Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 31 Mar 2018 06:54:09 -0700 (PDT)
<e...@g...com>
<p9m27b$24k$1@node2.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<p9m695$t5g$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<p9n7id$sm4$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<p9nlep$abk$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<p9nn4q$gno$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<p9o1lt$mf2$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.
From: z...@g...com

W dniu sobota, 31 marca 2018 15:15:42 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> I tak i nie. Bo to całe badziewie stworzył, a raczej wymyślił człowiek,
> któremu brakowało poczucia własnej wartości, po to by wywyższywszy się
> ponad innego człowieka dzięki wytworom swoich rąk i intelektu poczuć się
> odrobinę lepszym i godnym uszanowania go przez zaborczego Stwórcę.

Ale co wymyślił człowiek? Prawa fizyki, ewolucję? Czy też kulturę z jej wszystkimi
wytworami i mitami?

> [...]
> nauką, parali się kiedyś wyłącznie mężczyźni; kobiety tylko się temu
> przyglądały stojąc na uboczu od czasu do czasu rodząc dzieci. Wyglądało
> to tak jakby mężczyźni chcieli dorównać kobietom w... tworzeniu. A może
> byli przez kobiety poniżani za to, że nie mogli wydalić z siebie
> potomka? W końcu świadomość tego, że on także jest współtwórcą potomstwa
> uzyskał mężczyzna stosunkowo niedawno spoglądając na czas istnienia
> człowieka? Czy mężczyzna nie stał się niewolnikiem kobiety na skutek
> swojej nieświadomości; nieświadomości, którą "sprzedał mu" - również

Wartością kobiet jest ich atrakcyjny wygląd a mężczyzn wysoka pozycja w społeczności.
Cała reszta naszych zachowań z tego wynika. Poza tym nie uważam, żeby mężczyznom
zależało na wydalaniu potomków. Raczej na płodzeniu. Dlatego dla mężczyzn celem jest
seks. Dla kobiet to tylko środek aby zrealizować zwoje cele rozrodcze. Ta "drobna
różnica, że dla mężczyzn seks jest celem a dla kobiet środkiem powoduje całą górę
seksualnych nieporozumień wynikających z braku zrozumienia celów drugiej strony.