Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.icm.edu.pl!news.mega.net.pl!news.man.szczecin.pl!not-for-mail
From: "asmira" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: aborcja i etyka - prawa stanowione a bezwzgledne
Date: Wed, 13 Nov 2002 11:17:28 +0100
Organization: ACI - http://www.aci.com.pl
Lines: 31
Message-ID: <aqtmoi$7mt$1@zeus.man.szczecin.pl>
References: <apmh7p$n39$1@news.onet.pl> <apmioq$7p8$1@news.tpi.pl>
<apmoju$9ap$1@news.gazeta.pl> <apmpe5$bur$1@news.gazeta.pl>
<q...@4...com>
<m...@p...ninka.net>
<g...@4...com>
<m...@p...ninka.net>
<p...@g...pl> <aprcd1$5h9$1@news.onet.pl>
<p...@g...pl>
<aq32uc$5gs$1@zeus.man.szczecin.pl>
<p...@g...pl>
<aqpcri$4lt$1@zeus.man.szczecin.pl>
<p...@g...pl>
<aqqhhr$bqq$1@zeus.man.szczecin.pl>
<p...@g...pl>
<aqrjhi$mb8$1@zeus.man.szczecin.pl> <m...@p...ninka.net>
NNTP-Posting-Host: barin.erathia.szczecin.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: zeus.man.szczecin.pl 1037196883 7901 213.155.171.65 (13 Nov 2002 14:14:43
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...man.szczecin.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Nov 2002 14:14:43 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:167849
Ukryj nagłówki
> ale wlasciwie ja nie rozumiem w ogole - co ma przyzwolenie na
> popelnianie przestepstw z relatywizmem wspolnego?
>
> gwoli skrotowego przypomnienia, co to jest relatywizm (...)
Dzieki za przekopiowanie z www.wiem.onet.pl - rozumiem, ze uwazasz, iz ta
encyklopedia jest kompletna w definiowaniu wszystkich terminow. Nie jestem
pewna tez, czy rzeczywiscie rozumiesz czym jest relatywizm, a takze czy
zdajesz sobie sprawe z tego, ze fakt istnienia jakiejs teorii filozoficznej,
nawet szeroko opisanej, nie jest jednoznaczny z obowiazkiem jej uznawania.
Zatem Ci wyjaśnię - co ma wspólnego z relatywizmem, zreszta teoria prawa
dosc ostro przez ostatnie dziesieciolecia to roztrzasala. Nie jest prawda,
to z czego relatywizm wychodzi, ze niemozliwa jest moralna ocena. Często na
sali sądowej próbuje się "usprawiedliwić" popełniony czyn okolicznościami,
przeszłością, itd. tekstami w rodzaju "wprawdzie Kaziu pobil do
nieprzytomnosci babcie, ale niech Wysoki Sad zrozumie - rodzice nie daja mu
kieszonkowego" - i tu, z punktu widzenia obroncy Kazia (a zwlaszcza jego
kieszeni), tak moze wygladac, a jednak tak jak napisalam wczesniej
(pomijajac konkretne paragrafy, z ktorymi sie usiluje polemizowac) - jesli
masz problemy z ocena czynu (a moze nawet sklonnosci, jesli czyn zostal
popelniony incyndentalnie) postaw sie po prostu na miejscu tej pobitej
babci - gdyby to Ciebie pobito (tak, zgodnie z definiowana teoria na co sie
powolalas przedstawiam to z roznych punktow widzenia, tym razem
poszkodowanej).
Zapomnialas tez chyba, ze teoria wzglednosci posiada cos takiego jak punkty
odniesienia. Jesli mamy zas punkt to...
Asmira
|