Żelazo

1. Data: 2002-05-23 06:45:13

Temat: Żelazo
Od: "Anastazja" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kochani grupowicze!

Zaproponujcie mi jakąś dietkę skutecznie uzupełniającą niedobór żelaza.
Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi :)).

Anastazja

2. Data: 2002-05-23 06:53:44

Temat: Re: Żelazo
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anastazja" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> Kochani grupowicze!
>
> Zaproponujcie mi jakąś dietkę skutecznie uzupełniającą niedobór żelaza.
> Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi :)).

Hmm... Ta dieta zależy z lekka od tego, czy czasem nie jesteś w ciąży...
Więc o deklarację proszę ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2002-05-23 07:12:13

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anastazja <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3cec904d$1...@n...vogel.pl...
> Kochani grupowicze!
>
> Zaproponujcie mi jakąś dietkę skutecznie uzupełniającą niedobór żelaza.
> Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi :)).
>
> Anastazja

Jeżeli masz niedobór żelaza, to raczej dietą niewiele wskórasz. Idź do
lekarza, niech ci przepisze jakiś preparat. Ja miałam tak niedługo po
przejściu na wege. Możesz jeszcze spróbować rąbać wątróbkę, warzyw nie
polecam, bo człowiek bardzo źle przyswaja żelazo w nich zawarte - jest zdaje
się trójwartościowe zamiast dwu.

Karolina

4. Data: 2002-05-23 07:28:53

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polecam, bo człowiek bardzo źle przyswaja żelazo w nich zawarte - jest zdaje

jakiś preparacik moze byc ok ale watróbki to bym nie polecal w wiekszej ilosci
ze wzgladu na zawartość szitów gromadzonych w watrobie

5. Data: 2002-05-23 09:10:32

Od: "Marudasek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez sie dolączam ..tylko ze ja jestem w ciąży 10 tydzien i mam
niedobór żelaza co powinnam jesc
proszę o pomoc
Kasia

6. Data: 2002-05-23 10:31:23

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marudasek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> Ja tez sie dolączam ..tylko ze ja jestem w ciąży 10 tydzien i mam
> niedobór żelaza co powinnam jesc
> proszę o pomoc

W ciąży nie wolno przegiąć z wątróbką, bo zawiera za dużo witamin... A w
ogóle to mięsko... Jedzenie gwoździ (a więc sztuczne wprowadzanie żelaza
jest nieskuteczne)

7. Data: 2002-05-23 14:14:40

Od: "Anastazja" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:aci3kf$jq4$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Anastazja" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> Hmm... Ta dieta zależy z lekka od tego, czy czasem nie jesteś w ciąży...
> Więc o deklarację proszę ;-)

Niedobór żelaza dotyczy mojego brata, nie mniej jednak
zapewniam ze 100% pewnością, iż w ciąży nie jestem :))).

Anastazja

8. Data: 2002-05-23 22:37:02

Od: "ula p." <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marudasek wrote:

> Ja tez sie dolączam ..tylko ze ja jestem w ciąży 10 tydzien i mam
> niedobór żelaza co powinnam jesc

Też miałam niedobór żelaza w ciąży.
Mnie lekarz kazał jeść wszystko co zielone (fasolka, kapusta itp.) i
sardynki.
Łykałam też (oprócz Materny) jedną tabletkę Sorbifer Dorules (żelazo dla
kobiet w ciąży).

ula p. i Basia (10.10.01)

9. Data: 2002-05-24 04:03:53

Od: "Janek W" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anastazja" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> Kochani grupowicze!
>
> Zaproponujcie mi jakąś dietkę skutecznie uzupełniającą niedobór żelaza.
> Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi :)).

Chyba szpinak ma dużo żelaza?

Do czasu, do kiedy nie osiągniesz właściwej podaży żelaza qp sobie
suplement, który go zawiera. Ale nie przegnij w drugą stronę, bo nadmiar
jest trujący. Nie pamiętam dokładnie, ale zalecana dawka to chyba 15
mikrogramów?

--
Jan Werbinski +48 68 3630000 606269777 j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl
Strona prywatna w trakcie budowy http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/

10. Data: 2002-05-24 04:26:30

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janek W <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ackeaa$lmq$...@n...tpi.pl...
> [...]
> suplement, który go zawiera. Ale nie przegnij w drugą stronę, bo nadmiar
> jest trujący. Nie pamiętam dokładnie, ale zalecana dawka to chyba 15

Szpinak to mit. W szpinaku żelaza jest mało i jest prawie wcale
nieprzyswajalne. Już sezamki są dużo lepsze.

Karolina

4.HIV - DŁUUUUGIE!
3. HIV - DŁUUUUGIE!
2. HIV -DŁUUUUGIE!