Re: Żywienie optymalne

Data: 2002-01-09 19:54:27
Temat: Re: Żywienie optymalne
Od: Bezurazuary <x...@y...com>

"fasolka" <f...@p...com> wrote:

>to chyba tak jak zawsze
>
>być może gdybyśmy znali prywatne poglądy osób, które piszą tego typu książki
>też byśmy się zdziwili

Nie chodzi o prywatne poglądy jako takie. Wielu lekarzy i naukowców ma
dziwne prywatne poglądy, jest członkami różnych ruchów przesadnie
religijnych itp. Ale to jest OK dopóki nie dają im wyrazu w swoich
pracach naukowych. Natomiast kiedy ktoś wypowiedzi o charakterze
naukowym stara się uzasadniać bezpodstawnym teoretyzowaniem ("bo tak
żyli ludzie pierwotni, więc to jest najlepsze i dla nas") lub wręcz
przesądami (medycyna chińska i meridiany), to jest to dyskwalifikujące
dla nich jako naukowców.

[...]
>i tak łatwo się do diety tłuszczowej nie przekonałam
>rzuciłam się do czytania różnych medycznych książek, w tym biochemii Harpera
>i odkryłam, że ich autorzy właściwie piszą to samo tylko na końcu wyciągają
>różne od Kwaśniewskiego wnioski
>np. autorzy książki dla chorych na raka, piszą że nowotwory żywią się
>węglowodanami a później w jadłospisie i tak każą je jeść (to oczywiście
>najprostszy przykład ale ta lektura miała już jakiś czas temu miejsce)

Uo jezu...

Wszystkie komorki się żywią weglowodanami, wiec rakowe też...

Zastanów się, czy naprawdę fakt, że lekarze tacy jak Kwaśniewski są
osamotnieni w wyciąganiu swoich wniosków świadczy o ich geniuszu czy
raczej o ich monstrualnej pomyłce. Albo wręcz złej woli.

>i myśle, że można jeść wegetariańsko i być optymalnym ponieważ ja osobiście
>trzymam te wszystkie proporcje jajkami, masłem, śmietaną i tłustymi zupami i
>warzywkami a tylko od czasu do czasu jadam mięso

Podstawowe pytanie które powinna sobie zadać kobieta na długoterminowej
takiej diecie to: gdzie w niej jest jakiś wapń? Kobiety są szczególnie
zagrożone osteoporozą, a dieta wysokobiałkowa i wysokotłuszczowa sprzyja
jego ucieczce z organizmu.

>tak czy inaczej myślę, że szkoda tak łatwo się zrażać
>dzisiaj usłyszałam zdanie, że naukowiec, to ktoś, kto wie o rzeczach nie
>znanych innym
>a nie wie o rzeczach o których wiedzą wszyscy - i pewnie tak jest.

Ten aforyzm fajnie brzmi, ale ja bym się tym nie pocieszał.

>wydaje mi się fascynujące ze są ludzie którzy potrafią nie przejmować się
>tym, że taki pomysł dla większości ludzi jest totalnie idiotyczny i mimo
>wszystko nic sobie z tego nie robic.

Przez parę lat można sobie rzeczywiście z tego nic nie robić, organizm
sporo wytrzyma. Ale w końcu może wystawić rachunek.

Bezz