bakteria

1. Data: 2003-01-02 10:32:15

Temat: bakteria
Od: "seb919" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Panowie i Panie co to jest za bakteria
nazwę mogłem nieco przekręcić Sciepiella pneumonia czy jakoś tak?
Seb919

2. Data: 2003-01-02 11:06:15

Temat: Re: bakteria
Od: "seb919" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "seb919" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Panowie i Panie co to jest za bakteria
> nazwę mogłem nieco przekręcić Sciepiella pneumonia czy jakoś tak?
> Seb919
..... albo klepsiella pneumonia sorry za zamieszanie
SEB919

3. Data: 2003-01-02 11:12:20

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"seb919" <s...@o...pl> napisał/a news:av15pd$m00$1@news.onet.pl:

> ..... albo klepsiella pneumonia sorry za zamieszanie

Do trzech razy sztuka :-)
Klebsiella pneumoniae, pałeczki zapalenia płuc.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

4. Data: 2003-01-02 11:49:50

Od: Dobrze Poinformowany <d...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

seb919 wrote:

> Użytkownik "seb919" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> ..... albo klepsiella pneumonia sorry za zamieszanie
> SEB919

Nie istnieje cos takiego jak Sciepiella.
Niewatpliwie chodzi o Klepsiella pneumoniae.
Wywoluje zapalenie pluc.
Nie mylic z najczestsza przyczyna zapalenia pluc - Streptococcus
pneumoniae (pneumococcus).
Cos mi sie kojarzy (o ile dobrze pamietam) iz glownym zrodlem
zakazenia Klepsiella jest mleko od krowy z niedostatecznie
pielegnowanymi wymionami (jesli krople mleka po udoju pozostaja na
wymionach i obsychaja).

Pozdrawiam
Dr.Who

5. Data: 2003-01-02 13:26:53

Od: "seb919" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobrze Poinformowany" <d...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Dr.Who
>
> Super dzięki że wyprostowaliście mi tę nazwę
więc Klebsiella pneumoniae ta bakterią zarażony jest pweien dzieciak u
znajomych i lekarze mają zdania podzielone czy dawac antybiotyk czy nie
jedrn mówi że nie bo bakteria nie jest aktywna a drugi mówi że należałoby
już w tym stanie ją zniszczyć.
i co ja mam sobie mysleć w takiej sytuacji.
seb919

6. Data: 2003-01-02 14:49:20

Od: "Dr.Who" <d...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

seb919 wrote:

>Super dzięki że wyprostowaliście mi tę nazwę

W zasadzie o wiele czesciej spotykana jest pisownia:
Klebsiella pneumoniae przez "b".

> [...]
> już w tym stanie ją zniszczyć.
> i co ja mam sobie mysleć w takiej sytuacji.

Co myslec? Zadasz od grupowiczow odpowiedzi na pytanie "co myslec?" ???
Czy aby to wlasciwy adres? ;)

A co do kwestii - dawac antybiotyk czy nie: czy uwazasz ze szanowne
gremium grupowiczow posiada pelniejsze dane niz lekarze o ktorych
powyzej wpominasz i w zwiazku z tym jest upowaznione do wydania
orzeczenia, ktore bedzie dla Ciebie wyrocznia ?
Nie wiemy o tym dzieciaku doslownie nic, nawet nie znamy jego wieku,
nie mowiac nawet o tym gdzie sie ta bakteria umiejscowila...

Przy okazji rowniez radze nie sugerowac sie licznymi doniesieniami
mediow o tym jak to Klebsiella wykosila noworodki w lodzkich szpitalach
i nie wpadac w panike. Znaczna czesc populacji jest nosicielem takich
lub innych bakterii, ktore w okreslonych warunkach moga byc bardzo
grozne, a w innych nie. W moich wymazach z gardla widnieje np. od lat
Escherichia coli, gram-ujemna paleczka jelitowa, ale jakoś poza
tym ze "pomaga" niewatpliwie w zapaleniach gardla - nie wywolala
jak dotad zadnych paskudnych akcji typu zakazenie ukladu moczowego
w innych (tzn. "dolnych") obszarach mojego 45-letniego juz organizmu.
Pozbyc mi sie jej nie udalo jakby co...

Pozdrowienia
Dr.Who

7. Data: 2003-01-02 22:27:53

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy dziecko ma jakieś niepokojące objawy?

8. Data: 2003-01-03 11:07:44

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> napisał/a

> Czy dziecko ma jakieś niepokojące objawy?

A co, pokusisz się o diagnozę? :->

9. Data: 2003-01-03 15:39:02

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co, pokusisz się o diagnozę? :->

Nie wiem, czy to jest niewinny żart, czy kolejna złośliwość ze strony
środowiska lekarskiego. W każym razie przyjmuję to jako żart.

Pozdrawiam, andrzej

10. Data: 2003-01-16 21:03:16

Od: "gab---a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klebsiella wywołuje min. zapalenie płuc ale może dawac objawy podobne do
astmy oskrzelowej. Napewno należy podawać antybiotyki. po kuracji wykonuje
się badania p/ciał w celu sprawdzenia czy lek zadziałał - nie każdy
antybiotyk się nadaje. Jeśli miano po kuracji spada to OK, jeśli nie trzeba
leczyc dalej, bo w komitywie z innymi zakażeniami lubią byc powiklania.
seb919 napisał(a) w wiadomości: ...

>Użytkownik "seb919" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>..... albo klepsiella pneumonia sorry za zamieszanie
>SEB919

wzrost a zapotrzebowanie na zywnosc
Dużo czekolady
schodząca skora z rak - help