Zna sie ktoś na piwie?

1. Data: 2009-09-25 18:26:03

Temat: Zna sie ktoś na piwie?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kolor butelki coś oznacza?
Zauważyłam, że te w zielonej są gazowane i podobne do orężadki?
To reguła czy pszypadek?

2. Data: 2009-09-25 19:28:47

Temat: Re: Zna sie ktoś na piwie?
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Czy kolor butelki coś oznacza?

Tak.

> Zauważyłam, że te w zielonej są gazowane i podobne do orężadki?

Tak, zauważyłaś.

> To reguła czy pszypadek?

Że zauważyłaś, czy że oręż rzadki?

3. Data: 2009-09-25 19:45:30

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Stokrotka <o...@a...pl> tak oto plecie:

> Czy kolor butelki coś oznacza?
> Zauważyłam, że te w zielonej są gazowane i podobne do orężadki?
> To reguła czy pszypadek?

Jak w zielonom nalali oręrzatki, to tak bendzie smakowauo.

Kóra

4. Data: 2009-09-26 11:22:19

Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Czy kolor butelki coś oznacza?
> Zauważyłam, że te w zielonej są gazowane i podobne do orężadki?
> To reguła czy pszypadek?

hyba jednak to morze byc pszypadek bo na regółe to sie mnie nie wydaje rzeby
tak było. Bo napszykład w bronzowej tesz sie spotkałem z z takom
zalerznościom.

5. Data: 2009-09-26 19:15:10

Od: Tomasz <t...@w...delthis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Sep 2009 20:26:03 +0200, Stokrotka napisał(a):
> Czy kolor butelki coś oznacza?
> Zauważyłam, że te w zielonej są gazowane i podobne do orężadki?
> To reguła czy pszypadek?

Jasne szkło powoduje, że pewne związki pochodzące z chmielu (tzw.
izohumulony) łatwiej rozpadają się pod wpływem światła i tworzą pewne
związki siarkowe obdarzające piwo specyficznym aromatem tzw. "skuna".
Zapach ten, występujący w niewielkiej ilości, może stanowić ciekawe
urozmaicenie bukietu piwa. Najłatwiej wyczuwalny jest właśnie w piwach
butelkowanych w jasne szkło i mocniej chmielonych.

W ekstremalnych warunkach, piwo wystawione na działanie silnych promieni
słonecznych, traci swój oryginalny smak i zapach, szybciej się utlenia.
Dlatego powinno być przechowywane w odpowiednich warunkach.

I tyle.
--
Tomasz

"Za reformą ortografii opowiadają się tylko ludzie, którzy mają z nią
kłopoty."

6. Data: 2009-09-27 20:44:51

Od: "jacem" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Czy kolor butelki coś oznacza?
> Zauważyłam, że te w zielonej są gazowane i podobne do orężadki?
> To reguła czy pszypadek?

To nie przypadek, chociaż nie reguła.
Do zielonych butelek, tych bardziej podatnych na oddziaływanie światła,
rozlewane jest piwo warzone na substytucie chmielu - żółci bydlęcej.
Ma specyficzny, goryczkowaty posmak.

J.

7. Data: 2009-09-27 20:55:25

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi.
Jednak wole zwykłe piwo,
z ciemnej butelki, naturalnie gazowane.

8. Data: 2009-09-27 21:46:31

Od: "jacem" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za odpowiedzi.
> Jednak wole zwykłe piwo,
> z ciemnej butelki, naturalnie gazowane.

Ja piję puszkowane.

9. Data: 2009-09-28 06:56:34

Od: Tomasz <t...@w...delthis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:44:51 +0200, jacem napisał(a):
> piwo warzone na substytucie chmielu - żółci bydlęcej.

Obecnie w browarach, w miejsce szyszek chmielowych lub granulatów, stosuje
się ekstrakty chmielowe, które są w tej chwili najtańszym i
najwydajniejszym źródłem alfa-kwasów.
Ekstrakt chmielowy występuje w postaci żółtozielonego, gęstego syropu.
Faktycznie, aż się prosi, żeby nabrać jakiegoś praktykanta. ;-)

Z ekonomicznego punktu widzenia stosowanie żółci w miejsce chmielu, lub tak
często zarzucane browarom dolewanie spirytusu, jest zwyczajnie
nieopłacalne.
Chmielu jako przyprawy zużywa się stosunkowo niewiele, są inne miejsca i
lepsze metody na oszczędzanie: głębokie odfermentowanie, używanie syropów
maltozowych dla zwiększenia ekstraktu, jęczmienia zamiast słodu
jęczmiennego, metody HGB i inne.

--
Tomasz

10. Data: 2009-09-28 07:55:09

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacem pisze:
> [...]
> Do zielonych butelek, tych bardziej podatnych na oddziaływanie światła,
> rozlewane jest piwo warzone na substytucie chmielu - żółci bydlęcej.

Jasne - heineken, carlsberg, pilsner urquell to są wszystko substytuty.

Ech, co za bzdury.

25
Jagnięcina - kostki
dania z kociołka
Prawdopodobnie najlepszy obiad na swiecie
maliny - sfermentowały w słoikach - i co teraz?