Re: aruś zdrowy weguś

From: "ali " <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: aruś zdrowy weguś
Date: Sat, 13 Oct 2007 00:25:47 +0000 (UTC)

wrzucam też list z pewnego forum pod rozwagę
Szanowny Panie
Z lektury Pana wypowiedzi wnoszę, że jest Pan kontestatorem idei ŻO, ale nie
do końca zdeterminowanym przeciwnikiem. Powiedziałbym, że droczy się Pan z
tymi, którzy uważają się za wybrańców losu.

Jestem jednym z nich, ale różnię się od wielu z nich, którzy nie tolerują
innego punktu widzenia i nie podejmują dyskusji merytorycznej, zamiast ataku
werbalnego, niewiele mającego się do zasad polemiki.

Ja, że użyję skrótu, jestem optymalnym od 9 lat. Mam już <swoje> lata i
poszukiwanie sposobu na resztę życia rozpocząłem, mając lat 60.
Od czterdziestego roku życia uwidoczniły mi się objawy choroby wieńcowej.
Zaczęły się częste wizyty u lekarzy.
Lekarstwa kupowałem w torbach aptecznych a w domu miałem swoja półkę z
medykamentami.
Jako uważny i zdyscyplinowany pacjent odżywiałem się <prawidłowo>, mając za
wzór piramidkę żywieniową. Spożywałem dużo owoców, jarzyn i ograniczałem
tłuszcze jako sprawców całego mojego nieszczęścia.
Po pewnym czasie zjawiły się inne dolegliwości: Ognisko zapalne prostaty,
choroba dziąseł, zepsute zęby..i takie tam jeszcze, charakterystyczne dla
mojego wieku. Jedyną zaletą tych niedogodności było to, że miałem okazje
przeczytać prasę albo część książki... w łazience. Smile
Do tego doszło jeszcze chromanie. Po przejściu ok. 300m musiałem odpocząć, by
móc dalej iść. Spacerowałem, chodziłem, przegryzając jabłuszka, pachnące
truskawki, winogrona a w domu odkrawałem tłuszcz z wołowinki a wieprzowina
miała dla mnie zapomniany smak.
Znałem już wielu lekarzy kardiologów w Łodzi, którzy, nie powiem, zawsze mnie
mile i z uśmiechem witali.
W końcu przeczytałem artykuł doktora Jana Kwasniewskiego. Nie miałem wyjścia:
Już nic mi nie może zaszkodzić &#8211; pomyślałem.
Rok po przejściu na dietę optymalną, wyniki badań krwi wskazały wysoki
cholesterol ale również wysoki poziom HDL i niski Trgl (ok. 45). Ustąpiły
objawy chromania. Mogłem biegać. Przestałem wstawać w nocy i biegać do
łazienki na siusiu. Ale.... dostałem zawału serca!
Krótki szok minął, gdy podczas koronorografii zobaczyłem stan swoich naczyń
wieńcowych. Czyste, jak u niemowlaka &#8211; jak wyraził się lekarz podczas zabiegu
(mam to nagrane na CD). Stwierdzono, że w jednym miejscu istniał zator &#8211; stary
jak ja &#8211; powiedział lekarz i odrywająca się płytka częściowo zasklepiła
naczynie.

Gdyby nie ten przypadek, zwątpiłbym w skuteczność tej diety... no może trochę
zwątpiłbym, bo inne choroby zniknęły tak, jak paradentoza, próchnica zębów..
no i nie mogłem już czytać gazet w łazience, na czym stracili wydawcy gazet.
Laughing

W tym roku byłem u okulisty, który badał mi dno oka. był zachwycony, że <oczko
ma pan czyste jak lusterko &#8211; gratuluję> - powiedział.

Obecnie ma 69 lat. Myślę, że to sprawa niedoskonałości naszego kalendarza

Niech mi Pan powie, jako lekarz - tak zrozumiałem na podstawie Pańskich
wypowiedzi &#8211; czy mogę uważać się za takiego wybrańcę losu, któremu, późno bo
późno, ale udało się zdobyć wiedzę, do której dostępu bronili mi dotąd
lekarze. A bronili i to z dużą determinacją.
Obowiązkiem lekarza jest poznać każdą wiedze, która może pomóc choremu.
Niestety, wielu lekarzy nie toleruje innych poglądów poza tymi, które są
wygodne bo nie burzą stereotypów.
Wiem coś o tym, ponieważ w pewnej dziedzinie wiedzy myślałem, że ja mam
wyłaczną racje, okazało się, że nie do końca tak było.