Zupa

1. Data: 2009-02-11 16:47:30

Temat: Zupa
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Zupa z kurczakiem i i kukurydzą

1,5 litra rosołu z kurczaka
kukurydza w puszce &#8211; 450 g /ok. 1,5 puszki/
100 g gotowanego mięsa z kurczaka
&#189; łyżeczki białego pieprzu
2 łyżeczki mąki kukurydzianej
2 jajka

Zagotować rosół, wrzucić do niego odcedzoną kukurydzę, gotować na małym ogniu
przez 5 minut. Dodać posiekane mięso z kurczaka i pieprz. Chwilę pogotować,
częściowo zmiksować, zagęścić mąką kukurydzianą wymieszaną z niewielką ilością
wody. Rozbełtać jajka w miseczce, wlać do gotującej się zupy, najlepiej
mieszając pałeczkami lub widelcem, by ścięły się w postaci cienkich pasemek.

2. Zupa marchewkowa z pomarańczą i imbirem

2 łyżki masła
1 duża cebula, posiekana
450 g marchwi, grubo pokrojonej
2 duże pasternaki, obrane i pokrojone /opcjonalnie &#8211; 1 pietruszka/
1 łyżka kłącza imbiru, obranego i drobno utartego
600 ml bulionu warzywnego
1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy,
125 ml śmietany
sól, pieprz

Poddusić cebulę na maśle do zeszklenia. Dodać marchew i pasternak, przykryć
garnek, dusić &#8211; mieszając od czasu do czasu &#8211; przez ok 15 minut, aż
warzywa
zmiękną. Wmieszać imbir, skórkę pomarańczową, wlać bulion, gotować na małym
ogniu przez 35-40 min. Zmiksować, dodać śmietanę, przyprawić do smaku solą i
pieprzem.

3. Zupa z pieczonej papryki z kuminem

3 łyżeczki ziaren kuminu
3 łyżki oliwy
1 cebula
1 ząbek czosnku, zmiażdżony
4 czerwone papryki ugrillowane /np. w piekarniku/ obrane ze skórki,
oczyszczone i posiekane,
1 litr rosołu z kurczaka,
sól, pieprz

Zrumienić kumin na suchej patelni, zemleć lub utrzeć w moździerzu. Rozgrzać
oliwę w garnku, udusić na niej cebulę i czosnek &#8211; do zeszklenia. Dodać
paprykę, bulion i kumin. Zagotować, następnie gotować na małym ogniu przez 10
minut. Zmiksować, przyprawić solą i pieprzem.

4. Zupa z soczewicy i groszku

1 łyżeczka oliwy
1 por, drobno posiekany
1 ząbek czosnku, zmiażdżony
ok. 300 g ugotowanej soczewicy Puy /może być z puszki/
1,2 l bulionu warzywnego
1 łyżki świeżych ziół /tymianek i natka pietruszki/, posiekanych
200 g mrożonego groszku
pieprz
śmietana

Rozgrzać oliwę w garnku, udusić na nim pora i czosnek &#8211; do zeszklenia. Dodać
soczewicę, bulion i zioła, zagotować, następnie gotować na małym ogniu przez
10 minut. Dodać groszek, gotować następne 5 minut. Częściowo zmiksować zupę,
przyprawić pieprzem, podawać ze śmietaną.

Ania

2. Data: 2009-02-11 17:28:15

Temat: Re: Zupa z krzaczków
Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakieś krzaczki się wdały.
&#8211 - to miał być myślnik
&#189 - miało być 1/2

Ania

3. Data: 2009-02-11 17:30:43

Temat: Re: Zupa
Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 17:47, "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
> 10 minut. Dodać groszek, gotować następne 5 minut. Częściowo zmiksować zupę,
> przyprawić pieprzem, podawać ze śmietaną.

A u nie dzisiaj zupa szczawiowa z ziemniakami, przecier ze szczawiu z
piwnicy...

4. Data: 2009-02-11 17:39:58

Od: Ewa J <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> A u nie dzisiaj zupa szczawiowa z ziemniakami, ........
Z jajcem na twardo lepsza.

5. Data: 2009-02-11 18:46:56

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa J" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> Z jajcem na twardo lepsza.

Jajco do szczawiowej to konieczność a nie przyjemność...

6. Data: 2009-02-11 18:56:34

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

lemonka<...@a...com>

[...]
> Jajco do szczawiowej to konieczność a nie przyjemność...

Dlaczego?

Saulo

7. Data: 2009-02-11 19:14:33

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 18:39, Ewa J <e...@g...pl> wrote:

>   Z jajcem na twardo lepsza.

Wiem, mam z jajkiem, ale bez jajka też może być...

Szczaw aromatyczny, bo dziki - siany ani się nie umywa...

Pojutrze naleśniki ze szpinakiem nowozelandzkim... Pychotka! :-))

8. Data: 2009-02-11 19:27:34

Od: jadrys <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Wiem, mam z jajkiem, ale bez jajka też może być...

Może być również z tym i tym.. Jajo z ziemniakiem się nie pogryzie..

--
Linuks to system dla myślących użytkowników.. Ja

9. Data: 2009-02-11 19:57:57

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 20:27, jadrys <i...@w...pl> wrote:

> Może być również z tym i tym.. Jajo z ziemniakiem się nie pogryzie..
>
> --
> Linuks to system dla myślących użytkowników..    Ja

Dobra jest także z ryżem, ważne, aby w sezonie zrobić przetwory...

10. Data: 2009-02-11 20:15:26

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> lemonka<...@a...com>
>
> [...]
>
> Dlaczego?

Toksyczny kwas szczawiowy pięknie wiąże się z białkami jaja kurzego i
do jego usunięcia z organizmu nie trzeba olbrzymich nakładów
niezbędnego organizmowi wapnia, który w połączeniu z kwasem szczawiowym
nie tylko staje się nieprzyswajalny ale także tworzy kamienie,
odkładające się m.in. w nerkach.

5 litrów wina w gąsiorku
Herbata, gdzie
Stolnica silikonowa