pomysly na zapiekanki z ziemniakami...

1. Data: 2001-11-14 10:48:11

Temat: pomysly na zapiekanki z ziemniakami...
Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie,

i mam pytanie?
lubicie zapiekanki z ziemniakami? (ja lubie bardzo)
a robicie je?

a co dodajecie? ;-)

no wlasnie, bo ja, jak dotad robilam takie proste...
- wersja z mieskiem
- wersja z jajkiem
- u kolezanki kiedys jadlam wersje z pieczarkami

oczywiscie do tego ser zolty... i jakies mazidla...

macie jakies swoje (inne) ulubione?

Justyna

1. Data: 2001-11-14 11:12:39

Temat: Re: pomysly na zapiekanki z ziemniakami...
Od: Magda Rzepka-Kosinska <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Trzcinska wrote:

> macie jakies swoje (inne) ulubione?

Tak. na stale zadomowil sie u mnie przepis, ktory kiedys dawno podawalam
na liscie. Jest to zapiekanka francuska (z magazynu KUCHNIA) skladajaca
sie z: ziemiakow (ugotowanych w mundurkach, nastepnie obranych i
pokrojonych na cwiartki), porow i szynki podsmazonych na masle, sosu
serowego i natki pietruszki, sypnietej na wierz po upieczeniu. Pychotka!

M.

1. Data: 2001-11-14 11:14:27

Temat: Odp: pomysly na zapiekanki z ziemniakami...
Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepsza moim zdaniem jest zapiekanka zwana "zbojnickim kociolkiem",
oryginalnie pieczona nad ogniskiem. W warunkach mniej biwakowych robie tak:
w brytwannie (sprawdzilam, tylko w prawdziwej metalowej brytwannie wychodzi
smacznie, porzadnie sie zapieka i utrzymuje aromat - wszystkie inne np.
szklane naczynia zaroodporne moga sie schowac) ukladam warstwami surowe
warzywa (marchew, ziemniaki, cebule) oraz kielbaske i boczek - wszystko
pokrojone w plasterki. Kazda warstwe trzeba obficie posolic i popieprzyc,
mozna dodac papryki. Powinno byc pikantne. Na spod daje sie boczek,
nastepnie warstwe ziemniakow, marchewki, kielbasy, cebuli i znow od
poczatku. Ostatnia warstwa tez powinny byc ziemniaki najlepiej przykryte
lisciem kapusty zeby nie stracily wilgotnosci. Przykryc pokrywa i do
piekarnika. Zapieka sie dosc dlugo - ok. 1,5 godziny.
--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-11-14 13:41:31

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Justyna Trzcinska" <j...@s...pl> wrote in message
> witam serdecznie,
>
> i mam pytanie?
> lubicie zapiekanki z ziemniakami? (ja lubie bardzo)
> a robicie je?
>
> a co dodajecie? ;-)

- Ziemniaki, podsmażona cebulka, boczek, kiełbaska
- ziemniaki kalafior brokuł cebulka
- ziemniaki pieczarki cebulka szynka
- ziemniaki papryka cebulka kiełbaska
- ziemniaki brukselka cebulka
- Ziemniaki ugotowane starte na dużych oczkach, pieczarki podsmażone, takoż
i cebulka, szynka starta podsmażona, wymieszać z surowym jajem, wsadzić do
tortownicy lub keksownika posypać serem albo nie...
- ziemniaki śmietana czosnek ser (gruyere)
- Ziemniaki parówka por ser
Idę po ziemniaki i zobaczę co jest w sklepie to sobie zrobię :-))) Aleś mi
smaka zrobiła:-)
Pozdrawiam
DominikaNM

1. Data: 2001-11-14 13:48:11

Temat: Ziemniaczana zapiekanke czosnkowa
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje ziemniaczana zapiekanke czosnkowa.

Wszystko, co potrzebujesz, to:
ziemniaki
czosnek (duzo)
trochę mleka

Obrane ziemniaki trzeba pokroic w plasterki tak ok. 1cm. Czosnek tez w
plasterki. Naczynie posmarowac maslem lub olejem, posypac czosnkiem (czesc)
i ukladac ziemniaki, tak aby ladnie zachodzily na siebie (zazwyczaj robie
jedna warstwe - ladnie sie zapiekaja, ale mozna i wiecej). Posypac resztkami
czosnku, sola i przyprawami. Zalac mlekiem, wlewam tyle, aby ziemniaki lekko
wystawaly. I do piekarnika - 200 C na ok. godzine. Zapach cudowny, a smak
jeszcze lepszy. Mniammm....

Bozenka z Wilna :o)

ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-14 14:14:06

Temat: Re: Ziemniaczana zapiekanke czosnkowa
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena <b...@s...pw.edu.pl> wrote in message
> Proponuje ziemniaczana zapiekanke czosnkowa.
>Zalac mlekiem, wlewam tyle, aby ziemniaki lekko
> wystawaly. I do piekarnika - 200 C na ok. godzine.

Pod przykryciem pieczesz? Zawsze mam dylemat.

Asia

1. Data: 2001-11-14 14:19:25

Od: "Monika" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyznaje sie ze zdazylam juz kilka razy zrobic te zapiekanke - jest po
prostu pycha!!!!!!!!

pozdrawiam
Monika
m...@b...pl

Użytkownik Bozena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9stsjp$rbc$...@s...icm.edu.pl...

1. Data: 2001-11-14 14:34:05

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pod przykryciem pieczesz? Zawsze mam dylemat.
>
> Asia

Nie, zadnego przykrycia.

1. Data: 2001-11-14 14:51:15

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>witam serdecznie,
>
>i mam pytanie?
>lubicie zapiekanki z ziemniakami? (ja lubie bardzo)

..cebulę podduszoną koniecznie, pieczarki, masę czosnku i
koniecznie zalewę z piwa, śmietany i jajka i oczywiście żółty ser,
zieleninę, czasem marchewkę w talarkach, czaem trochę podrobionej fety.

AgataW.

1. Data: 2001-11-14 15:46:44

Od: "Maja" <m...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

| trochę mleka

A ja biore slodka smietanke.

| Obrane ziemniaki trzeba pokroic w plasterki tak ok. 1cm. Czosnek tez
| plasterki. Naczynie posmarowac maslem lub olejem, posypac czosnkiem
(czesc)

A ja lubie te ziemniaki jak najcieniej - tak najwyzej 1 mm, a jeszcze
lepiej prawie przezroczyste; jest wtedy wiecej roboty z ukladaniem,
ale jak sie rowniutko ulozy, to zapiekanka ma przepyszna jedwabista
konsystencje - pycha; duzo czosnku miedzy warstwy, a przyprawiam sola
(duzo, bo ziemniaki kradna sol), pieprzem i mielona galka
muszkatolowa, potem polewam smietanka i posypuje ostrym serem.

Pieke pod przykryciem, a przez ostatni kwadrans rumienie rak, ze
powstaje zlota chrupiaca skorka.

Ale zasadniczo to jest ta sama zapiekanka :) tylko inny wariant

Pozdrawiam,
Maja

co na obiad?
Gorzka brukselka.