białe robaczki

1. Data: 2003-10-17 09:00:10

Temat: białe robaczki
Od: "SM" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na kwiatkach doniczkowych pojawiły mi się jakieś maciupeńkie białe ni to
robaczki ni to szczypawki. Maciupeńkie i białe - poniżej 1 mm wielkości, ale
jest tego dużo.
Czy można się tego jakoś pozbyć? Jak z tym walczyć?
pozdr. Sebek

1. Data: 2003-10-17 09:17:16

Temat: Re: białe robaczki
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003 11:00:10 +0200 I had a dream that SM
<_...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>jest tego dużo.
>Czy można się tego jakoś pozbyć? Jak z tym walczyć?

Przesuszaj kwiatki, tzn podlej mocno, poczekaj aż przeschnie, potem znów
mocno podlej itd.

1. Data: 2003-10-17 11:22:30

Od: "Magdalena Siudak" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

"SM" <_...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> pozdr. Sebek
>

>Można włożyć ząbki czosnku do ziemi w doniczkach. Może potem czosnek
rosnąć, ale robale powinny się wynieść.
Jeśli nie pomoże to lepiej pozbądź się chorego kwiatka.

Pozdrowienia
Magda

1. Data: 2003-10-17 11:42:00

Od: "Predator" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam grupę pl.rec.ogrody

Pozdrawiam
Darek

1. Data: 2003-10-17 12:12:38

Od: "SM" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Predator" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> polecam grupę pl.rec.ogrody
>
> Pozdrawiam
> Darek

Juz tam napisałem, ale to własnie tu dostałem odpowiedzi:)
Dziękuję wszystkim za pomoc!
Dam znać, jaki bedzie efekt!
pozdr. Sebek

1. Data: 2003-10-19 10:58:40

Od: m00nia <a...@o...ppl> szukaj wiadomości tego autora

SM wrote:
> [...]
> jest tego dużo.
> Czy można się tego jakoś pozbyć? Jak z tym walczyć?

Prawdopodobnie przedziorki lub maczliki, bardzo dobrze rozwijaja sie w
suchym powietrzu. Kwiatki nalezy czesto spryskiwac i myc woda z plynem
do naczyn, kwiaty z dyzymi liscmi mozna wymyc np. gabka do mycia naczyn
z obu stron, bluszcze i inne z mniejszymi liscmi "piore" w mywalce.
Uwaznie obejrzyj spody lisci, bo tam zazwyczaj jest najwiecej robali i
tam pojawiaja sie pierwsze. Mycie kwiatow mozesz powtorzyc np po
tygodniu i zawsze gdy zauwazysz robale. Sa tez w srodki w sklepach,
ale maja podobna skutecznosc jak woda z plynem do naczyn, a moga
zaszkodzic kwiatkom, np popalic liscie.
Czosnek jest bardzo dobry na plesn w doniczkach, robaczkom nie sprawia
wiekszych klopotow.
pozdrowienia

1. Data: 2003-10-19 22:39:52

Od: "SM" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaszkodzic kwiatkom, np popalic liscie.
> Czosnek jest bardzo dobry na plesn w doniczkach, robaczkom nie sprawia

Dzięki za odpowiedź!
Kwiatki z dużymi liśćmi faktycznie przemyliśmy z żoną wodą. Pozostały
jeszcze 2 kwiatki - fiołki - liscie nie są gładkie, wiec nie wiem, czy tez
mozna tak samo.
pozdr. Sebek

1. Data: 2003-10-20 08:53:21

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

SM wrote:

> [...]
> Kwiatki z dużymi liśćmi faktycznie przemyliśmy z żoną wodą. Pozostały
> jeszcze 2 kwiatki - fiołki - liscie nie są gładkie, wiec nie wiem, czy tez

Jeśli są to fiołki afrykańskie, czyli sępolie, to mycie liści odpada.
Nie znoszą wody. Nawet przy podlewaniu należy uważać, żeby ich nie
zamoczyć bo gniją.
Pozdrawiam
Bea

Zmywarka Candy C456 - czy warto ?
Siakieś specjalne kołki rozporowe do płyt k-g??
Re: prezent na nowe mieszkanie
prezent na nowe mieszkanie
gdzie NIE-Komandor???