Zupa z Wysokich Obcasów

1. Data: 2004-09-08 20:24:50

Temat: Zupa z Wysokich Obcasów
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatnim numerze Marta Gessler podała przepisy na trzy proste zupy.
Czy ktoś z was już próbował?

Mimo iż szpinaku nie lubię, przepis na zupę z niego bardzo mnie
zainteresował. I słusznie! Bo zupa jest rewelacyjna.
Zmieniłam tylko świeżyznę, bo nie miałam mięty ani kolendry - zamieniłam na
więcej natki + trochę oregano. Śmietanę zaś zastąpiłam eksperymentalnie tym
nowym czymś zastępującym, made by rama. I grzanki były bez sera.

A i tak zupa wyszła rewelacyjna. Bardzo polecam.

Jeśli jest taka potrzeba, mogę przepis wrzucić, bo już mam we własnej
komputerowej książce kucharskiej. ;)

pozdrawiam
Zośka

1. Data: 2004-09-08 20:32:13

Temat: Re: Zupa z Wysokich Obcasów
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zofia Gebert wrote:
> [...]
> grzanki były bez sera.
>
> A i tak zupa wyszła rewelacyjna. Bardzo polecam.
===
Tylko gdy będziesz robiła schabowe, to nie zastępuj ich soją LOL

waldek
===

1. Data: 2004-09-09 06:31:19

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli jest taka potrzeba, mogę przepis wrzucić, bo już mam we własnej
> komputerowej książce kucharskiej. ;)
Ja poprosze- uwielbiam szpinak

Ktoska

1. Data: 2004-09-09 10:29:24

Od: "maciej debski" <m...@s...killer> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zofia Gebert" <b...@g...pl> napisał...

> [...]
> zainteresował. I słusznie! Bo zupa jest rewelacyjna.
> Zmieniłam tylko świeżyznę, bo nie miałam mięty ani kolendry - zamieniłam

ja tez robilem, zupa jest szybka i swietna (takze dla nieszpinakowcow - bo
malo szpinakowa w smaku).
swiezej miety i kolendry takze nie mialem - dalem bazylie i koperek :) -
efekt zupelnie niezly.

dla pytajacych przepis z glowy:
dwie cebule
papryczka chilli sztuk 1
czosnek pare ząbków
600 g swiezego szpinaku
1.5 l bulionu
swieze mieta i kolendra sol pieprz
200 g gestej smietany.
do tego grzanki zapiekane z ementalerem

cebule zeszklic, dorzucic czosnek (krotko bo straci smak), dorzucic
posiekana papryczke, po chwili dorzucic posiekany szpinak, po chwili
dorzucic posiekane ziola, podlac bulionem, dusic 10 minut, , doprawic, zalac
reszta bulionu, pogotowac chwile, dodac smietane i jesc (z grzankami).

a propos swiezego szpinaku - ja kupuje w macro (nie wiem gdzie indziej moze
byc) 2kg paczki mrozonego szpinaku w lisciach (hortex-catering) - kosztuje
tyle samo co hortex mielony ale jest 10x lepszy.

smacznego,

mac.

1. Data: 2004-09-09 11:33:58

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

maciej debski wrote:

(...)
> swiezej miety i kolendry takze nie mialem - dalem bazylie i koperek :) -

Świeża kolendra to wogóle dla amatprów jest. Próbnie wysiałam
i jedyne do czego użyłam, to zebranie własnych ziarenek :)
Jako roślina pachnie pluskwami i nie odważyłam się użyć jej do
niczego.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-09-09 11:37:31

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Świeża kolendra to wogóle dla amatprów jest. Próbnie wysiałam
> i jedyne do czego użyłam, to zebranie własnych ziarenek :)
> Jako roślina pachnie pluskwami

hmm, a jak pachna pluskwy, bo nigdy nie wachalem
kolendre lubie i bede jej bronil

wiku

1. Data: 2004-09-09 11:38:01

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Jako roślina pachnie pluskwami i nie odważyłam się użyć jej do
> niczego.

Ja raz uzylam, ale za bardzo mi mydlem pachniala ;)

Th.

1. Data: 2004-09-09 11:42:47

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm, a jak pachna pluskwy, bo nigdy nie wachalem

a zdarzyło Ci się zjeśc w lesie jagodę o wyjątkowo parszywym smaku? Jesli
tak, to znaczy, ze była na niej "magda" - przedstawicielka rodziny
pluskwiaków, moze o ten posmaczek chodzi Krystynie...

Nie znam smaku swiezej kolendry, więc sie nie wypowiadam, czy to własnie
to;-)

pozdrawiam
Basia

ps. za to ja ostatnio zagustowałam w dodawaniu świezej szałwi do potraw
mięsnych - jak dla mnie rewelacja!
W ogródku mamtez wielkie krzaczory estragonu i nie wiem co z nim począć...

1. Data: 2004-09-09 13:03:39

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> hmm, a jak pachna pluskwy, bo nigdy nie wachalem
> kolendre lubie i bede jej bronil

No siedzą czasem na jagodach czy malinach i jak się zagapi, to
można zdegustować :-( A bronić kolendry możesz - jak mówiłam
jest dla amatorów. Ja nie lubię zapachów z gatunku dziwnych ;-)

1. Data: 2004-09-09 13:06:25

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> a zdarzyło Ci się zjeśc w lesie jagodę o wyjątkowo parszywym smaku? Jesli
> tak, to znaczy, ze była na niej "magda" - przedstawicielka rodziny
> pluskwiaków, moze o ten posmaczek chodzi Krystynie...

Dokładnie to :-))

> ps. za to ja ostatnio zagustowałam w dodawaniu świezej szałwi do potraw
> mięsnych - jak dla mnie rewelacja!

Też dodaję. Do surówek też. Szałwia, bazylia, oregano, mięta,
lubczyk, melisa - wszystko poza kolendrą :-)))

> W ogródku mamtez wielkie krzaczory estragonu i nie wiem co z nim począć...

Z ryba mi się kojarzy. Może pieczoną i gałązke do środka?

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

przepisik
a ja coś mam - ciasta (przepisy)