Re: Zarobki naszych "bardzo biednych" lekarzy

From: Przesmiewca <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zarobki naszych "bardzo biednych" lekarzy
Date: Fri, 23 Jul 2010 08:29:56 +0200

czeremcha <c...@t...pl> napisał(a):

>Każdemu powinna.

>Wszyscy powinni - tyle, że nie wszyscy mają szanse na wysłuchanie i
>wywalczenie godnej pensji.

Aniu ale zdajesz sobie sprawe, ze pewne zawody powinny byc predysponowane do
wiekszych zarobkow - lekarze, z racji podejmowania decyzji czesto o zdrowiu/zyciu
osoby,
strazacy czy AT, ktorzy narazaja swoje zycie, policja na drodze, zeby nie dorabiala
braniem
lapowke itp itd.

>Poza tym - za 3 tys. miesięcznie też można godnie żyć, tyle że apetyt
>rośnie w miarę jedzenia, niestety.

Zgoda, ale jest jakis minimum socjalne, ponizej ktorego nie powinno sie schodzic.
5 tys. bylo tylko matematyczna liczba podana dla przykladu.

> [...]
>Marudziła, że jej czteroosobowa rodzina /z niepracującym
>współmałżonkiem/ jest w realnym zagrożeniu, bo nie stać ich nawet na
>lekarza, a jej zarobki są jednak za wysokie, by "załapać się" na
>darmowe świadczenia. Podniósł się szumek, bo w wielu rodzinach zarobki
>obu pracujących rodziców są niższe - i żyją sobie godnie, jeżdżą na
>wakacje, o wydatkach na lekarza nie wspominając.
>
>Zatem - niezadowolenie z zarobków jest z reguły niezależne od ich
>wysokości. Nie tylko w Polsce. Tyle, że jedni mogą sobie dorobić - i
>krzyczą jeszcze głośniej, a inni - choćby chcieli - nie mogą.

Moc dorabiac, a nie miec potrzeby dorabiac to jest zasadnicza roznica.
Coz z tego, ze lekarz moze dorobic, to juz ma siedziec cicho a panstwo problem
malych zarobkow ma uwazac w ten spoosb za rozwiazany? Nie.
Lekarz pracujacy po godzinach jest przemeczony i byc moze bardziej sklonny
do popelnienia bledu. Mam tu swietny przyklad meza mojej
rodzonej sioostry chlop ma mase specjalizacji i na brak ofert pracy nie narzeka,
jak zlozy zarobki z paru miejsc, to zarabia swietnie, nie ukrywam. Ale, w domu jest
gosciem,
a male dziecko zapomina jak wyglada zabawa z tatusiem.... czy o to chodz?
A moze chodzi o to, ze wzorem panstw zachodnich powinien w 8 godzin zarobic tyle,
zeby nie musial brac dodatkoych dyzurow?
W kontekscie ilosci przepracowanych godzin i krzykow nauczycieli o podwyzke,
lekarze powinni krzyczec co najmniej 2x glosniej.