Re: Zalewające się ucho

From: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zalewające się ucho
Date: Mon, 14 Nov 2005 19:40:17 +0100

Użytkownik "Slepy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dla83f$19c1$1@node1.news.atman.pl...
> Też mi się pare razy zatkało, zwykle po próbie czyszczenia fabrycznymi
> patyczkami z watą. Znalazłem w domu strzykawkę dziesiątkę bez igły, którą
> wstrzykuję pod ciśnieniem wodę do ucha, wylatuje korek i mamy 100%
> skuteczności i bezpieczeństwa, bo w przypadku patyczków nigdy nie udało mi
> się odetkać zatkanego ucha i dodatkowo ryzyko uszkodzenia bębenka.

Metoda godna polecenia - właśnie żeby sobie przerwać błonę bębenkową....

> Drugie ucho należy zatykać palcem,

... żeby woda nie wyleciała drugą stroną? W Twoim przypadku by mnie to nie
dziwiło..

Wyjaśnię to wszystko:

woskowina jest naturalną wydzieliną i ma swój sens. Czyszczenie patyczkami
jest niewskazane, pownieważ można uszkodzić błonę bębenkową i co ciekawe -
im bardziej się czyści ucho, tym więcej woskowiny będzie się wydzielać w
przewodzie słuchowym. Ilość woskowiny jest osobniczo zmienna. Należy myć
ucho normalnie palcem, czy np. chusteczką do takiej głębokości na którą
przewód słuchowy pozwala. Warto co kilka lat pojść do laryngologa na
kontrolę. Jeśli wogóle się coś zebrało to on to fachowo wyjmie. U mnie
zdarzyło się to np. raz w życiu około 10 lat temu. Ostatnio oglądałem swoje
ucho wziernikiem endoskopowym i było czyściutkie.

Jeśli komuś zbiera się woda to mam prostą metodę. Biorę chusteczkę
papierową, zakładam ją na palec i wkładam do ucha. Robię tak 2-3 razy.
Papier wciąga wodę i tyle. A przy okazji czyści ucho.

K.