Zupa w 10 min

1. Data: 2007-05-18 09:39:01

Temat: Zupa w 10 min
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pudełko zamrozonej duszonej kani, marchew, pietruszka, seler, cebula,
garść drobnej kaszy jęczmiennej, standardowe przyprawy - ziele angielskie,
liść laurowy, czarny i czerwony pieprz ziarnem, siekane - zielona pietruszka
i koperek, śmietana - odrobina Warzywka i przyprawy do zup Knorra.
Chleb, talerz z zupą i łyżka.

2. Data: 2007-05-19 05:41:09

Temat: Re: Zupa w 10 min
Od: "Szymuś" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsmażyć w garnku słoninkę, kiełbaskę pokrojoną drobno i trochę cebuli
(zrumienić). Zalać wrzątkiem zagotowanym w czajniku (do połowy końcowej
obiętości), rozpuścić w tym odpowiednią ilośc kostek rosołowych wołowych (2
razy więcej niż normalnie), wrzuciś pokrojone drobno ziemniaki. Jak się
zagotują dolać maślanki (mniej więcej tyle ile było rosołu). Lekko zagotować
i gotowe. Podstawę do tego przepisu wziąłem od Makłowicza ale nie dodaję
mąki kukurydzianej. Z przypraw majeranek, sól, pieprz.

3. Data: 2007-05-19 05:46:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szymuś" <p...@p...onet.pl> wrote in message

Preferuję naturę:

Zagotować kwas z ogórków lub ogórki kiszone pokrojone w plasterki, jak ktoś
lubi drobne to pokroić wzdłuż na połówki lub ćwiartki. Gdy miękkie - a kwas
zagotowany podbić mąka i śmietaną. Można polać skwarkami. Można na wywarze z
kiełbasy. Posypać pietruszką siekaną i dużą ilością siekanego koperku.
Podawać do chleba lub ziemniaków.

4. Data: 2007-05-19 11:47:21

Od: "permentator" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pietruszka
> i koperek, śmietana - odrobina Warzywka i przyprawy do zup Knorra.

Slavi...
jaka przykra jest starość

dzika

5. Data: 2007-05-19 23:03:17

Od: Rablinka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymuś napisał(a):
> [...]
> i gotowe. Podstawę do tego przepisu wziąłem od Makłowicza ale nie dodaję
> mąki kukurydzianej. Z przypraw majeranek, sól, pieprz.

Ja raczej też preferuję naturę, ale zaciekawił mnie Twój
przepis. A ma toto według Makłowicza jakąś nazwę?

6. Data: 2007-05-20 05:02:04

Od: "Szymuś" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On to nazwał "Berlińska zupa z maślanki". Mam gdzieś nagray program na
płycie - staram się nagrywać wszystkich "makłowiczów" i "pascali" :) .
Gdzieś w internecie jest fajna rywatna stronka z przepisami Makłowicza.
Pewnie w googlach da się odsszukać.

7. Data: 2007-05-20 06:10:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płycie - staram się nagrywać wszystkich "makłowiczów" i "pascali" :) .
> Gdzieś w internecie jest fajna rywatna stronka z przepisami Makłowicza.

Niekoniecznie berlińska - takie zupy jadałem od dziecka - barszcze białe na
serwatce, maślance, kwaśnym mleku, kwasie ogórkowym. Dwie podstawowe
zasady - dużo dobrej śmietany, koperek siekany i - WAŻNE!!! - solimy je
na końcu, poza zakwasem z ogórków z natury słonym - bazy mleczne warzą się
pod wpływem soli... Kazeina ścina się w kłaczki i barszcz traci na
wyglądzie. Ta sama zasada dotyczy zup mlecznych na słodkim mleku.

8. Data: 2007-05-20 06:22:46

Od: "Szymuś" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na kwaśnym mleku też jadłem jak byłem mały ale teraz cięzko kupić mleko "od
krowy". Teraz jest tylko mleko "sklepowe" które nie nadaje się do kwaszenia.
Dlatego przepis z maślnaką mi pasuje. Nazwę jak pisałem nie ja wymyśliłem
tylko RM.

9. Data: 2007-05-20 20:36:59

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

permentator napisał(a):

> Slavi...
> jaka przykra jest starość

Nie narzekaj, nie narzekaj - nawet 10minutowej zupki nie możesz już
sobie ugotować? :-(

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

10. Data: 2007-05-21 04:42:31

Od: Rablinka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymuś napisał(a):
> [...]
> płycie - staram się nagrywać wszystkich "makłowiczów" i "pascali" :) .
> Gdzieś w internecie jest fajna rywatna stronka z przepisami Makłowicza.

Może kiedyś ugotuję jak będzie coś potrzeba "na już". Dzięki
Odszukać spokojnie można. Ja mam chyba wszystkie podróże,
więc pewnie i to ale musze tam zajrzeć.

Pozdrawiam
Rablinka

Przepisy na koźlinę[?]
Na co się skuszą Szkoci w PL
Szparagi konserwowe
Krem truskawkowy do torta i mrożone truskawki
GROMOWLADNY