Strona główna Grupy pl.rec.dom Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany? Re: Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?

Re: Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?

Data: 2008-01-23 08:12:24
Temat: Re: Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?
Od: "witek" <w...@e...com.pl>

Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:fn5r1k$2ro$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Gosia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Swoją drogą to zawsze byłem ciekaw jak i od którego momentu działa to
> zmiękczanie...
> Zwłaszcza jeśli używa się samych tabletek "3w1" a zmiękczanie "zmywarkowe"
> jest ustawione na "0".
> Oznacza to bowiem, że w tabletce jest coś "inteligentnego" co rozpoznaje
> twadość wody (w tradycyjnym dozowniku trzeba stopień "zmiękczania" ustawić
> ręcznie, więc sama znywarka tego nie wie).
> No i sól w zmywarce już jest trochę rozpuszczona a ten składnik w
> [...]

W tabletce są po prostu fosforany, które reagują z jonami wapnia i magnezu,
tworząc nierozpuszczalny osad. Oczywiście takie zmiękczanie działa
tylko w fazie mycia. Zmiękczanie wody kationitem działa również
w fazie płukania. Do regeneracji kationitu potrzebna jest sól.
Regeneracja odbywa się co kilka cykli mycia. Częstość regeneracji jest
zależna od ustawionej twardości wody.
Bez regeneracji kationit przestanie po pewnym czasie działać.
Dlatego radziłbym jednak sypać sól niezależnie od tabletek (nawet 10w1).

Witek