Zelazo

1. Data: 2001-08-31 13:08:19

Temat: Zelazo
Od: Pioter <p...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Jakie rodzaje pozywienia zawieraja duzo zelaza. Zawsze przy badaniach
krwi mam niski poziom hemoglobiny.

Piotr

2. Data: 2001-08-31 14:04:14

Temat: Re: Zelazo
Od: "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

rodzynki, orzechy, watrobka, kaszanka

pzdr

dar

no i tabletki oczywiscie ;))

3. Data: 2001-08-31 14:44:34

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pioter <p...@f...sos.com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:p...@4...com..
.
> Czesc
>
> Jakie rodzaje pozywienia zawieraja duzo zelaza. Zawsze przy badaniach
> krwi mam niski poziom hemoglobiny.

Zrodlem zelaza sa: zoltko jaja, watrobka, mieso, ryby
z roslinnych: nasiona straczkowe, szczypior, pietruszka, suszone owoce.

Jezeli wychodzi ci niski poziom hemoglobiny to niekoniecznie znaczy ze masz
niedobor zelaza do syntezy hemoglobiny potrzeba takze B12 B6 C kwas foliowy
jony miedzi. Sprawdz sobie poziom zelaza powinie wynosic 45-145 mg

Agnieszka

4. Data: 2001-08-31 15:25:55

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

vaccinium macrocarpon wrote:

> rodzynki, orzechy, watrobka, kaszanka

...pietruszka zielona
...i chyba w ogole to, co zielone...? (salata?)
--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

'uroczyscie zapewniam, ze zrodzilam sie z powietrza
mozna mi palic swieczki zezwalam uprzejmie
ale niech nikt nie mówi: spoczywaj w pokoju'

5. Data: 2001-08-31 22:05:15

Od: ula p. <u...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pioter wrote:

> Czesc
>
> Jakie rodzaje pozywienia zawieraja duzo zelaza. Zawsze przy badaniach
> krwi mam niski poziom hemoglobiny.
>
> Piotr

niski poziom hemoglobiny może również występować przy prawidłowym poziomie
żelaza (np.: przy niedoborze kwasu foliowego, niedokrwistości sierpowatej)

--
ula p.

6. Data: 2001-08-31 22:15:21

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> Zrodlem zelaza sa: zoltko jaja, watrobka, mieso, ryby
> z roslinnych: nasiona straczkowe, szczypior, pietruszka, suszone owoce.

Dopiszę coś jeszcze :o)
Curry, Imbir, otręby mieszane, soczewica zielona lub brązowa, kakao w
proszku, ziarno sezamowe, pestki dyni, soja (sucha), wątróbki kurze, siekana
soja, soczewica czerwona, wątroba jagnięca, pasztet z wątróbek, brzoskwinie
suszone, płatki zbożowe, orzechy nerkowca, kasza jęczmienna, morele suszone,
wołowina chuda, kapusta włoska (krótko gotowana), jagnięcina chuda, bekon
chudy pieczony, brązowy ryż, fasolka po bretońsku, brokuły krótko gotowane.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

7. Data: 2001-09-01 00:42:58

Od: Arielka Pazurek <"arleta"@ idirect.ca> szukaj wiadomości tego autora

Pioter wrote:

> Czesc
>
> Jakie rodzaje pozywienia zawieraja duzo zelaza. Zawsze przy badaniach
> krwi mam niski poziom hemoglobiny.
>
> Piotr

aby przyswoic zelaza potrzebna jest witamina C .!!!
Zelazo jest w miesie ale najwiecej jest w watrobce .
Ale jest tez w tofu , groch łuskany , spinak ,soszone sliwki , proso
,ciecierzyna gotowana , nasiona dyni , soczewica ,
orzechy nerkowce, zoltko jajka , zarodki pszenne , suszone brzoskowinie
,fasola limenska , migdały , zawieraja 1 -2 mg w jednej porcji .

8. Data: 2001-09-01 19:14:29

Od: "rafal" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

podobno duża porcja szpinaku ma tyle żelaza co 50 litrów mleka

9. Data: 2001-09-02 08:44:00

Od: "Ludwika" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Pioter" <p...@f...sos.com.pl> napisal w wiadomosci
> Czesc
>
> Jakie rodzaje pozywienia zawieraja duzo zelaza. Zawsze przy badaniach
> krwi mam niski poziom hemoglobiny.

wyciskaj sok ze swiezej pokrzywy

10. Data: 2001-09-02 18:09:33

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludwika napisał(a):

> wyciskaj sok ze swiezej pokrzywy

Nie wszyscy mieszkają obok lasu, a te rosnące przy ulicy się nie nadają.

Pozdrawiam, Kaja
--
*Jeden głupiec może zadać więcej pytań, niż mu na nie
siedmiu mędrców może odpowiedzieć*

laparoskopia a przepuklina
Tarczyca? Serce? - zmęczenie.
w razie zawalu