27 20:21:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>....a dla mnie krzyczacego ale przystojnego W?ocha ( bez
>szczególnej regionalizacji)
>AgataW.

nie zapominaj, ze oni sa w komplecie z mamusia...dostaniesz
chlopa, to razem z jego Mamma...pamietaj, ze ostrzegalam..

Krysia, ktorej kiedys sie jeden Wloch oswiadzcyl. autentycznie.
Moja Mama zdebiala, bo facet do niej polecial pytac, mnie
nasadzil jakis tandetny piarzcianek na paluch i tego...
Mama glownie zdebiala dlatego, bo ja mialam 15 lat a on
30...mialam ubaw , z Mamy rechotalam jeszcze dlugo...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-27 23:35:42

Od: "Tomasz Pozzi" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości
[ciach]
| ....a dla mnie krzyczacego ale przystojnego Włocha ( bez
| szczególnej regionalizacji)
| AgataW.

A nie wystarczy wloskie nazwisko...? ;)))

pozdrawiam
Tomek Pozzi

1. Data: 2001-06-28 05:09:56

Temat: Rodzaje maki
Od: n...@w...pl (natinati) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Mam pytanie- jakie sa rodzaje maki i jak je rozroznic? Chodzi ma przede
wszystkim o te, ktore dzieli sie w zaleznosci od stopnia ich przemialu (czy
jakos tak). Np. czy maka razowa i pelnoziarnista to to samo? Jesli nie, to
jak je rozroznic? Ktora lepsz i do czego? Jakie maki warto polecic? Itp.
itd. A! Zagladalam juz na strone- http://puszkkka.spinacz.pl/maka.php3.
Potrzebuje pelniejszych informacji. Ewentualnie gdzie (jesli nie tu) moge je
znalezc.

Tina!

1. Data: 2001-06-28 05:09:56

Od: n...@w...pl (natinati) szukaj wiadomości tego autora

Herbatko, dziekuje bardzo za wszystkie sugestie. Mam nadzieje, ze uda mi sie
jak najwiecej z nich skorzystac.

Tina!

1. Data: 2001-06-28 06:35:51

Temat: Re: Rodzaje maki - Wyklad
Od: "Stryjek" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Typów mak jest bardzo wiele, ponizej opisuje te najwazniejsze.

W zaleznosci od stopnia przemialu

Make dzielimy na :

ZYTNIA :

Razowa TYP 2000 ( prawdopodobnie to pelnoziarnista, chociaz to okreslenie
dotyczy wypieku, a nie maki
to z tej maki robi sie ciemne pieczywo razowe. Nawet do najbardziej ciemnego
pieczywa razowego dodaje sie równiez inne maki w tym pszenna.
W zaleznosci od ilosci innych mak otrzymujemy wypieki o róznym stopniu
razowosci i ciemnosci .

Pytlowa TYP 720 - Maka która jest czesto zasadniczym skladnikiem pieczywa
zytniego i mieszanego np. klasycznego bochenka chleba.
Zytnia TYP 650 - Przewaznie wystepuje jako skladnik uzupelniajacy w
recepturach ciast mieszanych

PSZENNA :

Razowa pszenna zwana Grahamem TYP 2000 dawniej TYP 1850. - Wyrabia sie z
niej ciasto na chleb i bulki pszenne razowe zwane Grahamem
Pszenna tzw. Chlebowa TYP 850 - Dodaje sie ja do ciast mieszanych pszen-
zyt czyli do wiekszosci pieczywa dostepnego w handlu.
Pszenna TYP 650 - Obydwie nie spotykane w handlu dlatego tez nie maja nazw
handlowych.
Krupczatka TYP 550 - Doskonala do wypieku wszelkich ciast kruchych.
Wroclawska TYP 500 - Dawniej 550 ( do klasycznych drozdzowych )
Poznanska TYP 500 - Wlasciwie tylko do robienia klusek, makaronów, pierogów
Tortowa TYP 450 - Jak sama nazwa wskazuje np. do biszkoptów tortowych.

W tej chwili w handlu jest dostepnych wielu producentów i kazdy z nich
wymysla swoje nazwy dla swojego produktu
wiec mozna dostac zametu kupujac make. Jednakze od wielu lat w
profesjonalnym piekarnictwie istnieje scisle okreslenie typu maki
w zaleznosci od stopnia przemialu, Maka bardziej, najdrobniej zmielona to
mniejszy TYP 450, a tam gdzie ziarno zostalo najmniej zmielone, maka ma
wiecej blonnika i mineralów to wyzszy TYP 2000 dlatego pieczywo razowe uwaza
sie za zdrowsze.

Uzyte Przeze mnie w powyzszym zestawieniu nazwy handlowe obowiazywaly od
wielu lat i sa scisle przypisane do rodzaju maki niezaleznie z jakiego mlyna
ona pochodzi i jaka aktualnie nazwe nosi. Np maka : "Babuni" i
"Szymanowska" to ten sam TYP ( 500) czyli dawniej Wroclawska.
Piekarze przewaznie uzywaja typu a nie nazwy do okreslenia konkretnej maki.
Jezeli zdarza sie ze uzywaja nazwy handlowej to takiej jak te wymienione
powyzej.

Kupujac Make proponuje Ci zwracac uwage na jej TYP który wielu producentów
juz drukuje na opakowaniu, ma to zasadnicze znaczenie
dla jakosci produktu który bedziesz piekla.

Maki zytnie, przewaznie nie wystepuja w handlu, ze wzgledu na specyfike ich
zastosowania ( przewaznie do pieczenia chleba ), osobiscie widzialem tylko
typ 720 i to w okresie przedswiatecznym.

Pozdrawiam

Stryjek
p...@p...pl

Uzytkownik "natinati" <n...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> itd. A! Zagladalam juz na strone- http://puszkkka.spinacz.pl/maka.php3.
> Potrzebuje pelniejszych informacji. Ewentualnie gdzie (jesli nie tu) moge

Sos do spagetti
co zamiast glazury w kuchi?
obiad
obiad