Re: Zjawisko fizyczne czy bajzel w inst. elektrycznje

Data: 2006-02-01 08:25:52
Temat: Re: Zjawisko fizyczne czy bajzel w inst. elektrycznje
Od: "leechu" <l...@p...fm_wywal_to>

Użytkownik "zch28" <zch28@___wp.pl> napisał w wiadomości
news:drpm3f$fjd$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Dzięki za ostrzeżenie.
> Porządek będzie zrobiony na pewno. Z tego co mi żona powiedziała to pan
> elektryk przy przepisywaniu umowy sprawdzał licznik (tylko czy sprawdzał
> czy spojżał na wskazania:-).
> Poprzedni właściciel kilka ostatnich rachunków miał raczej normalnych.
> Dogrzewania elektrycznego nie robil bo nie było potrzeby.
>
> A swoją drogą dla mnie (domowego majsterkowicza, elektronika z
> uprawnieniami na 12 volt :-) to taka faza na stałe w mieszkaniu to był
> szok.
> [...]

Bez neonówek w kontaktach, jeśli żarówka energooszczędna będzie na stale
połączona do przewodu fazowego również może rozbłyskiwać. Będzie się tak
działo ponieważ występuje upływ do ziemi poprzez zużytą, uszkodzoną
izlolację przewodów i dalej przez wilgotne ściany itd. Powstaje w takim
przypadku obwód zamknięty w którym ciągle płynie mały prąd. Będzie on
minimalny lecz może okazać się wystarczający do rozbłyskania żarówki.
Poniżej schematycznie rozrysowałem zasadę powstawania owych "upływów"

upływ(y)
^ ^ ^ ^ żarówka
< | > |
< | > |