Re: Znajoma

From: "Roma" <rom.ma@w p .pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Znajoma
Date: Fri, 10 Oct 2003 18:56:53 +0200

Użytkownik "pablo" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bm6mf1$cd4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> prowadzącego pod koniec sierpnia i on nic nie zauważył nie robił jej wtedy
> USG tylko jakieś ogólne badania i powiedział że wszystko OK!. Gdy była u
> niego teraz to powiedział jej, że nie słychać serca i że dziecko jest
> martwe. Napisał tylko skierowanie do szpitala i powiedział że może iść
> natychmiast do szpitala albo na drugi dzień. Pobrał 50 zł i do widzenia
> powiedział. Dziewczyna w szoku. Męczyła się całą noc w domu a potem cały
> dzień w szpitalu. "Szczęśliwie" dla niej wszystko odbyło się bez powikłań
> leży teraz w szpitalu. Zdołowana kompletnie.

Jak mi przykro- wiem co czuje, stracilam jedno dziecko w 20 tc..

> Moje pytanie to czy lekarz powinien wykryć podczas wizyty martwy od 1,5 do
2
> tygodni płód w 7 m-cu ciąży?

mnie sie wydaje, ze powinien- w tym okresie ciazy ruchy sa wyrazne..

Nie chodzi tu o szukanie winnych bo już nic by
> wtedy nie zdziałał dla dziecka,

ano wlasnie- nie wolno w takich chwilach odwracac sie do tylu, zastanawiajac
sie, co by bylo gdyby...potraktujcie to jako przeszlosc, ktorej przeciez
zmienic nie mozna..niestety..

ale dla przyszłej matki była by to chyba
> ogromna różnica.
nie wiem, sa rzeczy, na ktore nie mozemy miec wplywu.. lepiej jak potraktuje
to jak cos, co zdarzyc sie musialo- niezaleznie od niej samej, a sens tego
dopiero przyszłość wykarze.. Moje dziecko, bylo zywe, gdy lekarze wywolywali
porod(20tc)- myslalam, ze oszaleje- gdyby nie byl ze mna wtedy moj maz-
pewno by tak sie stalo..

Jak można takiej 20 letniej "niedoszłej matce" pomóć?

nie moze byc sama- w sensie iz najlepiej by przez caly najgorszy okres ktos
przy niej byl- by glupie mysli nie przyszly jej do glowy no i musicie
powtarzac jej, ze to nie jest jej wina..
Trzymam kciuki
Roma