Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu

Data: 2015-07-22 16:10:38
Temat: Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

Sebastian Biały wrote:
> To jest dom jednorodzinny (bo grupa jest o domach). Cyrkulacja cwu
> idzie przez baniak. Róznica wejście/wyjście z baniaka - w najgorszym
> zarejestrowanym przeze mnie wypadku wychłodzonego domu - mniej niż 2
> stopnie C.

o tutaj widzę słaby punkt - 2 stC pomiędzy górą a dołem zbiornika to
jest jakiś błąd konstrukcyjny instalacji
woda powinna się wyraźnie w tym baniaku rozwarstwić na ciepłą i
zimniejszą

>Ponadto ponieważ posiadam piec węglowy który lubi skakać z
> temperaturą z różnych powodów - mam baterie termoregulacyjne. Ale i
> bez nich róznica, powiedzmy, 1.5 stopnia (po zmieszaniu z dwóch rur
> 0.75C) - jest niewyczuwalna. Podczas normalnej ekslopatacji róznica
> to okolo 1 stopnień.
>
> Hydraulicy montują zaskakującą ilośc dupereli w instalacji, i gdybym
> pogadał to chętnie zapewne by ten bezuzyteczny zawór zwrotny mi
> wcisneli.

możesz uważać że tak ma być - twoja sprawa, ja akurat nie jestem
hydraulikiem ale wiem, że niektóre elementy powinny być. W CWU w
zasadzie można spieprzyć tylko cyrkulację, natomiast CO to temat
rzeka, a zwłaszcza brak odpowietrzników lub ich niewłaściwe
umiejscowienie