RE: Zimowe jedzenie/Fasola z wieprzowina

1. Data: 2001-01-16 12:56:13

Temat: RE: Zimowe jedzenie/Fasola z wieprzowina
Od: A...@w...com (Anna Sekulska) szukaj wiadomości tego autora

> suszonych porzeczek
> Smacznego
> Magdalena Bassett

Ja przepraszam, ze tak ucinam, ale zaciekawily mni ete porzeczki, nigdy nie
widzialam w sklepie takowych. Suszysz je sama? Czarne czy czerwone? I do
czego mozna ich uzywac?

Anka
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-17 00:42:40

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna Sekulska wrote:

> widzialam w sklepie takowych. Suszysz je sama? Czarne czy czerwone? I do
> czego mozna ich uzywac?

Kupuje w sklepie ze zdrowa zywnoscia (w USA), uzywam zamiast rodzynek z
wieprzowina, w bigosie, do keksu i ciasta bananowego.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-01-17 02:14:25

Od: trastevere <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
mnie tez zaciekawily te suszone porzeczki... a moze ta jest po prostu
zurawina?
z powazaniem trastevere

> Kupuje w sklepie ze zdrowa zywnoscia (w USA), uzywam zamiast rodzynek
> wieprzowina, w bigosie, do keksu i ciasta bananowego.
> Magdalena Bassett

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

1. Data: 2001-01-17 11:41:43

Od: Robert Keller <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Sekulska wrote:

> [...]
> widzialam w sklepie takowych. Suszysz je sama? Czarne czy czerwone? I do

Pytanie nie do mnie, ale postaram sie odpowiedziec. Kilka lat temu bylam w
Czechach, gdzie mialam okazje skosztowac wlasnie suszonych porzeczek.
Prawdopodobnie zostaly ususzone "prywatnie". Byly to porzeczki czerwone. A
wchodzily w sklad muesli (i od tej pory pokochalam muesli, gdyz one dodawaly
takiego charakterystycznego, kwaskowego smaku, ktorego tak mi w muesli
brakowalo).
Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2001-01-17 17:05:07

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

trastevere wrote:

> Witam wszystkich,
> mnie tez zaciekawily te suszone porzeczki... a moze ta jest po prostu
> zurawina?
> z powazaniem trastevere

Na pewno porzeczki (currants). Suszone zurawiny tez mamy, jak i suszone
truskawki, czeresnie, czarne jagody.

Nie wiem, czy z czerwonych czy z bialych porzeczek, ale sa ciemne,
ciemniejsze od rodzynek, i o polowe mniejsze.
U nas mozna kupic takie maszynki do suszenia owocow, ktore maja kilka
plaszczyzn z siatki i nadmuchiwane cieple powietrze. W nich mozna
suszyc duze owoce pokrojone w plastry lub male w calosci. Zdaje sie, ze
nawet byla tu o tym urzadzeniu dyskusja. Jak kto ma dostep, radzilabym
ususzyc porzeczki, bo sa naprawde swietne do ciast i do miesa. A moze w
Auchan czy innych duzych sklepach mozna dostac?
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-01-17 18:27:34

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

>Na pewno porzeczki (currants). Suszone zurawiny tez mamy, jak i suszone
>truskawki, czeresnie, czarne jagody.

truskawek nie spotkalam jeszcze, jak smakuja, i do czego uzywasz?

> [...]
>U nas mozna kupic takie maszynki do suszenia owocow, ktore maja kilka
>plaszczyzn z siatki i nadmuchiwane cieple powietrze.

no wlasnie, a wiesz moze gdzie mozna nabyc taka maszynke? w "normalnych"
sklepach gospodarstwa domowego nigdy nie spotkalam..

>Magdalena Bassett

Agnieszka
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-17 20:50:54

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

no wlasnie, a wiesz moze gdzie mozna nabyc taka maszynke? w "normalnych"
> sklepach gospodarstwa domowego nigdy nie spotkalam..

A gdzie mieszkasz?
MB

1. Data: 2001-01-17 21:02:33

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> truskawek nie spotkalam jeszcze, jak smakuja, i do czego uzywasz?

Do podgryzania i do keksu. Tak juz pozmienialam moj keks, ze dodaje
tylko dziwne bakalie, tzn. juz wspomniane suszone truskawki, porzeczki,
czeresnie, zurawiny, mango, papaje, ananas, orzechy pecans, czarne figi,
orzechy laskowe (u nas to egzotyka).
Moj Ojciec sprobowal, zjadl z ochota, a spytany, jak mu smakowalo,
odpowiedzial: dobre to moze i jest, nawet niezle, ale z Mamy keksem to
nie ma nic wspolnego.

A propos keksu, mam taka historie.
Mama robila kiedys keks, i ladnie wyszedl. Zabrali go ze soba, gdy
jechali na narty. Poczestowala wszystkich naokolo, mlaskali, az tu nagle
zdziwienie w oczach jednego pana, i coz wyjmuje on z ust? Malutki
odwaznik z Mamy wagi, ktory wpadl niezauwazony do ciasta. Na szczescie
pan nie zlamal sobie szczeki.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-01-17 21:19:08

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 12:50 PM 1/17/01 -0800, you wrote:

>Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:
> >
>no wlasnie, a wiesz moze gdzie mozna nabyc taka maszynke? w "normalnych"
>
>A gdzie mieszkasz?
>MB
MD, Rockville, w sasiedztwie Washington DC

Agnieszka
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-17 21:29:01

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> tylko dziwne bakalie, tzn. juz wspomniane suszone truskawki, porzeczki,
> czeresnie, zurawiny, mango, papaje, ananas, orzechy pecans, czarne figi,

brzmi smakowicie :)
a powiedz, czym sie roznia orzechy pecans i czarne figi od zwyklych?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl