Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?

11. Data: 2017-11-12 20:57:58

Temat: Re: Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/12/2017 8:27 PM, Trefniś wrote:
> Gdybyś jeszcze mógł objaśnić - czy na pewno myślisz o makaronie jako
> produkcie z mąki wody ew. jajek?

Tak. Jest lekko tłustawy jak gdyby był pokryty olejem.

> Czy o całej potrawie świetnie doprawionej (choćby sos), której częścią
> jest makaron?

Nie. Sam makaron. Coś jak spagetti bez pomidorów.

> Rozumiem, że makaron przypominał spaghetti

Tak.

12. Data: 2017-11-12 20:58:48

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak nazywa się taki makaron? Wydaje mi się że jest normalny z przenicy
> + przyprawa.
Nie mogłeś zapytać sprzedawcy?

--
animka

13. Data: 2017-11-12 20:59:57

Temat: Re: azywa=3f
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/12/2017 8:29 PM, XL wrote:
> Nie mam szklanej kuli do fastfudów, bo ich nie jem (no, powiedzmy raz na
> rok się zdarzy), no a już te wschodnie, egzotyczne, to może ze dwa razy w
> życiu jadłam. Ale radę mam - może po prostu zapytaj, z czego to?

Pytałem. "No, makaron". Jestem pewny że o ta przyprawę chodzi bo reszta
zachowywała się podobnie do makaronu spagetti, np. nie wypełzało samo z
talerza.

> O nazwę też można po prostu spytać. Najwyżej nie powiedzą, ale niczym nie
> ryzykujesz.

"No, makaron". Niestety komunikacja z azjatą bywa ograniczona.

14. Data: 2017-11-12 21:02:31

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/12/2017 8:47 PM, XL wrote:
> Coś mi się wydaje, że niechcący trafiłeś, bo to po prostu... domowy makaron
> :-)

Domowy makaron nie jest tak cudownie przyprawiony. Tam jest w nim cos w
postaci maluteńkich czarnych kropek które mam nadzieje nie są resztkami
wyskrobanymi z patelni z wczoraj. Jak mówie najbliżej mi do smaku "bami
goreng" z Lidla. Inne "Bami cośtam" z innych sklepów tak nie smakują.

15. Data: 2017-11-12 21:07:08

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/12/2017 8:44 PM, Trefniś wrote:
> Czy to jest "Dobre jadło" w M1:

Nie, to "Ha Long". Ale ponieważ wszelakich Longow wszędzie jak mrówków
przypuszczam że to nic nie da.

Istnieją menu w necie Ha Long ale jesli mają makaron to nazwany jest
makaron, czasem "smażony" i tyle. Mnie interesuje przyprawa i przepis
jesli wymaga czegoś specjalnego przy produkcji makaronu.

16. Data: 2017-11-12 21:07:58

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 20:59 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
> talerza.

> "No, makaron". Niestety komunikacja z azjatą bywa ograniczona.

Czyli raczej "Ha Long":
https://zakupywm1.pl/m1-czeladz/sklep/460/dla-niego/
ha-long

--
Trefniś

17. Data: 2017-11-12 21:10:55

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/12/2017 8:57 PM, Sebastian Biały wrote:
> Tak.

To dokładnie to:

https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1QipMzPlytpWGj
Yc11eoW6aXELDzwXoUTgQvsnYiRd=w600-k

18. Data: 2017-11-12 21:41:41

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "No, makaron". Niestety komunikacja z azjatą bywa ograniczona.

Przypomniał mi się Stuhr z tym "kur-czak" ala szczur w chińskim barze. :-)

19. Data: 2017-11-13 01:44:27

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-11-12, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> Lidlowskim "Bami Goreng", czyli takim daniu na patelnie (podobno
> indonezyjskim), ale zaskakująco smacznym jak na standardy dyskontu. Ale
> ja nie o tym.
>
> Jak nazywa się taki makaron? Wydaje mi się że jest normalny z przenicy +
> przyprawa. Jest na tyle dobry że może warto by go przygotować w domu.
> Czy ktoś ze szklaną kulą mógłby mi podrzucić jakieś pomysly gdzie szukać
> przepisu? Nawet jak znajdę inny to eksperymentować można. Nie mam punktu
> zaczepienia, internet marudzi głównie w temacie makaronów ryżowych.

Z opisu wygląda mi, że może to byc Mee Goreng, czyli smażony, pikantny
makaron. Zasadniczo Malajskie danie.

Jeśli tak, to jest to najzwykleszy w świecie makaron a kolor zawdzięcza
głównie curry i sosowi sojowemu.

Wrzuć sobie Mee Goreng w google.
https://www.kcet.org/food/recipe-mee-goreng-malaysia
n-stir-fried-noodles

--
Marcin

20. Data: 2017-11-13 09:37:04

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 01:44 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

> [...]
> makaron. Zasadniczo Malajskie danie.
>
> Jeśli tak, to jest to najzwykleszy w świecie makaron a kolor zawdzięcza

Czyli na razie wiele wskazuje, że to makaron jajeczny z mąki pszennej.
Sos sojowy rzeczywiście może odpowiadać zarówno za kolor, jak i smak.

Poza tym w niektórych potrawach ten makaron, wstępnie podgotowany, jest
smażony z resztą ingrediencji. To również zmienia jego smak.

Jest prawie pewne, że makaron z M1 jest fabryczny...

--
Trefniś

Uploads - What is wrong with Easynews
Gęsie cycki