Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Redart" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: algorytm walki - zagadka
Date: Fri, 17 Apr 2009 12:26:50 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 39
Message-ID: <gs9ljp$4ja$1@news.onet.pl>
References: <gs82k7$jsv$2@news.onet.pl> <gs98re$vdu$1@news.onet.pl>
<gs9hsl$ici$3@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: efp194.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1239964090 4714 83.14.249.194 (17 Apr 2009 10:28:10 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Apr 2009 10:28:10 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:451733
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:gs9hsl$ici$3@news.dialog.net.pl...
> "Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gs98re$vdu$1@news.onet.pl...
>
>> W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś
>> dokładne
>> jak to działa (zresztą nie tylko ja).
>
> Grywam w plemiona... algorytm walki jakis tam jest.
> Ale marzy mi sie zrobienie gry, na bardziej interesujacych zasadach niz
> plemiona.
> Wlasnie szykuje sobie jakis plan takiej potencjalnej gry.
> Chodzi o opracowanie psychologicznego modelu gry, tak aby gra byla
> maksymalnie
> wciagajaca. Plemiona maja sporo mankamentów.
>
> A tak przy okazji - ciekawy temat - gry masowe.
No to skręcamy w kierunku psychologii ...
Słowo klucz: Test Bartla
Można sobie zrobić tu:
http://www.gamerdna.com/quizzes/bartle-test-of-gamer
-psychology
A o opartej na tym całej teorii tworzenia ciekawych gier jest w necie sporo
...
Zaczynając od wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bartle_Test
a idąc w kierunku opracowań zajmujących sięm.in. potrzymywaniem
motywacji do gry:
http://www.gamasutra.com/view/feature/2139/unmasking
_the_avatar_the_.php
czy uszczegóławianiem poszczególnych typów czy opracowywaniem nieco innych
ujęć:
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?stor
y=22003
... i można utonąć ... Jak nie w samej grze, to w wymyślaniu nowej ;)))
|