atinidia

1. Data: 2006-06-06 11:58:44

Temat: atinidia
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
martwi mnie fakt, że aktinidia Dr. Szymanowski, która miała być odmianą
obupłciową, nie owocuje.
Właśnie w tym roku zakwitła obficie, jak nigdy dotąd, ale po kwiatch
pozostają tylko ogonki. Czyli znowu nie będzie owoców.
Rośnie u mnie na działce już piąty rok, a więc najwyższy czas na owocowanie.
Czy ktoś z Was ma tę odmianę aktinidii i doczekał sie owoców?
Co nie pasuje tej roślince? Zbyt słoneczne stanowisko? Wiatr?

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2006-06-06 13:36:13

Temat: Re: atinidia
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:

> [...]
> Właśnie w tym roku zakwitła obficie, jak nigdy dotąd, ale po kwiatch
> pozostają tylko ogonki. Czyli znowu nie będzie owoców.

Ale przynajmniej kwitnie. Moja (nie pamiętam teraz jaka odmiana)
posadzona chyba 4 lata temu, w ogóle jeszcze nie kwitła :-(

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2006-06-06 15:13:51

Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rośnie u mnie na działce już piąty rok, a więc najwyższy czas na
owocowanie.
> Czy ktoś z Was ma tę odmianę aktinidii i doczekał sie owoców?

Moja dr Szymanowski rośnie 4-5 rok,w ubiegłym roku były kwiaty,lecz zawiązki
opadły,w tym roku póki co widzę już malutkie owocki,mam nadzieje,że się
utrzymają,będę pamietał o intensywnym podlewaniu-może przesuszenie gleby
było przyczyną,że roślina zrzuciła zawiązki?A jeśli chodzi o kwiaty,to
wydzielaja one przyjemny "cytrynowy" zapach;))

4. Data: 2006-06-06 17:56:24

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rośnie u mnie na działce już piąty rok, a więc najwyższy czas na owocowanie.

Mam ją do wielu lat, ani raz nie spróbowałem owoców.Za to ostrolistne
owocują co rok, owoce dojrzewają, są bardzo smaczne.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2006-06-07 05:47:47

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hxfhg.51941$mh.21591@tornado.ohiordc.rr.com...

> Ale przynajmniej kwitnie. Moja (nie pamiętam teraz jaka odmiana)
> posadzona chyba 4 lata temu, w ogóle jeszcze nie kwitła :-(
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Kwitnie co roku, za wyjatkiem zeszłego, kiedy to zmroziło krzew.
W tym roku kwitła szczególnie obficie.

Pozdrawiam Krycha

6. Data: 2006-06-07 05:48:47

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ją do wielu lat, ani raz nie spróbowałem owoców.Za to ostrolistne
> owocują co rok, owoce dojrzewają, są bardzo smaczne.
> Pozdrawiam.Mirzan

A czy ta ostrolistna wymaga zapylacza, czy sama to załatwia?

Pozdrawiam Krycha

7. Data: 2006-06-07 05:51:58

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> było przyczyną,że roślina zrzuciła zawiązki?A jeśli chodzi o kwiaty,to
> wydzielaja one przyjemny "cytrynowy" zapach;))

Życzę Ci doczekania owców. Na razie w tym roku na przesuszenie raczej nie
grozi.

Pozdrawiam Krycha

8. Data: 2006-06-07 07:28:17

Od: Teos <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podepnę się pod wątek bo też mam problem z atkinidią.
Kupiłem roślinę opisaną jako actinidia arguta "Anasnaja".
Sądziłem ze znajdę w sieci jakieś informacje na jej temat, niestety sie
myliłem albo kiepsko szukałem. Interesuje mnie szczególnie to czy jest
rodzaju żeńskiego, męskiego czy też samopylna ????

9. Data: 2006-06-07 09:05:22

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja z innej beczki.

Jak się toto rozmnaża?

Podobno można przez sztobry, tylko trzeba dłużej grzać od spodu, a jak
inaczej?

Pozdrawiam

Jacek

10. Data: 2006-06-07 09:48:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak się toto rozmnaża?

Na przyklad przez siew :)
Moje kiwi chinskie z siewu uroslo w zeszlym roku do ponad 4 metrow ale tej
zimy mocno przemarzlo i obecnie znow jest niskie. Ladnie jednak wypuscilo
chociaz nisko i pewnie znow sie odbuduje. Nie przemarza wcale tak bardzo co
roku. Jeszcze nie kwitlo, chociaz ladnych pare lat juz rosnie. Osobniki z
siewu kwitna pozniej i trzeba to brac pod uwage.

Pozdrawiam,
Bpjea

Sandevilla
Kret