Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)

Data: 2001-08-30 13:04:50
Temat: Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)
Od: Jacek <p...@p...onet.pl>

x...@p...onet.pl napisał:

> Polemika z Jackiem osiagnela , w moim przekonaniu , dno.

dokladnie,
alkoholicy znow zwyciezyli
proponuje koniec dyskusji.

> "nie jest oszolomem na grupie medycznej, czytanej przez przyszle matki, ktos
> kto zachwala spozywanie alkoholu przez ciezarne od czasu do czasu."
>
> Nikt tego na tej grupie nie pisal.

ale napisz czy dla ciebie jest oszolomem czy nie jest
dyskusja to wymiana pogladow na temat dyskusji
temat to spozywanie alkoholu przez ciezarne
Jestes za spozywaniem alkoholu przez ciezarne czy nie ?

> Jezeli chodzi o moje wypowiedzi, powolujac sie na cytowane publikacje naukowe
> i publikowane wyniki badan naukowych , co najwyzej stwierdzalem, ze bardzo
> umiarkowane picie alkoholu jest uwazane za dopuszczalne z punktu widzenia dobra
> ciazy i dziecka.

Jakie dobro dziecka/plodu jest chronione gdy ciezarna/matka spozywa umiarkowanie
alkohol ?
Jakiego dobra jest pozbawiane dziecko/plod, gdy matka nie spozywa wcale alkoholu ?

> Nie stanowi to w zadnej mierze zachety do spozywania alkoholu,
> co wiecej, nawet wiecej , najbardziej rozszerzona interpretacja mych stwierdzen
> na na takie wnioski nie pozwala.

Chyba zatem nie wiesz co piszesz.
Zatem cytuje co napisales kilka linijek powyzej:

(cytat)
co najwyzej stwierdzalem, ze bardzo
umiarkowane picie alkoholu jest uwazane za dopuszczalne z punktu widzenia dobra
ciazy i dziecka.
(koniec cytatu)

Jezeli nie jest to zacheta do spozywania alkoholu przez ciezarne, to ja jestem
myszka Micky

> Wszystko, co sie robi w ciazy, w jakiejs tam mierze wplywa na rozwoj plodu. W
> wiekszym i mniejszym stopniu. Zeby bylo trudniej to co jednej ciezarnej
> szkodzi, innej moze pomagac.

Konkretnie zatem odpowiedz na jakiej podstawie uwazasz, ze ciezarnej pomaga alkohol
?
Ktorej, kiedy i na co ?
I jak alkohol pomaga na rozwoj ukladu nerwowego plodu.
Komu pomogl kiedy alkohol , w jakim kraju, autoryzowane przez ministerstwo zdrowia,
miedzynarodowa organizacje zdrowia wyniki testow, badan.

> Ponadto , czasami, nie ma metody na dowiedzenie sie co komu szkodzi a co
> pomaga...

to wtedy sie nie wypowiadaj
metod na potwierdzenie szkodliwosci alkoholu jest nazbyt wiele
czemu ich nie znasz ?

> Co najwyzej mozemy powiedziec, ze ciezarna nie powinna jesc tego lub
> tamtego, nie powinna wykonywac takich czy nie innych czynnosci. I tak dalej.

bzdury piszesz
alkohol to nie jest pokarm, ani skladnik diety ciezarnej.

> Ale tak na dobra sprawe , patrzac z perspektywy, zycie jest smiertelna choroba,
> zwlaszcza w takich krajach, gdzie ludzie choruja coraz wiecej, umieraja coraz
> mlodziej (tak jak to sie dzieje w Polsce). Tylko co z tego wynika ?

wydaje sie ze zachecajac ciezarne do spozywania alkoholu wpadles w slepy zaulek.

> Czy z tego wynika, ze kobieta , zaplodniona, winna natychmiast z Polski
> wyjechac ? Aby uniknac stressow zycia w Polsce , miec zapewniona dobra opieke
> medyczna, dobre odzywienie ,
>
> czy dobre warunki zyciowe ? Czy to byloby realne ?
>
> Trzeba zyc w takich ukladach jakie sie, borykac sie z tymi warunkami ktore sa
> udzialem.

Jakie sa te twoje uklady, ze ciezarna ma spozywac alkohol ?
Czy ja przymuszasz do tego, czy wylaczasz myslenie , czy nie chronic prawnego dobra
nienarodzonego dziecka ?

"Nie toleruje pijacych matek, pijacych ciezarnych, gdyz wyrzadzaja szkode

> [...]
> bo kto ich ma uczyc, ze alkohol jest szkodliwy.
>
> a wiele postow sie czyta tak, jakby bylo pisane przez pracownikow marketingu
> gorzelni
>
> Tylko 2 osoby napisaly ze ciezarna ma sie wstrzymac w 100% od uzywek, alkoholi,
> gdyz jest to w interesie plodu i dziecka.
> .
> Tylko 2 posty na prawie 100 postow od osob tolerujacych alkohol u ciezarnych,
> alkohol spozywany przez plod.
>
> I po co robic czasochlonne badania, testy.
> Alkoholizm jest krajowa norma spoleczna. ""

To z tego, ze sam sie okresliles za spozywaniem alkoholu przez ciezarne.

> A no niewiele . Nawolywanie do pociagania do odpowiedzialnosci prawnej pijacych
> czy spozywajacych narkotyki matek co najwyzej ma wartosc teoretyczna. Lub
> demagogiczna.

nieprawda
to nie jest nawolywanie, ale zapis ustawowy o ochronie zycia poczetego.
Ta ochrona rozciaga sie na caly okres zycia plodowego i obejmuje rowniez zapewnienie

maksymalnie korzystnych i mozliwych warunkow rozwoju plodu.

> Bo do
>
> takiej odpowiedzialnosci , jak na razie, nikt na swiecie nie jest w stanie ich
> pociagnac. I dyskusje na ten temat tocza sie na nieco wyzszym , filozoficznie ,
> poziomie, niz sobie to Jacek wyobraza.

Wiele rzeczy sobie wyobrazam, ale sobie nie wyobrazam ze masz pojecie o czym mowisz.

> Jackowi rowniez brakuje wyobrazni co zrobic, aby w Polsce pito madrzej i z
> wiekszym pozytkiem , a mniejszymi szkodami. Jezeli Jacku uwazasz, ze posiadasz
> ta wiedze - no to bedzie wspaniala inicjatywa, jezeli sie podzielisz ta wiedza
> z politykami , managerami rozmaitych dzialow zycia spolecznego. Akurat, z
> okazji zblizajacych sie wyboborow, jest okazja ku temu.

Kolejny raz tolerancja pijanstwa.
Nie trzeba pic madrzej. Mozna wcale nie pic.
Ciezarna nie ma pic madrzej, ma wcale nie pic.

Orzecznictwo w sprawach pijanstwa matek, ciezarnych jest bogate
z konsekwencja pozbawiania prawa do wychowania dzieci przez pijace matki.
Matki maja nie pic w 100%, ciezarne maja nie pic w 100%.

W krajach skandynawskich ciezarne nie pija, matki nie pija.

> Ale alkoholizm to nie tylko spozywanie alkoholu. Ludzie pija miedzy innymi
> dlatego, ze chca zapomniec o ciazarach zycia codziennego.

bzdura

> Bo nie widza
> perspektywy dla siebie i bliskich. Bo usiluja sobie rekompensowac porazki. Pija
> dlatego, ze nauczyli sie pic , ze nie maja innej alternatywy "rozrywkowej" czy
> innej mozliwosci kontaktow socjalnych.

bzdura
pisz zawsze w swoim imieniu
jezeli ciezarna pije to niemiecki Jugendamt moze ja zobowiazac ustawowo do
zaprzestania picia

> Wymysl co zrobic w tym zakresie, a nie tylko krytykowac.

ja nie krytykuje
lubisz alkohol to twoj problem, ale gdy twoja zona w ciazy bedzie pila to jest to
juz problem spoleczny prawny.
Problem prawnej ochrony zycia poczego.
I tutaj twoje umilowanie do alkoholu jest nieistotne.
Plodowi/ dziecku przysluguje ochrona prawna przed alkoholizmem
i prawnie taka ochrona jest gwarantowana przez sady.

> Nie sposob sie rowniez oprzec wrazeniu , ze Jackowi niestety brakuje rowniez
> wiedzy medycznej. Spozywanie alkoholu nie jest problemem wylacznie
> szkodliwosci tegoz. Spozywanie alkoholu , w okreslonych przypadkach, przynosi
> rowniez korzysci , zwlaszcza doroslym mezczyznom. Obniza bowiem szanse na zawal
> serca, udar mozgu itp.

Czy to robisz marketing w gorzelni ?
Spozywanie alkoholu nie przynosi nikomu zadnych korzysci poza oszolomieniem
pijanego.

> I sa to korzysci
>
> udowodnione , co wiecej zalecenia w tym zakresie oparte sa na bardzo dobrze
> udokumentowanych obserwacjach, znanych zreszta od lat .

Przez kogo, kiedy. Podaj zrodla.

> Pozwole sobie nie cytowac zrodel , bo Jackowi brakuje znajomosci metod i zasad
> interpretacji wynikow badan, a i jego znajomosc angielskiego rowniez nie jest
> najwyzsza.

Nie masz zrodel i sciemniasz.

> I chcialbym podkreslic, ze uzylem stwierdzenia "w okreslonych przypadkach", bo
> Jacek, uzywajac swojej polemicznej metody, moze probowac przekrecic moja
> stwierdzenia i twierdzic, ze namawiam wszystkich do picia alkoholu w kazdych
> ilosciach i okolicznosciach.

Wystarczy ze tolerujesz picie alkoholu przez ciezarne i narazanie plodu na wplyw
alkoholu.

> W sumie dyskusja nauczyla mnie jednego. Aby nie traktowac pl.sci.medycyna jako
> powaznego forum . Aby nie poslugiwac sie na niej wiedza medyczna .

Nie poslugujesz sie zadna wiedza poniewaz jej nie wykazales.
Propagujesz picie alkoholu przez ciezarne w drodze akceptacji.

> Bo
> oszolomstwo to tutaj dosc rozpowszechnione , a poziom wiedzy prezentowany przez
> niektorych dyskutantow jest po prostu
> niski.

Dokladnie. Tylko skad u ciebie nagle tyle samokrytyki.

> Nie moze byc tak, ze jeden dyskutant jest zobowiazany do poslugiwania sie
> materialami naukowymi, a drugi, tego obowiazku nie ma.

Nie poslugiwales sie zadnymi materialami naukowymi.
Upowszechniasz spozywanie alkoholu przez ciezarne i posrednio przez plod.
Nie wiem jaki masz w tym interes.

> I nie wychodzi poza
> ogolnikowe stwierdzenia, nie. Bo to po prostu czyni dyskusje zupelnie
> niepowazna. Ponadto poslugiwanie sie demagogia i nierzetelnymi metodami w
> dyskusji niewiele pozytku sprowadza.

dokladnie
dyskusja z pijacym prowadzi do wniosku ze alkohol is best

Czy naprawde jedynie 2 osoby na grupie w koncu medycznej, maja swiadomosc
szkodliwosci alkoholu ?

Czemu w krajach skandynawskich taka swiadomosc maja prawie wszystkie osoby ?

Mam prosbe o przygotowanie opinii prawnej nt.
prawnej ochrony zycia poczetego/plodu w aspekcie narazenia plodu na uszkodzenie
ukladu nerwowego w wyniku spozywania przez ciezarna alkoholu.
Z jakimi roszczeniami moze wystepowac dziecko matki, ktora pila, pije i bedzie pila
i doprowadzila swoje dziecko do utraty zdrowia.

Kiedy dziecko moze wystapic z roszczeniami, aby nie nastapilo przedawnienie.
Czy moze w imieniu niepelnoletniego dziecka moze wystapic urzad d/s nieletnich,
odpowiednik niemieckiego Jugendamtu, sad opiekunczy.

Pozbawienie pijacej matki praw rodzicielskich co standardowa procedura
ale jakie sa szanse na pozbawianie praw rodzicielskich matki, ktora pila w czasie
ciazy i urodzila uposledzone alkoholem dziecko, skazane na dozywotnia opieke
medyczna z kasy publicznej, oplacanej ze skladek podatnikow ?