Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 31 Mar 2018 08:06:39 -0700 (PDT)
<8...@g...com>
<p9m695$t5g$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<p9n7id$sm4$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<p9nlep$abk$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<p9nn4q$gno$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<p9o1lt$mf2$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<p9o63l$qt0$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.
From: z...@g...com

W dniu sobota, 31 marca 2018 16:31:18 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> Tak. To wszystko wymyślił człowiek by dorównać swemu Stwórcy, który
> przez swoją nieświadomość uniemożliwił swemu dziecku zrównanie się z nim
> (czyli Stwórcą) samym.

Leo, według mnie robisz fundamentalny błąd zakładając celowość ewolucji, która nas
doprowadziła do obecnego stopnia rozwoju. A wymyślanie dla tego procesu jakiś
dodatkowych czynników oprócz praw ewolucji tak jak ty proponujesz boskiego sprawcę
nie wytrzymuje gdy próbuje się tą hipotezę poddać naukowej analizie. Brzytwa Ockhama
zawsze pokroi twojego Boga na plasterki.

> Baba daje d... a facet za to płaci... frajerskie. Hue, hue.

I to działa od milionów lat. Czyli widocznie ta formuła się sprawdza w naszym
gatunku.

> Celem kobiety jest przede wszystkim zdobycie niewolnika i w tym celu
> używa ona seksu. Najpierw niewolnikiem jest mężczyzna a gdy już spłodzi
> dziecko to dziecko staje się dla kobiety zabezpieczeniem, że będzie ona
> sprawować władze. I nad mężczyzna i nad dzieckiem. Dominacja, czyli
> zaspokajanie braku poczucia własnej wartości i możliwość uwalniania się
> od odpowiedzialności za własne życie przy pomocy d... to są cele i
> metoda kobiety.

Coś w tym co piszesz jest na rzeczy, bo taki schemat dość łatwo zaobserwować. Z tą
potrzebą władzy, to nie wiem jak jest, bo męska władza wygląda inaczej a kobieca
inaczej i tu mogą być trudności ze zrozumieniem twojego przekazu. Ta władza według
mnie nie służy do rządzenia w męskich kategoriach, ale dla zapewnienia sobie poczucia
bezpieczeństwa. I to może być wartość dla jakich kobieta idzie na wiele kompromisów.

> A jaki jest według Ciebie cel dla którego realizacji kobieta gotowa jest
> stać się prostytutką?

Jeśli chodzi o małżeństwo, to z powodu braku kontraktów ślubnych gdzie oczekiwania są
jasno określone według mnie jest to forma hazardu. Inne formy prostytucji mają dużo
klarowniejsze zasady określone regułami popytu i podaży. Dzieje ludzkości z ostatnich
kilkunastu tysięcy lat zaciemniają nieco ten obraz, gdyż obecnie na bezpieczeństwo i
atrakcyjność patrzy się głownie przez pryzmat posiadania. Natomiast biologia
wykształciła w nas dużo wcześniejsze kategorie oceny atrakcyjności partnera: siła,
uroda, pozycja społeczna. W tamtych kategoriach najważniejsze były dobre geny i
obrona rodziny. Czyli prostytucja to wyłącznie kulturowy wymysł. Kolejny produkt
umysłu bazujący na naszej biologi, ale wypaczający zachowania z których wyrósł.