Zawartość masła w maśle

1. Data: 2006-02-16 09:29:30

Temat: Zawartość masła w maśle
Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto wie jak to jest i jak być powinno?
Czasy naturalnego wiejskiego masla w oselce skonczyly sie juz dawno,
a na półce w supermarkecie lezy conajmniej 10 gatunków masła i "masła"
Nie tak dawno jedna z centralnych gazet podała, ze
wiele renomowanych do tej pory mleczarni wypuszcza produkt z napisem
"maslo" a badania kontrolne wykazaly, że produkt zawiera domieszki olejów
spożywczych.
W praktyce róznice łatwo wyłapać, np. przy podsmażaniu naleśników czy
robieniu jajecznicy czyste masło daje ładny "maślany" zapach,
te inne masla z domieszkami są zapachowo neutralne.
Trudno jest znaleźć dobre masło kierująć sie napisami na opakowaniu.Moze
więc
kierować sie zawartością tłuszczu?
Kto wie, jaka jest prawidłowa zawartość tluszczu w maśle?
Mam przed sobą opakowanie masla President Extra, pisze na nim, ze
wyprodukowane
wg oryginalnej francuskiej receptury.A wcale nie pachnie jak maslo.
Sklad podany na opakowaniu, w stu gramach jest:
tluszcz 82g
bialko 0,7g
węglowodany 0,7 g

razem daje to 83,4g. ( pomylilem sie gdzies???) a co stanowi resztę
skladu?

2. Data: 2006-02-16 09:52:43

Temat: Re: Zawartość masła w maśle
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> razem daje to 83,4g. ( pomylilem sie gdzies???) a co stanowi resztę
> skladu?
> Pozdrawiam

W maśle to zwykle oprócz tłuszczu jest to co stanowi o maślaności
masła...ale teraz to trudno wyczuć...bo ilosc tłuszczu sie bedzie zgadzała a
masło to juz nie bedzie...myśle ze poprostu chodzi o to jak z rozlewaniem
pół litra wódki na 6 setek

M.

3. Data: 2006-02-16 10:06:42

Od: Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> razem daje to 83,4g. ( pomylilem sie gdzies???) a co stanowi resztę
> skladu?

Woda

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Prawdziwy charakter wychodzi z człowieka w zagrożeniu i zdenerwowaniu
(Georga E. Moore)
http://leslawa-ignaszewska.com

4. Data: 2006-02-16 10:55:00

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że też należy kierować się ceną. W przemyśle tłuszcz mleczny jest o
wiele droższy od roślinnego. Masło powiedzmy "prawdziwe" będzie droższe na
pewno od tego z dodatkami, których neistety coraz więcej dodają.
Najlepiej jakby na opakowaniu było napisane, że chodzi właśnie o tłuszcz
mleczny, a nie o ogólną zawartość tłuszczu-któa zawsze będzie wynosić ~82%,
bo to chyba jest jakoś normowane.
O ile się nie mylę, to Maluta produkuje dobre masło, przynajmniej tak wynika
z opisu na opakowaniu
:)

5. Data: 2006-02-16 11:06:59

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rina" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> O ile się nie mylę, to Maluta produkuje dobre masło, przynajmniej tak
> wynika
> z opisu na opakowaniu

E, nie ;(

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

6. Data: 2006-02-16 11:16:45

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiele renomowanych do tej pory mleczarni wypuszcza produkt z napisem
> "maslo" a badania kontrolne wykazaly, że produkt zawiera domieszki olejów

Co potwierdziło moje organoleptyczne doznania przy większości "maseł"(?) -
zawsze przy półce z masłem stoję i wydziwiam, wącham i kręcę nosem, bo mi
wszystko margaryną ordynarną jedzie.
Mogę jedynie podzielić się doświadczeniem, bo wypróbowałam...
Nie zawiodłam się do tej pory nigdy na maśle stołowym z osm Siedlce i na tym
z Garwolina (bodajże śmietankowe) - oba mają te papierkowe, jasne opakowania
i są w kostkach po 250 g - jak na przyzwoite masło przystało.
Pozdrawiam, Agata

7. Data: 2006-02-16 11:28:07

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> E, nie ;(

a dlaczego nie? jestem ciekawa co jest z nim nie tak :)

8. Data: 2006-02-16 11:30:43

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlaczego nie? jestem ciekawa co jest z nim nie tak :)

Nie wszystko jest podane jest na opakowaniu

63.html

Anet

9. Data: 2006-02-16 11:31:49

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article op.s417bgqrribdzh@krzys, Golo at k...@t...pl wrote on
16/02/2006 10:29:

> Kto wie jak to jest i jak być powinno?
> Czasy naturalnego wiejskiego masla w oselce skonczyly sie juz dawno,
> a na półce w supermarkecie lezy conajmniej 10 gatunków masła i "masła"

Ja za najlepsze z dostępnych uważam Masło Irlandzkie Kerrygold - o takie:
http://tnij.org/maslo

Nie sprawdzałam składu, ale smakowo IMO jest naprawdę maślane.

Niestety sprawdza się tu teza o korelacji między ceną a jakością. No ale nie
używam go do smarowania chleba, tylko np. do sosów bazujących na maśle,
gdzie opłaca się dać lepsze składniki, bo to po prostu czuć w smaku. Aha, i
jeszcze ciekawostka - nie wiem jak oni to robią, ale to masło "smaruje się"
nawet zaraz po wyjęciu z lodówki.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

10. Data: 2006-02-16 11:56:11

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> http://tnij.org/maslo
>
> Nie sprawdzałam składu, ale smakowo IMO jest naprawdę maślane.

Dobrze, że dodałaś IMO... ;)

> - nie wiem jak oni to robią, ale to masło "smaruje się"
> nawet zaraz po wyjęciu z lodówki.

No właśnie.... JAK oni to robią... LOL
Pozdrawiam, Agata

drugie podejście do faworków :-)