Strona główna Grupy pl.sci.psychologia bez tematu Re: bez tematu

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: bez tematu

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " hss" <k...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: bez tematu
Date: Thu, 12 Aug 2010 19:48:42 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 152
Message-ID: <i41j6q$q3g$1@inews.gazeta.pl>
References: <i40sr8$7ej$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1281642522 26736 172.20.26.236 (12 Aug 2010 19:48:42 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Aug 2010 19:48:42 +0000 (UTC)
X-User: kiepsk
X-Forwarded-For: 89.107.158.228
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:554857
Ukryj nagłówki

Piotrek Zawodny <p...@o...pl> napisał(a):

> Nauczyciel zabawiĹ&#65533; w siedzibie krĂłla Muczilindy, potem udaĹ&#65533;
siÄ&#65533; do
> miejsca, gdzie byĹ&#65533;o drzewo, pod ktĂłrym osiÄ&#65533;gnÄ&#65533;Ĺ&#65533;
oĹ&#65533;wiecenie (bodhi).
> UsiadĹ&#65533; tam na macie z trawy, miaĹ&#65533; skrzyĹźowane nogi i wyprostowane
ciaĹ&#65533;o,
> wszedĹ&#65533; w uwagÄ&#65533; i spÄ&#65533;dziĹ&#65533; w tej pozycji 7 dni,
rozpatrujÄ&#65533;c powstawanie
> cierpienia w zaleĹźnoĹ&#65533;ci w taki sposĂłb:
>
> gdy jest to - jest tamto
>
> gdy powstaje to - powstaje tamto
>
> czyli
>
> uwarunkowane przez niewiedzÄ&#65533; sÄ&#65533; -> formacje (predyspozycje), one
> warunkujÄ&#65533; -> Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;Ä&#65533;, przez niÄ&#65533;
uwarunkowana jest -> nazwa i ksztaĹ&#65533;t,
> przez nie -> szeĹ&#65533;Ä&#65533; podstaw poznania (wzrok, wÄ&#65533;ch,
sĹ&#65533;uch, dotyk, smak,
> myĹ&#65533;lenie o nich), te warunkujÄ&#65533; -> kontakt, przez niego uwarunkowane
jest
> -> uczucie, ktĂłre warunkuje -> pragnienie, warunkujÄ&#65533;ce ->
przywiÄ&#65533;zanie,
> ktĂłre warunkuje -> bytowanie, warunkujÄ&#65533;ce -> narodziny, ktĂłre
warunkujÄ&#65533;
> -> staroĹ&#65533;Ä&#65533; i Ĺ&#65533;mierÄ&#65533;, bĂłl, smutek, cierpienie,
udrÄ&#65533;kÄ&#65533; i rozpacz
>
> Tylko w ten sposĂłb powstaje caĹ&#65533;y wielki zespĂłĹ&#65533; cierpienia
>
> gdy to nie istnieje - tamto nie istnieje
>
> gdy to zanika - tamto zanika
>
> czyli
>
> koniec niewiedzy powoduje -> koniec formacji -> koniec Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;ci
->
> koniec nazwy i ksztaĹ&#65533;tu -> koniec szeĹ&#65533;ciu podstaw poznania ->
koniec
> kontaktu -> koniec uczucia -> koniec pragnienia -> koniec przywiÄ&#65533;zania
> -> koniec bytowania -> koniec narodzin -> koniec staroĹ&#65533;ci i
Ĺ&#65533;mierci,
> bĂłlu, smutku, cierpienia, udrÄ&#65533;ki i rozpaczy
>
> W ten sposĂłb ginie caĹ&#65533;y wielki zespĂłĹ&#65533; cierpienia.
>
>
> Po 7 dniach siedzenia w stanie skupienia Nauczyciel wyszedĹ&#65533; z tego stanu
> i powiedziaĹ&#65533;:
>
> Gdy to pojawia siÄ&#65533; u zdeterminowanego poszukujÄ&#65533;cego, wszystkie
> wÄ&#65533;tpliwoĹ&#65533;ci siÄ&#65533; koĹ&#65533;czÄ&#65533;, widzi on przyczyny.
>
> Gdy to pojawia siÄ&#65533; u zdeterminowanego poszukujÄ&#65533;cego, wszystkie
> wÄ&#65533;tpliwoĹ&#65533;ci siÄ&#65533; koĹ&#65533;czÄ&#65533;, uczucia
ustajÄ&#65533;.
>
> Gdy to pojawia siÄ&#65533; u zdeterminowanego poszukujÄ&#65533;cego, wszystkie
> wÄ&#65533;tpliwoĹ&#65533;ci siÄ&#65533; koĹ&#65533;czÄ&#65533;, warunki
ustajÄ&#65533;.
>
> Gdy to pojawia siÄ&#65533; u zdeterminowanego poszukujÄ&#65533;cego, wszystkie
> wÄ&#65533;tpliwoĹ&#65533;ci siÄ&#65533; koĹ&#65533;czÄ&#65533;, splamienia
ustajÄ&#65533;.
>
> Gdy to pojawia siÄ&#65533; u zdeterminowanego poszukujÄ&#65533;cego,
oĹ&#65533;wieca Ĺ&#65533;wiat jak
> sĹ&#65533;oĹ&#65533;ce.
>
> Gdy to pojawia siÄ&#65533; u zdeterminowanego poszukujÄ&#65533;cego, rozprasza on
armiÄ&#65533;,
> bo jest oĹ&#65533;wiecony.
>
>
> Nauczyciel powiedziaĹ&#65533; teĹź wtedy do krĂłla miejscowoĹ&#65533;ci Magadha:
>
> Forma ciaĹ&#65533;a powstaje i znika. Trzeba znaÄ&#65533; powstanie formy i
znikanie
> formy. Tak samo wraĹźenia, spostrzeĹźenia, skĹ&#65533;onnoĹ&#65533;ci i
Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;Ä&#65533;
> powstajÄ&#65533; i znikajÄ&#65533;. Trzeba znaÄ&#65533; powstawanie i znikanie. Gdy
czĹ&#65533;owiek
> pozna powstawanie i zanikanie formy ciaĹ&#65533;a, wraĹźeĹ&#65533;,
spostrzeĹźeĹ&#65533;,
> skĹ&#65533;onnoĹ&#65533;ci i Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;ci, w tym momencie rozpoznaje
czym jest forma
> cielesna, czym sÄ&#65533; wraĹźenia, czym sÄ&#65533; spostrzeĹźenia, czym
sÄ&#65533; skĹ&#65533;onnoĹ&#65533;ci
> oraz czym jest Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;Ä&#65533;. A gdy rozpozna czym sÄ&#65533;,
nie bÄ&#65533;dzie siÄ&#65533;
> zbliĹźaĹ&#65533;, przyjmowaĹ&#65533; i braĹ&#65533; w posiadanie. Nie
bÄ&#65533;dzie siÄ&#65533; przywiÄ&#65533;zywaĹ&#65533; i
> pielÄ&#65533;gnowaĹ&#65533; tych rzeczy jako "moje ja". Gdy przestanie siÄ&#65533;
przywiÄ&#65533;zywaÄ&#65533;
> i pielÄ&#65533;gnowaÄ&#65533; tych rzeczy jako "moje ja", osiÄ&#65533;gnie
niepoliczalne wyzwolenie.
>
> Zgromadzeni obok bramini i gospodarze pomyĹ&#65533;leli: "JeĹźeli naprawdÄ&#65533;
forma
> ciaĹ&#65533;a, wraĹźenia, spostrzeĹźenia, skĹ&#65533;onnoĹ&#65533;ci i
Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;Ä&#65533; nie sÄ&#65533; jaĹşniÄ
> &#65533;,
> to co w ogĂłle bÄ&#65533;dzie uznane za jaĹşĹ&#65533;, czy teĹź Ĺźywe istnienie, za
istotÄ&#65533;
> ĹźyjÄ&#65533;cÄ&#65533;, stworzenie, czĹ&#65533;owieka, za osobÄ&#65533;,
istotÄ&#65533; myĹ&#65533;lÄ&#65533;cÄ&#65533; (majÄ&#65533;cÄ&#65533; myĹ&#65533;
> li),
> ludzkÄ&#65533;, sprawcÄ&#65533;, wykonawcÄ&#65533;, rodziciela, wytwĂłrcÄ&#65533;,
wzbudzajÄ&#65533;cego,
> pobudzajÄ&#65533;cego, mĂłwiÄ&#65533;cego, odczuwajÄ&#65533;cego, jeĹźeli z tego,
co On mĂłwi,
> wynika, Ĺźe takiego kogoĹ&#65533; nigdy nie byĹ&#65533;o, nie bÄ&#65533;dzie, ani
nie ma go
> obecnie. Kto tu i tam doznawaĹ&#65533;by odpĹ&#65533;aty za popeĹ&#65533;nione
dobre i zĹ&#65533;e
> uczynki. To kto w ogĂłle ma siÄ&#65533; nie przywiÄ&#65533;zywaÄ&#65533;, nie
braÄ&#65533; w posiadanie,
> podejmowaÄ&#65533; i nie podejmowaÄ&#65533;?"
>
> Nauczyciel odpowiedziaĹ&#65533;:
>
> W myĹ&#65533;lenie "jaĹşĹ&#65533; to ja" popada ktoĹ&#65533;, kto nie wie, nie
znajÄ&#65533;cy nauki,
> zwykĹ&#65533;y czĹ&#65533;owiek. Nie ma "ja" ani nie ma "moje". BĂłl powstaje i
znika,
> skĹ&#65533;onnoĹ&#65533;ci powstajÄ&#65533; i znikajÄ&#65533;. W ten sposĂłb toczy
siÄ&#65533; strumieĹ&#65533;, z
> ktĂłrego zĹ&#65533;oĹźone sÄ&#65533; istoty. KtĂłry PrzyszedĹ&#65533;
poznaĹ&#65533; odrodzenie siÄ&#65533;
> strumienia, i naucza on o spadaniu istot i o narodzinach.
>
> WidzÄ&#65533; istoty czystym boskim okiem, widzÄ&#65533;cym wiÄ&#65533;cej niĹź
ludzki. WidzÄ&#65533; jak
> spadajÄ&#65533; i rodzÄ&#65533; siÄ&#65533; - piÄ&#65533;kne, brzydkie, niskie,
wzniosĹ&#65533;e, idÄ&#65533;ce ku
> dobremu, idÄ&#65533;ce ku zĹ&#65533;emu. RozpoznajÄ&#65533; je zgodnie z
prawdÄ&#65533;, jak idÄ&#65533; zgodnie
> ze swoimi dziaĹ&#65533;aniami. JeĹ&#65533;li majÄ&#65533;
niewĹ&#65533;aĹ&#65533;ciwe postÄ&#65533;powanie i poglÄ&#65533;dy
> niezgodne z prawdÄ&#65533;, uwaĹźajÄ&#65533;ce Ĺźe to i to jest przyczynÄ&#65533;,
po rozpadniÄ&#65533;ciu
> siÄ&#65533; ciaĹ&#65533;a w chwili Ĺ&#65533;mierci osiÄ&#65533;gajÄ&#65533;
zĹ&#65533;y stan. JeĹ&#65533;li majÄ&#65533; dobre
> postÄ&#65533;powanie i poglÄ&#65533;dy zgodne z prawdÄ&#65533;, uwaĹźajÄ&#65533;
Ĺźe to i to jest
> przyczynÄ&#65533;, po rozpadniÄ&#65533;ciu siÄ&#65533; ciaĹ&#65533;a w chwili
Ĺ&#65533;mierci osiÄ&#65533;gajÄ&#65533; dobry sta
> n.
>
> W ten sposĂłb wiem i widzÄ&#65533;, ale nie mĂłwiÄ&#65533;: to jest moje "ja",
Ĺźywe
> istnienie, istota ĹźyjÄ&#65533;ca, stworzenie, czĹ&#65533;owiek, osoba, istota
myĹ&#65533;lÄ&#65533;ca,
> istota ludzka, sprawca, wykonawca, rodziciel, wytwĂłrca, wzbudzajÄ&#65533;cy,
> pobudzajÄ&#65533;cy, mĂłwiÄ&#65533;cy, odczuwajÄ&#65533;cy - kogoĹ&#65533; takiego
nigdy nie byĹ&#65533;o, nie
> bÄ&#65533;dzie, i teraz go nie ma. Takiego, ktĂłry by tu i tam doznawaĹ&#65533;
odpĹ&#65533;aty
> za popeĹ&#65533;nione i nie popeĹ&#65533;nione dobre i zĹ&#65533;e uczynki,
porzucaĹ&#65533; jedne
> zespoĹ&#65533;y istnienia i podejmowaĹ&#65533; inne zespoĹ&#65533;y istnienia.
JeĹźeli jest taki
> ktoĹ&#65533;, to w sensie umownego okreĹ&#65533;lenia elementĂłw:
>
> gdy jest to - jest tamto
>
> gdy powstaje to - powstaje tamto
>
> czyli
>
> uwarunkowane przez niewiedzÄ&#65533; sÄ&#65533; -> formacje (predyspozycje), one
> warunkujÄ&#65533; -> Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;Ä&#65533;, przez niÄ&#65533;
uwarunkowana jest -> nazwa i ksztaĹ&#65533;t,
> przez nie -> szeĹ&#65533;Ä&#65533; podstaw poznania (wzrok, wÄ&#65533;ch,
sĹ&#65533;uch, dotyk, smak,
> myĹ&#65533;lenie o nich), te warunkujÄ&#65533; -> kontakt, przez niego uwarunkowane
jest
> -> uczucie, ktĂłre warunkuje -> pragnienie, warunkujÄ&#65533;ce ->
przywiÄ&#65533;zanie,
> ktĂłre warunkuje -> bytowanie, warunkujÄ&#65533;ce -> narodziny, ktĂłre
warunkujÄ&#65533;
> -> staroĹ&#65533;Ä&#65533; i Ĺ&#65533;mierÄ&#65533;, bĂłl, smutek, cierpienie,
udrÄ&#65533;kÄ&#65533; i rozpacz
>
> Tylko w ten sposĂłb powstaje caĹ&#65533;y wielki zespĂłĹ&#65533; cierpienia
>
> gdy to nie istnieje - tamto nie istnieje
>
> gdy to zanika - tamto zanika
>
> czyli
>
> koniec niewiedzy powoduje -> koniec formacji -> koniec Ĺ&#65533;wiadomoĹ&#65533;ci
->
> koniec nazwy i ksztaĹ&#65533;tu -> koniec szeĹ&#65533;ciu podstaw poznania ->
koniec
> kontaktu -> koniec uczucia -> koniec pragnienia -> koniec przywiÄ&#65533;zania
> -> koniec bytowania -> koniec narodzin -> koniec staroĹ&#65533;ci i
Ĺ&#65533;mierci,
> bĂłlu, smutku, cierpienia, udrÄ&#65533;ki i rozpaczy
>
> W ten sposĂłb ginie caĹ&#65533;y wielki zespĂłĹ&#65533; cierpienia.

Piotruś
to się da prościej:
Wystarczy skonstatować "wszystko jest dobre".
A poza tym co to za brak tematu gdy temat nazwano "brakiem tematu"?


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
12.08 de Renal
13.08 Przemysław Dębski
13.08 Nowy lepszy tren R
13.08 Przemysław Dębski
13.08 Qrczak
13.08 Nowy lepszy tren R
13.08 kszeslaf hoopqa
14.08 Piotrek Zawodny
14.08 Hanka
14.08 Nowy lepszy tren R
14.08 Hanka
14.08 Nowy lepszy tren R
08.10 Piotrek Zawodny
08.10 Piotrek Zawodny
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a