Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)

Data: 2001-09-01 02:45:41
Temat: Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)
Od: <x...@p...onet.pl>

Arielka Mazurek napisala :

> ja byłam w ciazy i nie piłam ...nie miałam apetytu na alkochol.
> Zreszta w Kanadzie nie polecaja alkocholu w ciazy .

Zgadza sie. Nie polecaja.

Ale tez nie zawsze i nie wszystkim zabraniaja.
Dla kogos , kto zyje i mieszka na Slasku roznicy nie ma miedzy dwoma
okresleniami :

-nie zabraniaja
-polecaja (zalecaja) .

I z uporem maniaka twierdza, jakobym twierdzil ze w Kanadzie zalecaja picie
alkoholu w ciazy. Nigdy tego nie twierdzilem. Ale do gluchego mozna mowic do
oporu. Jest to metoda pana znanego pod nazwiskiem Goebbelsa. Czesto powtarzane
klamstwo staje sie prawda.

Zabranianie spozywania alkoholu, w kazdym przypadku , w kazdej ilosci i w
kazdym czasie byloby wiekszosci nonsensem, bo najwazniejsze organy ( w tym
CSN) formuje sie w tym okresie, kiedy sporo kobiet po prostu nie wie , ze jest
w ciazy.

Poniewaz slyszy sie te biedne uporczywa biadolenia , gdzie jest oficjalne
stanowisko ministerstw zdrowia ( w tym kanadyjskiego) wystawione na WWW jeszcze
raz spiesze doniesc, ze ministerstwa zdrowia nie ustalaja zalecen w tym
zakresie. Nalezy to do stowarzyszen naukowych (lekarskich).

Ministerstwa zdrowia i USA i Kanady natomiast "sponsoruja" dwa WWW sites :

http://www.canadian-health-network.ca/customtools/ho
mee.html
http://www.healthfinder.gov/

Tresc , akceptowana na tych portalach, ustalana jest zgodnie ze stanem wiedzy
przez grupy specjalistow, zreszta nie tylko lekarzy .

Pozdrawiam

dradam