Re: Zlamanie a dieta

Data: 2004-10-08 07:57:52
Temat: Re: Zlamanie a dieta
Od: "Sowa" <m...@w...pl>

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
news:4163B49D.8010202@nielubiespamu.o2.pl...
> Witam,
>
> czy ma sens dieta wysokowapniowa w przypadku zlamania kosci NIE wyniklego
> z osteoporozy ? Czy dieta bedzie miala jakikolwiek wplyw na szybkosc
> rekonwalescencji ?

Pośrednio, w bardzo małym stopniu właściwie.
na pewno jesteś dość dobrze odżywiona ogólnie, więc kość się zrośnie bez
problemu i bez specjalnej pomocy.
Raczej trzeba eliminować te niepożądane rzeczy z diety, jak ktoś pisał -
głównie alkohol. Kawę i herbatę - bez przesady, chyba że jesteś nałogowcem i
zamiast jeść wciągasz kawę. Herbata, zawiera np. trochę fosforu, a ten tez
się przyda w zrastaniu kości.

Coś mi się kojarzy, że jesteś na diecie wysokobiałkowej - może trochę odpuść
na czas zrastania się nogi - przy trawieniu białka wykorzystywany jest
miedzy innymi wapń.
Wapń najlepiej przyswaja się zjadany w trakcie sporych, niezbyt białkowych
posiłków.
Jeśli masz trochę czasu i możliwość kuśtykania z ta nogą, to wychodź często
na powietrze i na słońce, to też przyśpieszy odbudowę kości.
Ogólnie jak nie masz osteroporozy, to ta kość i tak Ci się zrośnie bez
problemu i szybko, bez względu czy przejdziesz na jakąś "cudowną wapniową"
dietę, czy nie.
I warto pamiętać, że wapń to bardzo popularny pierwiastek w przyrodzie, jest
nie tylko w mleku, jest także w roślinach, nasionach, warzywach i owocach.
Właściwie to tylko w mięsie go nie ma.
Sowa