Zbrodniarze w fartuchach

281. Data: 2011-03-02 16:37:21

Temat: Re: Zbrodniarze w fartuchach
Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:iklqau$r3$1@news.onet.pl...

> Zauważ też, że dyskusja- co ja piszę, dyskusja! Toż to wojna! Wojna
> kreacjonistów z ewolucjonistami toczy się tylko w krajach kultury
> europejskiej (Europa, USA, Kanada, Australia, Nowa Zelandia).
> Rzeczywiście- warto iść tym tropem, który wskazałeś- i zainteresować się,
> co też takiego sądzą o tych teoriach Chińczycy czy też Japończycy albo
> Hindusi. Ciekawe, naprawdę bardzo mnie to ciekawi.
Cieszy mnie, że to widzisz.

Należy przypuszczać, że starcie tradycyjnych, religijnych teorii
kosmogonicznych
z nauką będzie skutkować tam, czym własnie skutkuje: w obszarach kulturowych
zdominowanychprzez monoteizm będą funkcjonować różne odmiany kreacjonizmu
- takiego, jaki widzimy i u nas.

Nie ma chyba odpowiednio dojrzałych technicznie kultur o silnym politeiźmie
(może te Indie ?), żeby zaobserwować coś analogicznego. Ale w Chinach
myślę, że jest już na coś szansa (tylko nie ma tam klimatu politycznego do
swobodnego głoszenia wszelkch treści - sensownych czy wyssanych - w eter).

> Czy dobrze przewiduję, że każdy Chińczyk spojrzy na Cieie jak na idiotę
> a w najlepszym przypadku uzna, że po prostu w ogóle Cię nie rozumie
> bo róznice kulturowe są za duże ?
> Masz sporo racji. Pewno tak sobie pomyśli:-)

I na tym pozostańmy.
Osobiście uważam, że spotkania z innymi kulturami są _bezcenne_ w kwestii
sprowadzania na ziemię. Nawet niby oczywista, prosta i odreligijniona etyka
bardzo na tym zyskuje. W tym też upatruję ogromną wartość 'odkrywczą'
buddyzmu, który pokazuje, że świat bez Boga też moze być dobrze podparty,
pełen dążeń do wyrażania miłości - i się wcale nie zawala bez 'Naczelnego
Kręgosłupowego'.

282. Data: 2011-03-02 16:40:10

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego nie? Najważniejsze- żeby nie oszukiwać. Jak kupuję te pomidory-
> to muszę wiedzieć, z czego je zrobiono. Jak się nie spodobam kupującym-
> pójdę z torbami. Oglądałeś film o Meksyku - Wojtka Cejrowskiego? Na ulicy,
> brudni ludzie, brudnymi rękoma szykują różne specjały do jedzenia i
> sprzedają je na ulicach. Nie podoba się? Idź do dobrej restauracji- kup to
> samo kilka razy drożej. Są knajpy, gdzie właściciele reklamują się tym, że
> spełniają standardy higieny. Akceptujesz to- jak Cejrowski: "moje kiszki-
> moja sprawa"- co komu do tego?

Wiesz co, juz wolę jak jako wzorce, ku którym powinniśmy dążyć
podajesz liberalne gospodarczo (i umoczone politycznie na całym świecie - co
za przypadek ...)
USA. Zostawmy już może Meksyk, Brazylię i te rejony ... Moze bliżej, w
takiej Rumunii
moze coś ciekawego znajdziesz.

283. Data: 2011-03-02 16:46:41

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
>
> A może mogłoby być idealnie ale nie jest celowo.
... no bo przecież jakoś sobie trzeba wytłumaczyć, że nie jest idealnie ...
... ten bezsens musi mieć jakiś sens ...

No jak to, tak zupełnie bez sensu organizmy tych dzieci zaczynają
w pewnym momencie bez umiaru produkować jakieś białko, które
zapycha organizm i prowadzi do nieuniknionej śmierci ? No jakże tak,
kto to wymyślił, żeby to było bez wyższego sensu.

284. Data: 2011-03-02 16:50:33

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> .Australopitek:
> Neandertalczyk- prawdopodobnie nic wspólnego z nami nie miał. Sądzi się,
> że

To Australopitek i Neandertalczyk byli ludźmi czy nie, skoro nie to czy
zwierzętami?
Według tego, co tam napisali- to zwierzęta- linia boczna. Tylko nadal nie ma
szczebla pośredniego.

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

285. Data: 2011-03-02 16:51:24

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ale właśnie w tej formie próbuje go się wprowadzic do teorii naukowej. W innej
> zresztą się nie da.

Nie wiem co ty pleciesz vB.
Ze swojej kulawego wyobrażenia nt kreacjonizmu próbujesz uczynić
"argument" przemawiający za jego zbędnością tudzież niedorzecznością.
Żałosne to jak dla mnie.

Bez tego typu "zabiegów" nie potrafisz już argumentować?
Ciężko było jak diabli, co nie? ;)

> [...]
> Czemu? Bo nie ma jak tego sprawdzić, to raz. Po drugie jeśli bóg istnieje to
> istnieje STALE. Jeśli nie istnieje też nie istnieje STALE. Gdyby jakiś czynnik
> raz istniał raz nie byłby sens dodawać go do teorii naukowej. Jeśli jest
> "constans" - to nie zmienia żadnych wyników doświadczenia. Czy będzie w teorii
> czy nie - nic się nie zmieni.
>
> Jak taki naukowiec skończy pracę pójdzie sobie do kościoła katolickiego,
> protestanckiego, czy do neonazistowskiego kościoła Cebeneta (o ile taki
> powstanie) i podziekuje swojemu bogu za dar rozumu.

Emocjonalne, ocipiałe pierdolenie.
Nie podejmuję się "dyskutować".

> "Weryfikowalny"?
> Nie zweryfikujesz koncepcji Boga empirycznie. To kwestia interpretacji
> rzeczywistości.

Interpretacja rzeczywistości to domena teorii.
Napisałem, że to co dla np ciebie pozostaje co najwyżej teorią, dla
części jest/może być namacalnym i weryfikowalnym faktem.
Ściśle: w oparciu o informacje zawarte w ewangelii [i księgach prorockich]
dla części taka weryfikacja jest prosta.
Tak twierdzę.

> Jak myślisz czemu mi nie chce się obrzucać Twoich pism tutaj podobnymi
> epitetami?

Gdyż dopuszczasz, że możesz się fatalnie mylić w swych oceniach opartych
na przyjmowanych przez ciebie urojeniach nt rzeczywistości funkcjonujących
w świadomości ludzkiej jako wiedza płynąca z teorii naukowych?
Zbyt optymistyczne?

--
CB

286. Data: 2011-03-02 16:55:09

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Według tego, co tam napisali- to zwierzęta- linia boczna. Tylko nadal nie
> ma szczebla pośredniego.

Trudno byłoby uznać takiego Neandertalczyka za zwierzę.

287. Data: 2011-03-02 17:00:58

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Hiob zrzuca Boga pytaniami, a kiedy Pan w końcu objawia mu się, nie
> odpowiada wprost, lecz sam zarzuca Hioba pytaniami. Pyta: ,,A gdzieś ty
> był, kiedy Ja stwarzałem świat?" I wiesz, że Hiob ZROZUMIAŁ? Czy Ty-
> rozumiesz także?
> Kiedyś CI szerzej na to odpowiedziałem- ale widzę, że kompletnie olałeś
> moje argumenty- więc może cytat z Biblii...taką mam nadzieję...

No i pozamiatane, prawda ?
W biblii tysiące lat temu już temat trudnych pytań do Boga rozwiązali i
dzięki
temu pytania o tożsamość i zamysły Głównego Projektanta w kontekście
teorii ewolucji można uznać za niebyłe, prawda ?

Po prostu sranie w banie, Chiron. Nie ma żadnego projektanta.
To nie jest projekt. Żaden nawet słaby inżynier nie przyznałby siędo takiej
fuszerki. Samoloty, samochody i hale prodykcyjne, pomimo swoich ogromnych
problemów z budżetami - stosują wyższe standardy bezpieczeństwa niż
Naczelny Partacz (ponoć nie mający ograniczeń).
Czyli- nie dopuszczasz do siebie, że może po prostu nie zrozumiałeś tego
projektu? To na temat- kiedyś przytaczałem tu pracę (przy okazji
szczepionek)- jakie korzyści ma ludzkość z tego, że istnieją choroby typu
variola vera, i jakie straty wynikają z ich całkowitej likwidacji (np
powstanie nowych szczepów chorób). Niedawno odwoływałem się do mojej
ulubionej teorii społecznej- żeby społeczeństwo funkcjonowało, musi istnieć
margines: złodziei, bandytów, prostytutek, homoseksualistów, umysłowo
chorych, etc. Bez tego marginesu społeczeństwo- paradoksalnie- choruje.
Wielokrotnie spotkałem się z potwierdzeniem tej teorii- jednak nigdy z
wytłumaczeniem, dlaczego tak jest. Może w danym momencie nie jesteśmy tego w
stanie zrozumieć? Kto wie.
Zarzucasz Bogu partaninę. A przecież nawet najbardziej "spartaczony"
zwierzak jest o wiele bardziej skomplikowany i "działający" niż najbardziej
skomplikowana maszyna, ne spa? No to z czym do ludzi, Redart?:-)

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

288. Data: 2011-03-02 17:04:03

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

...a pamiętasz, co powiedział Naczelny Architekt do Neo? Jak wyglądał
pierwszy matrix- i dlaczego poniósł klęskę?
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

289. Data: 2011-03-02 17:06:37

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup
>
> ...a pamiętasz, co powiedział Naczelny Architekt do Neo?

ojapierdziele

290. Data: 2011-03-02 17:09:22

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-03-02 16:39, niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:
> Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
.pl...

=================

> A nie było tam jakiegoś szlachetniejszego tworzywa?

> No a co masz do zarzucenia glinie i boskiemu tchnieniu? Ty uważaj, bo
> wasz ród to w ogóle z żebra mojego:-)

Nasz ród? A to Ty jesteś jakaś małpa?

Qra

Re: A-Z of Islam !!!!!!!!!!!!!!