Re: Zarobki naszych "bardzo biednych" lekarzy

From: "Stokrotka" <o...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zarobki naszych "bardzo biednych" lekarzy
Date: Sun, 25 Jul 2010 21:33:23 +0200

> Zauważ - stomatolodzy - sprywatyzowani już bardzo dawno, nie krzyczą.
Ale w stomatologi dość dokładnie jest określone co się należy z NFZtu,
co ile kosztuje itp.
Gdzie indziej tego nie ma.

>... - jakoś nie kojarzę - z paru moich
>pobytów w szpitalu - by coś się działo "po nocy" na oddziale, ...
Mimo to, ja - pacjent,
nie życzę sobie by badał mnie medyk po nocnym dyżurku.

Nie wiem ile godzin według prawa powinien pracować medyk:
8h dziennie, czy 18 h tygodniowo jak belfer.
Nie wiem też jakie powinno być ograniczenie na godziny nadliczbowe,
ale na pewno powinno być i to dość ostre.

Wiem jednak , że :
1. Etaty w sumie nie powinny pszekraczać 1,
lub dla wygody liczenia 1,x (jeden pszecinek iks, gdzie x możliwie małe)
i to nie tylko w medycynie, ale w Polsce wogule.
[ze względu na bezrobocie]

2. Ograniczenie na godziny nadliczbowe na około dobę
powinno brać pod uwagę wszystkie etaty (kawałki etatu).
[ze względu na jakość pracy]

3. Praca na drugim etacie (kawałku etatu) i każdym kolejnym powinna być
dozwolona tylko i wyłącznie za zgodą pierwszego pracodawcy (pozostałyh
pracodawcuw)
[ze względu na korupcję - by uniemożliwić medykowi naganianie w spułdzielni
pacjenta, by badanie tanio i szybko zrobić w NFZcie- to samo dotyczy
praktycznie każdego inego zawodu]

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)